galblaas operatie

Discussie in 'De lounge' gestart door guus, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik heb dinsdag een spoed operatie gehad omdat mijn galblaas was ontstoken.
    Bennu alweer 2 dagen thuis, maar het eten wil niet echt, heb wel honger, maar vooral savonds erg veel pijn/buikpijn, denk dat mijn maag toch een beste opdonder heeft gehad. boer ook weer veel bah
    de pijn van de operatie wonden is dragelijk, natuurlijk nog wel erg moe. in het zh heb ik antibiotica gehad.

iemand hier ook ervaring mee? en vooral hoe lang duurde het voordat je maag weer normaal deed, of tips hoe ik hem rustiger kan krijgen

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik had daar idd ook best last van.Tijdens zo'n operatie blazen ze je van binnen geloof ik ook op met lucht,dus denk dat dat er nu in de vorm van boeren uit komt.
    Het duurde hier sowieso vier dagen voor ik eens normaal recht op kon zitten en mijn bed uit kon, dus zou het nog even tijd geven.succes

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    mijn tante heeft het een aantal maanden geleden gehad vanwege grote hoeveelheid en grote galstenen. De operatie was haar zwaar tegengevallen. Ook nu nog pijn in haar buik ed. Volgens mij is het een heel heftige operatie en heb je heel lang nodig om te herstellen.

Succes!

4. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik ben 14 november ook geopereerd aan mijn galblaas,
    ik kreeg aanvallen 3 weken na mijn bevalling.
    ik werd steeds naar huis gestuurd (met morfine)
    en als het erger werd mest ik maar terug komen..
    uiteindelijk 5x op de EHBO gezeten!!
    pas toen me alvleesklier was ontstoken ben ik opgenomen, 5 dagen, daarna mocht ik weer naar huis, operen gingen ze nog niet vanwege de ontsteking. dus eenmaal thuis dacht ik dat het goed ging, tot na 2 weken toen begonnen de aanvallen weer, dus weer naar de EHBO, en ja hoor , weer me alvleesklier ontstoken(was net weg na de 1 ste x) dus weer opgenomen en na 3 dagen eindelijk geopereerd!

hoe voel je nu? na de operatie?
    moeheid en pijn aan de wondjes is normaal.
    voor mij is de operatie nu een maand terug, en ik kan weer alles eten. afentoe nog wel afentoe een gek gevoel in me buik, maar dat is het dan ook!

Ik hoop dat je spoedig herstelt!

5. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ik was 20 weken zwanger toen mijn galblaas eruit ging.
    Na 2 dagen mocht ik naar huis.
    Maar... wel met bed in de kamer. Ik was immers zwanger.
    Ik dacht dat doe ik wel even gebeurd via een paar kleine sneetjes dus dat valt vast mee.
    Nou ik vond het ook tegen vallen.
    Toen ik dat aan de gyn vertelde moest hij lachen.
    Hij zei: "aan de buitenkant zie je niet veel,maar aan de binnenkant heb je gewoon een groot gat hoor"
    Tja als je het zo bekeek.

Heb er ook een best wel een poosje last van gehad.
    In het begin opassen met vet eten en koolsoorten.
    Kan nu alles gewoon eten.

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik was 32 weken zwanger toen ik in het zkh kwam met galkolieken, ze hebben toen niet meer geopereerd. 3 maande na mijn bevalling hebben ze toch mijn galblaas verwijderd en het viel me erg tegen :(
    Ook veel last van mijn buik, eten ging lastig, sommige dingen zoals appelsap kon ik niet eens meer hebben. Dat heeft toch allemaal wel even een tijdje nodig gehad. Maar nu bijna 3 jaar later heb ik nog steeds weleens zo'n 'gevoel' waar ooit die galblaas gezeten heeft.

7. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    de wonden doen geen pijn meer, nouja kleine steekjes, maar te verwaarlozen, nog wel moe, alleen mijn rechterzij doet nog wel flinkpijn helemaal als ik op mijn zij ga liggen, maar na een tijdje liggen gaat dat ook goed (slaap op mijn zij) wat pijn in mijn rug, mijn maag doet niet meer zo heel veel pijn, maar nog zeer genoeg.

idd van een kennis ook gehoord dat deze operatie flink onderschat wordt, dacht ook 4 kleine gaatjes dus sneller herstel............ maarja binnen is alles wel beurs en daar zit natuurlijk ook nog een wond/leegte.

