Omdat de wereld pas vergaat als het in Mexico 21-12 is, dat is over ongeveer 10 uur. In Australie zal het dan 21-12 tussen de 16 en 19 uur zijn (nu is het daar rond 7 uur smorgens). In Nederland is dat ongeveer rond 6/7 uur smorgens dacht is zo. Echt bang ben ik niet, maar je weet natuurlijk maar nooit wat er staat te gebeuren. Vind het allemaal nogal luguber. Afgelopen weekend heb ik het hele weekend naar nat. geo. gekeken waar veel aandacht werd besteed aan dit item.
ik vind het ook ontzettend eng ik wil het liefs me kindjes bij ons in bed doen vannacht. ik hoop dat het gauw zaterdag
ik vind het ergens ook wel een beetje spannend, het zit toch wel in je achterhoofd, maar dat komt denk ik meer door de veleee aandacht die er aan word geschonken...je ontkomt er bijna niet aan, op tv, internet! Ik vind het alleen wel heel knap dat iemand het einde vd wereld kan voorspellen, alleen daarom al zou je het niet moeten geloven. en om het feit dat als deze cyclus afloopt, er gewoon weer een nieuwe cyclus komt
Omdat ik weet dat het onzin is... Maar door al die commotie zal er wel weer ergens een gek zijn die iets raars uitspookt
die planeet x zou zich trouwens pas laten zien in februari 2013 volgens de ''nasa'' zou er dan 6 procent kans zijn dat deze planeet onze aarde raakt. maar goet, ook over dit zijn de meningen verdeeld, de een zegt, als de planeet echt hier heen komt waarom zien we hem dan niet al? en anderen zeggen weer dat hij al te zien is achter de maan... allemaal dingen waar je toch nooit duidelijk antwoord op krijgt, de enige die het weten is de nasa, en die gaat het echt niet op internet zetten, of wereldkundig maken ook niet als het echt gaat gebeuren. die houden liever alles voor zich en geheim
Ik ben wel iedereen om me heen nu kotsbeu. In de supermarkt liep iedereen al 'grappig' te doen over boodschappen niet te hoeven betalen of waarom ze nog kerstboodschappen deden. Op Facebook vliegen de 'dagprogramma's' voor morgen me om de oren, en again die niet-meer-zo-grappige opmerkingen. Bleuhh, ben er nu wel klaar mee. Met die hype dus, niet met leven
Hopelijk wordt 2013 jouw jaar! Ik bedoelde meer de meiden die er echt in geloven en al kinderen hebben of zwanger zijn
Waarom niet? Tijdens het einde van de vorige cycli zijn mensen toch ook niet gestopt met kinderen krijgen, er was niet eens anticonceptie. Wat ik overigens begreep is dat de Maya geloven dat de geesten de mens gecreëerd hebben, eerst uit steen, toen uit hout en uiteindelijk uit modder. (in ieder geval uit natuurlijke materialen) De geesten waren keer op keer niet tevreden over de door hun gecreëerde mens en tijdens het einde van een cyclus verging de wereld om zo schoon schip te maken en een nieuwe mens te creëren. Over het nu ontstane mens zijn zij tevreden echter nog niet over de spirituele gang van zaken van deze mens, deze cyclus eindigt dus zonder ramp maar met een nieuw bewustzijn.
Vraag aan Cygnet2: Waarom krijg je kinderen als je in een godsdienst gelooft? Die spreken (grotendeels) ook over het einde der tijden, de dag des oordeels e.d.
Waarom krijg je kinderen als je misschien een postnatale depressie kunt krijgen? Waarom krijg je kinderen als je misschien fobieen en angsten kunt ontwikkelen? Waarom krijg je kinderen als je misschien een ziekte kunt krijgen en als gevolg misschien vóórtijdig komt te overlijden? Waarom krijgt iemand úberhaupt kinderen? Waarom heb jíj kinderen? Leef en laat leven....
+1 Mensen krijgen kinderen, omdat ze dat leuk vinden. Ik denk overigens dat er (hier) vrij weinig mensen zijn die er 100% in geloven.
Beetje apart antwoord... De voorspelling is dat de wereld zal vergaan met een ramp... Mensen die hierin werkelijk geloven zijn dus bereid om hun kinderen met een - voor hen zekerheid - bloot te stellen aan een ramp. Dat is wel evem wat anders dan de veronderstellimg dat er misschiem ooit iets zal gebeuren. En leven en laten leven? Niet zo gepast deze oproep in deze context... Maar ik begrijp wel wat je bedoeld hoor maar sinds wanneer staat vragen niet meer vrij? @mamalindsay... Ik hoop dat je wel weet dat de Maya's een uitgestorven mensheid is? En dat er een meervoud aan uitleggen / vertalingen zijn. * Op jouw vraag... Dat weet ik niet... Ik ben niet religieus maar mogelijk o,dat zij hiertoe opgeroepen worden door hun geloof (gaat heen en vermenigvuldigd u?) en volgens mijn beste weten hangt er nog steeds geen specieke datum aan de dag des oordeels ( en er schijnen manieren te zijn om de uitkomst van de dag des oordeels voor je zelf te beinvloeden ) Waarom ik kimderen heb? Omdat ik dacht dat het mijn leven zou verrijken... En verrek, dat doet het ook
Waarom reageer je eigenlijk zo? Uit welke behoefte komt het voort om op een open vraag in context te reageren met allemaal vragen die niet in context zijn. Vind dit zo vreemd.......
Ja, dat heb ik ook gedaan maar ik had het niet gedaan als ik zou weten dat op 21 december de wereld ophoudt met te bestaan door middel van een ramp... Vandaar dat ik het vraag. Voor mij is dat een beetje hetzelfde als een kind krijgen terwijl ik ongeneeslijk ziek ben... Dat zou ik ook niet doen maar dat ben ik
Dit is denk ik ong. waar. Ik wil geen dicussie op gang brengen en weet dat religie een no-go is hier op t forum maar even als reactie: Er staat idd gaat heen en vermenigvuldigt u, maar dat gaat niet specifiek om kinderen krijgen. Gaat ook om de boodschap van de bijbel uit te dragen als je begrijpt wat ik bedoel. Kinderen krijgen is volgens de bijbel een kado van God. Eigenlijk hetzelfde oals jij het zegt: het verrijkt je leven, zo heeft God het volgens de bijbel bedoeld. En in de bijbel staat dat niemand weet wanneer het einde der tijden is. Het kán simpelweg niet uitgerekend worden. Nogmaals, ik heb geprobeerd om een beetje droge info te geven, ik wil niemand hiermee voor de borst stuiten. Als je wilt kun je me altijd pb-en voor meer info oid. Zo kunnen we een dicussie hier voorkomen! ontopic: het kriebelt wel wat. Maar dat is écht omdat er zoveel ophef over gemaakt word. Ik geloof dat het niet kan om wat ik hierboven schreef.