Angst voor vaccinatie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aegyo, 8 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

dat soort situaties doel ik dus idd op, en zijn niet te voorkomen,

Maar ik ben denk ik afwijkend op dit gebied, de vaccinaties konden mij niet snel genoeg komen.

2. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Eerste prik met 10 weken gedaan, de vier maanden prik hebben we uitgesteld naar 6 maanden. Het voelde voor mij gewoon beter. Hij heeft er behalve dat hij er hangerig van werd en nog wat warmer dan normaal (lichte koorts) geen last van gehad. Ook een zware reflux baby en omdat hij zo gevoelig al is, wilde ik zeker weten dat hij nergens anders last van had tijdens het prikken. Tijdens de vier maanden prik bijvoorbeeld was het buiten 30 graden, nou dan ga ik dus niet het risico lopen dat hij daarbovenop nog extra koorts krijgt door een vaccinatie. Dat is allemaal prima, gewoon aangeven bij het cb en ze kunnen het vreemd vinden al wat ze willen, het blijft een keuze van de ouders.

3. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Das echt een helpende reactie zeg. Doe even normaal. Alsof je je kindje alleen fatsoenlijk kunt beschermen door maar mee te gaan in het standaard-programma...

TS: je kindje heeft last van reflux, zeg je. Ik kan me dus goed voorstellen dat je zou kiezen voor uitstellen. Als je start vanaf 6 maanden, heb je van DKTP en aanverwanten geen 3 prikken+herhaling nodig, maar 2 prikken+herhaling. 1 prik minder en je kindje krijgt er niks van :) Misschien een optie?

4. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Tegen kinkhoest ben je pas beschermd als je alle prikken gehad hebt en tegen die tijd is het juist weer stukken minder gevaarlijk en risicovol.
    Uitstellen is dus lang zo rampzalig niet als jij het nu voor doet komen.
    Bovendien: er zijn inmiddels nieuwe varianten van kinkhoest waartegen de vaccinatie nog niet beschermt. Misschien ook handig om te weten.

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Tegen kinkhoest ben je beschermd als je kindje 3 inentingen heeft gehad, dus met 4 maanden ongeveer. En kinkhoest is op zich 'gevaarlijk' tot en met een jaar.

De volledige bescherming (wat in het geval van kinkhoest 80 a 90 procent is), is dus pas na 3 prikken van kracht. Maar na de eerste twee inentingen is er toch iets van bescherming. Niet die 80 a 90 procent, maar het is beter dan niets.

6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Bij de jongste zijn we met 5 mnd begonnen, ze is nu 15 mnd en heeft de laatste dktp nog niet gehad. De bmr zal ze ergens rond de 2 jaar krijgen. Voelt voor mij ook veeeel beter. Ze prikken alleen zo jong ivm kinkhoest. De rest is omdat het handig is het in een keer te doen.

7. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik zou het uitstellen. Ik vind 7 weken veel te jong, dan is dat immuunsysteem er echt niet klaar voor.

Bij mijn eerste stelde ik het gewoon uit met de mededeling dat ze niet lekker was en heftige reflux klachten had. Bij de tweede heb ik het gewoon aangegeven en bepaalde ik zelf het schema. Mijn kind, mijn beslissing.

8. Wij hebben het ook uitgesteld. Niet vanwege haar reflux, maar gewoon omdat ik haar te klein vond. Deed het CB wel moeilijk over, maar dat interesseert me echt niet. Jij bepaalt, klaar. Hier zit er ook regelmatig meer tijd tussen de vaccinaties; we plannen die zoals het ons het best uitkomt, niet exact op het aantal weken of maanden dat ertussen 'hoort' te zitten.

Wij hebben het trouwens niet zo lang uitgesteld als ik hier in sommige berichten lees, wachten tot ze bijna een jaar zijn, vind ik persoonlijk dan weer te lang.

9. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik snap dat heus wel hoor! Het is ook wel echt klein, met 8 weken. Wat ik al zei: ik was er achteraf blij om, maar ik heb er ook echt over na zitten denken.
    De BMR ben ik ook nog niet over uit. Wellicht dat ik die wel uit zal stellen, al heeft mijn zoon daar weer totaal geen last van gehad.

10. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Nou, precies.

Maar wat ik hierboven al zei: ik vond haar ook echt te klein. Dit had ik ook bij mijn zoon, maar ik heb toch even 'doorgebeten'.
    Nu heb ik twee kinderen die nagenoeg geen last hebben van de prikken. Ja, wat verhoging. Maar de laatste inenting had dochter bijvoorbeeld weer nergens last van.

Ik kan me best voorstellen dat als je kindje heel heftig reageert, of je een ouder kind heeft wat heftiger reageerde, dat je als ouder zijnde een stuk terughoudender bent.

Maar ik blijf er wel bij dat er teveel ouders zijn die zich laten lijden door horrorverhalen op het internet.

11. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Het gaat mij niet zozeer om de last na de prik maar wel om wat het met het immuunsysteem doet. Er wordt hier panisch geschreeuwd over het iets te vroeg bijvoeden van baby's ivm darmen maar we spuiten wel met 8 weken een hoop zooi in. Dat is niet logisch en gewoon niet goed voor dat lijf.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Precies, die laatste zin bedoel ik dus. Hier in het topic ook al van die kreten. Ik heb mij goed ingelezen over vaccinaties. Was in mijn werk al in aanraking geweest met de verschillende opvattingen hierover en wilde mij er wat in verdiepen. Als je dat doet kun je mi maar op 1 conclusie uitkomen en dat is vaccineren. Vanaf een jaar pas oid vind ik veel te laat.

13. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Vanaf een jaar vind ik persoonlijk ook te laat.
    In dat jaar kan zoveel gebeuren.
    En misschien heb je als ouder zijnde geluk en krijgt je kind niks, maar wat als het nou wel zo is.

En tuc hier idem. Ik heb me ingelezen en de conclusie getrokken dat vaccineren het beste is.

@carino. Helaas is het bij alle medicatie zo dat er stoffen worden gebruikt. Maar die stoffen zijn wel van nut. Je spuit ze niet 'zomaar' in.

14. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    En wat als je die horrorverhalen niet leest op internet maar meemaakt in je eigen omgeving? Hier 2 keer meegemaakt. Beide baby's kwamen erbovenop maar dat scheelde niet veel. Het zijn niet zomaar verhalen. Het komt echt voor. En ook vaker dan je zou denken.

Plus dat de stoffen die in vaccinaties zitten geen horrorverhalen zijn. Dat zijn gewoon feiten, terug te vinden in de bijsluiters.

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Je hebt het 2 keer meegemaakt. Dus 2 mensen op de hoeveel? Hoeveel mensen ken je?
    En ik weet natuurlijk niet wat er is gebeurd, maar er zijn echt mensen die vaccinatie aangrijpen voor veel slechte dingen die er niets mee te maken hebben. Als jij zegt dat het echt door de vaccinatie komt, prima. Wil ik best aannemen, maar war men zegt is niet altijd correct.

Ik ken mensen die dood zijn gegaan aan de gevolgen van alcohol, sowieso al 3 mensen. En niet door een ander, maar puur op zelf drinken. Hoeveel mensen drinken alcohol in mijn omgeving? Bijna allen.
    Dus is het een reden om helemaal geen alcohol te drinken omdat ik 3 mensen ken die eraan overleden zijn?

Natuurlijk de gevaren bestaan en het is heel goed om je daar bewust van te zijn. Maar je moet je ook bewust zijn van de gevaren als je niet vaccineerd.

En welke slechte stoffen zitten erin?

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dus dat jij toevallig 2 baby's kent die slecht waren na een vaccinatie, betekent dus dat het veel en vaak voorkomt? Zo doe je het namelijk voorkomen. Het is geen zeldzaamheid, maar de kans is erg aanwezig dat je kindje iets overhoudt na een vaccinatie......Volgens jou dus. Toch? Een gevalletje anderen angst aanpraten!

Goh, in mijn omgeving (zeer kinderrijk) nooit slechte gevallen na een vaccinatie meegemaakt. Zou het dan toch reuze meevallen?

;)

Weet je wat? Vaccinaties massaal afschaffen vanwege de slechte stoffen en de grote kans dat je kind er iets aan overhoudt. Geen enkel kind mag dan nog gevaccineerd worden. Zou veel beter zijn toch? Kans wordt dan vele malen kleiner dat je kind overlijdt aan een ziekte. Kinderen worden ouder en groeien gezonder op.
    Geen ongevaccineerde kindjes die meevaren op de voordelen dat een ander kind wel gevaccineerd is. Het leven zou veel beter zijn zonder vaccinaties.
    Toch? Of niet dan?

Hoe zien de mensen die tegen vaccinaties zijn de wereld als niemand meer zou laten vaccineren? Ben ik erg benieuwd naar eerlijk gezegd!

17. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
  18. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Geef je trouwens borstvoeding?

19. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.918
    388
    83
    Ik vind het idee ook niet fijn hoor, zo jong en dan al vaccineren. Maar ik ga er van uit dat de mensen die het vaccinatieprogramma hebben opgezet er heel lang voor hebben gestudeerd en dat zij beter weten wat goed is dan mij als leek.

En daarbij is het ook een kwestie van kijken wat het veiligst is. De kans op overlijden na een vaccinatie vs overlijden na kinkhoest/mazelen, etc. En dan is vaccineren veruit het veiligste én daarbij ook nog eens goed voor de algehele volksgezondheid want dankzij massavaccineren komen veel ziekten nauwelijks meer voor (enkel in streken waar niet gevaccineerd wordt).

20. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik vind mensen die zeggen dat vaccinaties geen kwaad kunnen erg naïef. Hoeveel mensen sterven er jaarlijks in Nederland aan het gebruik van medicatie? Was niet lang geleden nog op het nieuws. Er zitten stoffen in die bewezen schadelijk zijn voor de gezondheid. In kleine hoeveelheden, dat zeker. Maar wie weet welke hoeveelheid van deze stoffen voor een baby nog veilig is en welke hoeveelheid niet meer? Ik heb daar in jaren zoeken en vragen nog geen enkel onderzoek over gezien. En in onderzoeken die bewijzen dat het veilig is om 7 vaccins tegelijk in een baby van 6 tot 8 weken te stoppen? Ook nooit kunnen vinden.

Vaccins zijn geneesmiddelen. Geneesmiddelen kennen altijd bijwerkingen en altijd risico's. Niet voor niets word je aangeraden bijsluiters te lezen voor je iets neemt of aan je kind geeft. Vaccins kennen ook risico's. Ik ken 2 ernstige gevallen in mijn omgeving. Lareb ontvangt jaarlijks ontzettend veel meldingen van bijwerkingen waaronder ook ernstige.

Vaccineren is je eigen keuze, je moet doen wat goed voelt. Maar zeggen dat het helemaal veilig is vind ik naïef. Geen enkel geneesmiddel is veilig.

Deel Deze Pagina