Angst voor vrijdag

Discussie in 'De lounge' gestart door mammie1982, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Bah, dit wist ik niet eens!
    Ben nu bang ;)..

Ik ben christen, en altijd opgevoed met het idee dat niemand dat zal weten!
    Dus hier ga ik maar aan denken ;)!

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik zit er al zeker 2jaar mee in mijn hoofd dus de laatste maanden/weken begint het wel steeds erger te worden. Ik geloof er niet perse in, want idd dan zou je nu toch wel serieuze ellende aan de gang hebben. Dingen gebeuren niet ineens op vrijdag alsof je een knop omzet. Toch kan ik het niet loslaten en ben echt bang ervoor. Telkens als iemand een datum noemt die voorbij de 21e is denk ik van misschien zijn we er dan wel niet meer. En ik persoonlijk ben i
    Niet zo zeer bang om dood te gaan, wel ben ik bang om mijn kind niet te kunnen beschermen tegen een pijnlijke, angstige dood.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik had ergens gelezen 21.10 :D

4. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    en voor welke tijdzone is dat dan? amerika zeker? ;)

5. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik ben best wel bang maar als het waar zou zijn dan zou er nu al iets te merken zijn hoor. Het gebeurt heus niet zomaar uit het niets, alhoewel er de laatste tijd best veel natuurrampen zijn. Aardbevingen, tsunami's, Sandy etc.

Ik ben in ieder geval blij dat ik die dag bij mijn kinderen ben. Maar hebben jullie nu ook van die scenario's in jullie hoofd. Ik zit me hele tijd te bedenken, wat ik zou doen als ik opeens een vuurbal in de lucht zie of een metershoge tsunami op me zie afkomen. Brrrrrrrrrrr, ik word nerveus bij deze gedachtes :( :(

6. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik maak me totaal geen zorgen om de vrijdag. Ben alleen maar blij dat het dan voor ons vakantie is :D

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Misschien even zoeken op nasa. Die hebben al een filmpje gemaakt wat gelekt is. Die de 22ste word uit gewonden. Uhm hij heet ff zoeken ja

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee ben er niet bang voor, allemaal bangmakerij als je het mij vraagt. En zaterdagochtend zitten we allemaal weer heerlijk aan de thee bij het ontbijt hoor. En dan denk je: Was ik daar nou bang voor?

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Why the world didn't end yesterday

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het toch wel erg spannend begin te vinden...

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Ja ik ook.
    En toch geloof ik er niet in maar het blijft spannend!!:D

12. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik ben er niet echt bang voor, maar het zit wel in mijn achterhoofd.

13. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik heb net dat filmpje bekeken en kreeg er een naar gevoel van. LIjkt wel of Nasa meer weet maar de mensen willen geruststellen met zo'n stom filmpje.

14. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Nee ze leggen toch uit hoe de maya's bij die datum komen. Gekke vergelijking met een kilometerteller haha.

15. Skip

Skip Actief lid

13 dec 2012
    238
    0
    0
    Kapster
    Hoofddorp

Stel het zou waar zijn wat ik niet geloof wat kunnen we er aan doen? Niets hoe drukker je maakt hoe meer stress dus niet goed om kleine beebjes te maken !

16. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Maak jullie niet druk! ;) wat er niet bij word verteld is dat er een rekenfout is gemaakt in de Maya kalender omdat er 1 schrikkeljaar overgeslagen is in het verleden wat dus betekend dat het vorig jaar al had moeten gebeuren.. :) en we zijn er nog toch? ;)

17. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wat lastig dat je er toch zo zenuwachtig voor bent, ook al geloof je er niet echt in! Gelukkig is het al bijna zaterdag en dan mag je deze datum weer uit je hoofd zetten.

Wat mij betreft, alles wat ze zeggen is dat er - volgens een bepaald geloof ergens in de wereld - een nieuwe tijd aanbreekt. Nou, dat wordt wel eens tijd, toch?

Einde aan de financiele crisis, het individualisme en egoisme, meer oog voor zachtheid en gevoel voor elkaar, meer oog voor het milieu, meer vrouwelijkheid.... heerlijk! Nee hoor, laat maar komen, dat einde van deze tijd. Ik kijk er naar uit. Maar ik geloof nooit dat de wereld vrijdag vergaat.

18. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Nee ben er niet bang voor. Geloof er niet in dat de wereld ineens vergaat dan. Ja misschien stopt de mayakalender, maar die stopt vaker en dan begint er gewoon een "nieuwe kalender". De maya's zelf (of afstammelingen) schijnen ook niet te geloven in het einde v/d wereld dus.

Bovendien heeft het geen nut om me hier druk over te maken als de wereld echt zomaar vergaat kan ik hier toch niks aandoen en beter gewoon lekker nu nog leven zoals altijd.

Neemt niet weg dat ik begrijp dat mensen met oprechte angst kunnen zitten en ze deze niet even opzij kunnen leggen helaas. Lijkt me dan ook heel zwaar!

19. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Tja ik ben er ook niet bang voor.
    Als de wereld vergaat dan vergaan we allemaal dus hoef ik niemand te missen. Dus hoef ik me ook niet druk te maken...Maar misschien is dat wat kort door de bocht ;)

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ook niet. En dat terwijl ik wel gevoelig ben voor ' het einde van de wereld ' gedoe.
    Ik droomde er voorheen vaak over. Maar sinds een jaar of wat heb ik nergens last van.
    Het hele gezin is vrijdag thuis, dus dat scheelt dan weer. Mocht er wat gebeuren :p

Deel Deze Pagina