Kool lus ik toch niet, alleen boerenkool! heb nog steeds niet echt honger, gisteren verse kippensoep gehad, dat was heeeeeeerlijk.

gelukkig vanuit zh huishoudelijke hulp gekregen, manlief kan op dit moment ook niks.

8. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

heb 2 weken na de geboorte van me zoontje galaanvallen gehad.. hap geweest, moest via mijn huisarts doorgestuurd worden naar het ziekenhuis voor echo. Daar kreeg ik te horen (juni 2011) dat ik pas in jan (2012) geholpen kon worden aan galblaas verwijdering. Kreeg ene aanval naar de ander, ook bij het brood eten.. toen de hap 2 keer in 1 weekend kwam met morfine en ik duf er bij lag, was de maat vol.. ben naar de huisarts gegaan en heb verwijs naar andere ziekenhuis gekregen...binnen 2 weken was ik van me galblaas af. op maandag geholpen, dinsdagdag thuis.. vrijdag deed ik alles weer en smaandags op vakantie. eten duurde echt wel even voordat weer normaal ging.. me darmen hadden ook een klap gekregen dus had snel last van Diaree...maar goed wast was ik blij dat ik er vanaf was en de stap had genomen.. toen de arts hoorde dat ik zelfs ook niet meer onze zoon kon voeden...en niet meer at. was het voor hem de maat vol.. terwijl de andere ziekenhuis niets wilde doen verder.. moest maa gewoon wachten...pfff

gewoon de tijd nemen.. rustig dingen proberen ,alles komt wel weer..beterschap!!

9. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    ik heb een half jaar smorgens enorm steken gehad het gevoel van je slokdarm naar je maag'
    en toen besloot ik toch maar om naar spoed te rijden
    daar stelde ze vast met echo' dat mijn gal er meteen uitmoest
    dus met spoedoperatie meteen geopereerd
    werd ik wakker in die grote hal' en enorm pijn brrrr ze waren vergeten me pijnstillers te geven;) dus ik kon niet eens tegoei praten' dus rammelde ik met alles wat ik vast kreeg!
    terug op mijn kamer kon ik wat rusten met gevolg dat ik toen weer teveel pijnstillers heb gekregen' waardoor ik enorm high was:D
    ben geopereerd rond half 1 s'avonds en smiddags kreeg ik al meteen
    een kervel soepje dat vergeet ik nooit meer;)
    plots voelde ik een warmte over mijn lichaam' en toen begon ik te zweten' en moest ik zo 5min aan een stuk constant braken'
    heel het bed was onder gebraakt & ik maar huilen!!
    bleek dat ze mij nog geen voedsel mochten geven Buiten eventueel beschuit'

7dagen heb ik er gelegen' derna naar huis omdat manlief dat heel graag wou"
    eens in mijn bedje was ik weer gelukkig'
    heeft toch eventjes geduurd voordat de 5 littekens mooi geneesde
    en de pijn achteraf thuis viel wel mee:p

10. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    sterkte!

11. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    hier zijn trouwens de aanvallen ook gekomen 2 weken na de bevalling.

denk dat ieder zijn herstel ander is,
    ik voelde me goed na de operatie en had weinig tot geen pijn, ook medictatie mee gekregen na 1 nachtje ziekenhuis, heb er alleen geen gebruik van gemaakt omdat ik me goed voelde.

12. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    hier gisteren nog bij de ha gezeten, bleken 2 wondjes niet dicht te zijn, daar zaten extra pleisters op, soort zwaluwstaarten, die mochten er eergisteren pas af. wel raar dat ze open waren terwijl ze jeukten als een gek. nu gaan ze (heb ze uitgespoeld onder de douche) mooi dicht.
    maar alles jeuks................ aaah:D

de pijn is zo goed als weg in mijn zij, heb zelfs als patat kunnen eten zonder dat ik pijn had en boven de wc hing.
    alleen pizza en dan savonds ook nog oliebollen eten is geen goede combi.........

alleen mijn energie is nog ver te zoeken, maar ik heb dan ook de pech, gronisch ziek te zijn en 2 wk voor de operatie ben ik nog heel ziek geweest (kwam er aan 2 zijdens tegelijk uit. bah)

maar goed we gaan doe goede kant op!

Deel Deze Pagina