hydrofiele luiers

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hinata, 21 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hinata

Hinata Actief lid

22 nov 2009
    148
    0
    0
    tot hoe oud hebben jullie hydrofiele luiers gebruikt in plaats van een gewone handdoek?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bij mn zoontje tot 2 jaar ongeveer. Het droogt net wat sneller en je komt makkelijker in de plooitjes en tussen de babyspekjes. hij heeft nu geen babyspek meer ;) Ik gebruik ze nu voor mn dochter.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier nog steeds en als ik straks de babykamer klaar maak, dan gewone handdoeken. Dus zal ruim 2 zijn.

4. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik gebruik helemaal geen hydrofiele luiers maar heb zo'n handdoek-cape van de hema.. heel fijn om haar lekker in te wikkelen. Die is ook niet zo dik en stug als een gewone handdoek. Verder gebruik ik spuuglapjes (waar ik er door omstandigheden geloof ik 200 van heb:) om de plooien droog te wrijven.

5. Hinata

Hinata Actief lid

22 nov 2009
    148
    0
    0
    Ik was aan 't denken om over te gaan naar gewone handdoeken omdat ik eigenlijk nooit witte was heb behalve de hydrofiele luiers.
    Ik denk dat ik maar ga beginnen met gewone handdoeken en er in het begin was wasverzachter bij doe, zodat de handdoeken niet zo hard zijn voor haar huidje

6. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Tot mijn zoontje ongeveer twee was.

7. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog steeds. Heb supergrote, waar mijn zoontje nog steeds helemaal in past. De normale gebruik ik als supergtote zakdoek. :) gebruik ik er elke week ook nog veel van daardoor. En geen witte was? Huh? Geen witte rompers of witte ondershirts of witte hoeslakens?

8. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ongeveer 2 jaar, toen had ik een keer een doek vergeten te pakken en heb toen een handdoek van onszelf gebruikt en dat ging best goed sindsdien gebruik handdoeken.wij gebruiken expres nooit wasverzachter vanwege de kans op irritaties, de handdoeken komen lekker zacht uit de droger.

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik gebruik ze zelfs nog voor de oudste.

10. Hinata

Hinata Actief lid

22 nov 2009
    148
    0
    0
    we hebben geen witte lakens of wat dan ook, ik heb niets met wit haha en ik heb ook geen droger dus vandaar de wasverzachter ;)
    ik denk dat ik het gewoon maar eens uitprobeer, kan altijd nog terug naar hydrofiele zakdoeken gaan

11. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    witte was is alles wat op 60 graden gewassen wordt en hoeft niet per definitie wit te zijn ;). te denken valt aan hydro's, handdoeken, washandjes, vaatdoekjes, keukendoeken, theedoeken, sokken, ondergoed, luierpakjes. ik denk dat aan de lucht gedroogde handdoeken nog te stug zijn hoor, ook met wasverzachter.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier mik ik de hydrofiel doeken ook overal bij... mochten ze wat verkleuren, jammer dan ;) dan zijn ze maar niet stralend wit meer. Bij de oudste gebruik ik ze nog: Voor de haren vind ik het wel makkelijk: Die krijg je veel droger met een hydrofiel dan met een gewone handdoek. Maar dus in combinatie met een gewone handdoek.
    Wij hebben trouwens ook roze en wit/roze hydrofiele in gebruik ;)

13. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Jayro tot een jaar/ anderhalf.
    Kenji tot uhhh uhhh 6 maanden?
    Die draait gewoon mee met de rest nu, heb hekel aan dingetjes apart of wat dan ook en het gaat prima met gewone handdoeken. Daarnaast heeft Kenji niet van die diepe huidplooien, dat scheel denk ik ook.

14. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Gebruik ze nu ook nog.. Zoontje is 14,5 maand.

15. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Ik gebruik ze nog voor beide kindjes en de oudste is 2 jaar en 4 maanden,ik vind ze lekker afdrogen en lekker zacht

16. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Mijn dochter is twee en ik gebruik ze ook nog. Die grote vind ik wel mooi (van KIPKEP ofzo) maar zo duur. Aan de andere kant worden die kleintjes wel erg krap. Ik ga nu een stapeltje nieuwe halen en dan twee aan elkaar naaien. Die van de Hema hebben één ongezoomde kant. Dan in de was met een pakje lila textielverf en ik heb een mooie stapel lekker grote hydrofielen waar ik nog jááren mee vooruit kan. :D

17. adi

adi Niet meer actief

Ik heb ze tot ong 12-14 maanden gebruikt, en daarna vooral badcapes. Ik wrijf kinderen ook niet droog, maar doe ze een badcape aan en dep ze daarmee droog. Haren droog ik ook met de cape.

Hydro-luiers heb ik nog (heel veel!) en die gebruik ik echt heel zelden, vooral om billen af te drogen als ik die even snel was na een poepbroek.

18. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb bijna geen witte hydrofiel, alleen maar gekleurde ( speciaal idd, omdat ik bijna geen witte was heb)

Ik vind ze super fijn, denk dat ik ze ook wel ga gebruiken tot het babyspek weg is.

19. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik gebruik voor Tycho nog steeds d ehydrofiel luiers. Hij gaat 1x in de 2-3 dagen onder de douche en dan gebruik ik ook een flanellen lueir die ik lekker op de verwarming hang in de badkamer die ik dan daarna over zn rug doe. Dan gebruik ik een hydrofiel om hem af te drogen. De rest van de dagen wa sik hem met een hydrofiel washandje en dan gebruik ik een hydrofiel luier om hem af te drogen.
    Ik leg ook nog weleens een hydrofiel op zn aankleedkussen als hij een poepbroek heeft zodat als er wat naast gaat, ik niet meteen die hoes in de was hoef te doen.

xx

20. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik hoop ze nog héééél lang te gebruiken, vind ze ideaal!

Deel Deze Pagina