bij jouw is het ook anders, ik heb een tijd geleden veel angst gehad voor de dood, elke dag dacht ik eraan terwijl je weet dat het niet nodig is, gek eigenlijk angst heb ik nog wel hoor maar het beheerst mn leven niet meer
Mammie1982 schaam je er niet voor meis, er zijn genoeg meiden met angst. Ik heb hypochondrie, ik maak me zomaar druk om iets, gelukkig heb ik het aardig onder de knie. Ik maakte me nu niet druk om het vergaan van de wereld, hield in me hoofd dat als het zou gebeuren we er toch niks aan zouden kunnen doen....Ik ben wel heel bang voor mezelf, dat ik ziek word of wat met me hart krijg of wat ook maar. Dat moet ik echt nog uit me hoofd krijgen, wat betreft me kinderen heb ik gelukkig een beetje naast me gezet, ik wil ze niet lastig vallen met mijn probleem!
Ook ik snap je erg goed. Heb ook hypochondrie en weet heel goed wat angst is hoor! Ik was zelf ook angstig ervan. Nu gaat het wel weer
Meid schaam je nergens voor. Ik heb ook een angststoornis gehad en met zoiets als dit merk ik wel dat ik weer sneller bang ben als vele andere mensen.
Bedankt meiden! Vind het fijn dat er ook zo over gesproken kan worden! We moeten een LIKE knop hebben net als op facebook! hahaha
Joh nergens voor schamen, ik heb ook een angststoornis en stiekem was ik er ook wel wat bang voor. Maar nu is de 21e voorbij en heb ik weer wat nieuws waar ik bang voor ben, zo gaan we weer lekker door, denk dat ik zelf maandag naar de huisarts ga om weer te praten.
Het is een fijn gevoel dat je angst niet gegrond blijkt te zijn!de wereld is er nog en heeft nog lang te gaan!angsten zijn er bij iedereen.min of meer.een mens zonder angst...ik ken er geen! Praten over je angst hoe maf of gek ook, is heel belangrijk.zo verwerk je al een deel.en nogmaals, ik denk dat veel mensen toch stiekem een beetje zenuwachtig zijn geweest vandaag...ik ook heel even hoor!maar ik ken(de) weer andere angsten...!
Het is toch heel fijn dat ze niet voorspeld hebben dat de wereld zou vergaan op een 31 december, rond middennacht
Ik heb dan niet eerder gereageerd in dit topic maar herken je angst, die had ik namelijk ook voor vandaag. Al is het eerder de angst voor de dood denk ik. Mensen in mijn omgeving vonden het maar gek dat ik zo bang ben/was voor deze datum maar de angst is er gewoon. Dus schaam je niet, je bent niet de enige.
Idd Karinnetje82, er zijn er meer bang en lopen met angsten rond dan je denkt, alleen niet iedereen durft er door schaamte voor uit te komen
Ik heb er ook de hele dag mee in mijn hoofd gezeten. Probeerde afleiding te zoeken dat was gelukkig wel gelukt maar dan nog he... Ik schrok van ieder klein dingetjes wel haha! Hier sinds jonge tiener angstig, therapie zelfs voor gehad, lang en persoonlijk verhaal maar ik weet zeker hoe je je voelt door zulke nare berichten. Het was ook allemaal erg besproken onderwerp dit keer. En inderdaad ik zei het ook al: lekker kerst muziek aanzetten en naar de kerst toe leven, leuk & hartverwarmende periode. Knuffel!!
Vanaf mijn geboorte tot mijn 15e. Daarna heb ik al het contact met hen verbroken. Ik kan me er ook niks bij voorstellen maar blijf het wel interresant vinden, dat heb ik wel met alle geloven.
Je bent lief. Heb er al sinds mijn kinderjaren last van en al heeeeel veel behandelingen gehad. Ik had nooit zoveel reacties verwacht op dit topic. En al helemaal niet verwacht dat er zoveel meerensen hetzelfde zpuden voelen. Gelukkig ging het best vandaag. Ik wens je een fijne kerst en een heel gelukkig nieuw jaar. Liefs
Echt, níet voor schamen mammie! Jij moet ermee dealen en jij hebt daar ook niet om gevraagd. Wat een ander er ook van denkt of zegt, diegene staat niet in jou schoenen en weet niet wat het is. Behalve dan als ze het zelf hebben en zo te lezen hebben de meesten hier zoiets van "niet voor schamen!". Inmiddels is het de 22e en we zijn er nog. Hopelijk kun je het 'van je af zetten' en weer verder. Op naar een mooie kerst en een prachtig nieuwjaar, hopelijk zonder al te veel angsten! Deze lichte hypochonder en zeer slechte slaper gaat dat ook proberen, al is het lastig... ik heb een hersenschudding en iedere dag met knallende hoofdpijn vraag ik mij weleens erger af... zucht. Fijne dagen!