4 maanden dip

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door CherryBelly, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Hoi dames,

Zoals de titel al zegt heb ik een vraagje over een "4 maanden dip".
    Hebben jullie dit meegemaakt? En zo ja, hoe lang duurde dit? Wanneer begon het ongeveer?
    Ik heb namelijk het vermoeden dat ik nu een dip heb. Ineens wil de kleine meid weer 2 a 3 nachtvoedingen waar ze normaal gesproken 1 nachtvoeding had. Overdag wil ze ook vaker drinken, mijn borsten voelen leeg en ik kolf ook moeizamer. Nu weet ik dat kolven niet zozeer weergeeft wat je productie is maar de overige dingen doen mij denken dat ik dus de 4 maanden dip heb.

Graag zou ik wat ervaringen van jullie willen lezen en misschien wat tips?

Ik heb al op Internet gezocht. Kom niet veel recente berichten tegen.

Liefs
    x

Ps: mijn kleine meid is nu 15 weken.

2. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Niemand?
    jammer..:(

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi hoi

Heel herkenbaar!
    Ik vond het echt een zware en nare periode.
    Kleine wilde constant drinken aan mijn lege borsten en maar trekken en ontevreden zijn.
    5/6 nachtvoedingen en overdag ook zn 6/7 x was echt niet leuk.
    Hier achteraf nog wat mondproblemen dus dat heeft ook niet geholpen duurde hier zn 2/3 weken.
    Inclusief groeidip in zn gewicht en lengte die pakte hij weer op rond de 6 maanden.
    Laat je niet ontmoedigen is zwaar maar komt goed!
    Knuffel!!

4. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    Ja, herkenbaar.
    Ik heb er ook een topic over geopend. Bij 4 maanden en een week oud.

Duurde twee weken...

En na twee weken kreeg ik de volgende dip. Zij was toen 23 weken. Ik ben na boezemvriendjes, nu begonnen met domperidon+clusterkolven s'avonds en veel aanleggen (maar dat heeft niet haar voorkeur, ze is ongeduldig)

Hoop dat ik haar tevreden kan houden, want wil haar minimaal nog een half jaar borstvoeding geven (dan is ze een jaar)
    Maar ik heb vandaag ook even een potje meegejankt toen ze zo onrustig was...

Sterkte!

5. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Jahoor, hier ook herkenbaar! Begon ook echt met 4 maanden, en stopte toen hij 5 maanden was:D Hoewel de nachten nog onrustig kunnen zijn en hij ook vaker komt dan voor hij 4 maanden was.
    Ik merkte de dip ook aan slecht kolven inderdaad. Dat heeft 2 weken geduurd.
    Werd wel onzeker hoor van die dip, maar t is weer helemaal goed gekomen, hoewel mijn linkerborst sindsdien slechter produceert. Daar leg ik hem nu vooral s nachts het eerst aan.
    Succes en heb vertrouwen dat t weer goed komt!!

6. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Oh wat super fijn om jullie ervaringen te lezen. Doet me goed dat dit iets herkenbaar is.

Pfff jeetje wat is dit zwaar soms. Gelukkig is het bij jullie goed gekomen! Hoop dat dit bij mij ook zal gebeuren. Dus als ik het goed heb begrepen kan dit dus een tijdje aanhouden, maar zal het uiteindelijk als het goed is wel goedkomen.

Dank je ladies!

X

7. paula1984

Ja kan echt even duren en heftig zijn.
    Is je cyclus toevallig alweer op gang er word gezegd dat tijdens eisprong of menstruatie ook een dip kan plaatsvinden.
    Ik weet dat niet want ben nog niet ongesteld geweest.

8. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Nee, mijn cyclus is ook nog niet op gang gekomen. Maar goed dat je het zegt, dan kan ik daar ook alvast rekening mee houden ;)

Pfff weer een drukke nacht gehad met voedingen.
    Ben echt bang dat mijn productie zich nooit meer herstelt. Vooral omdat ik over een week weer moet gaan werken...bah! Ik ga wel kolven.

Heeft iemand hier nog ervaring met speciale borstvoedingsthee?

9. paula1984

Haha je heb wat aan me!
    Ja die heb ik ook gebruikt persoonlijk vond ik het soms net een beetje ondersteuning geven.
    Verwacht geen wonderen maar een beker per dag was hier toch fijn in die periode.
    Wat ook erg goed hielp was samen op bed onder de deken huid op huid contact.
    B alleen in zn luier en ik alleen een onderbroek.
    Voeden zodra hij hongerig leek al was dat 2x per uur en tussendoor lekker slapen of lezen iig ontspanning zoeken.
    De spanning die je heb omdat je gaat werken helpt ook niet dat is ook een reden dat veel vrouwen in deze periode tegen deze dip aanlopen.
    Komt echt goed!
    Ik heb de bv thee van medela even goed zoeken hij is niet overal verkrijgbaar.

10. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Paula je bent een schat! Dank je wel voor je antwoorden!
    Nog wel even een vraagje... ik wist niet dat ze ook thee van Medela hebben. Ik heb nu de borstvoeding mix van Weleda. Gebruik m sinds gisteren. Hoop dat t me net ff een beetje ondersteuning kan geven.

Ja werk... dat geeft me inderdaad ook wat spanning.
    Ik moet wel zeggen dat ik vandaag iets meer ritme zie in de voedingen. Ze wil niet meer constant aan mijn borst hangen. Ik heb ook vandaag voor het eerst wat geprobeerd na te kolven na de voedingen om wat meer te stimuleren. Ben erg benieuwd 😉

Deel Deze Pagina