Ik snap niet dat mensen er bang voor zijn. Hoe konden die maya's nou in godsnaam weten dat de wereld vergaat? Hoe hebben ze kunnen voorspellen dat op die datum ineens de wereld verdwijnt..ff serieus..door een kalender op een muur te hakken. Mensen raken helemaal de kluts kwijt door die media hype. Als de wereld vergaat, dan vergaat die..Tegenhouden kan je het toch niet.
Alhoewel ik niet geloof dat er wat schokkends zal gebeuren, heb ik ook naar deze datum uitgekeken, maar meer uit nieuwsgierigheid óf er wat gaat gebeuren en vooral ook hoe iedereen reageert nu het dichterbij komt.
Me man zei gisteren nog..Deze maand vergaat de wereld toch volgens sommige..Ik zeg ja deze vrijdag. Hoe bedoel je zegtie? Ik zeg ja deze vrijdag de 21e..Zo snel al antwoord meneer. Ja zo snel al. Sjonge dan gooi ik me plannen maar om
Er zijn al honderden van die data genoemd waarop de wereld zou vergaan. Tot nu toe zijn we er nog steeds Er zijn 2 mogelijkheden: 1. het is waar. Dan gaan we allemaal dood, zonder dat iemand er iets aan kan doen. 2. het is niet waar. Dan worden we zaterdag gewoon weer wakker. Je zou kunnen overwegen om vrijdag samen met je geliefden door te brengen, als je echt gelooft dat het waar zou kunnen zijn. Ik heb in elk geval geen enkele behoefte om een eventuele apocalyps te overleven. En ik ga er van uit dat we volgende week gewoon samen kerst vieren.
Eigenlijk zouden alle energiemaatschappijen de power er op vrijdag af moeten halen voor 10 min, moet je kijken wat een paniek er uitbreekt
Oooh giraf, ik denk dat dat een heel slecht idee is hahaha. Sommige mensen zouden de lol er wel van in kunnen zien, maar de preppers duiken hun bunker in en ik denk dat veel mensen er zelf een eind aan maken of doordraaien. Dan heb je echt de poppen aan het dansen.
Haha wat gemeen Maar eerlijk gezegd vind ik het best wel een beetje eng. Ik hoop ook maar dat het snel zaterdag is.
Laten we het maar niet echt uitvoeren nee Haha, ik denk dat meer dan de helft me aan de schandpaal zou willen nagelen na zo'n grapje
Nou geloof er niks van, ben er ook niet bang voor. Maar de mensen die het wel geloven, mogen de dag ervoor al hun geld naar mijn storten
Ooo, ik vind het eigenlijk wel grappig dat er zoveel mensen bang zijn. Er is ooit iemand geweest die het grappig vond om dit te gaan rondbazuinen en moet je nou eens kijken, duizenden, misschien wel miljoenen mensen in rep en roer. Degene die dit heeft gedaan lacht zich een ongeluk. (en ik stiekem ook) En het leukste van het hele verhaal vind ik nog dat degenen waarvan de kalender is en die er dus verstand van zouden hebben nu niet gelooft worden en die zijn lekker aan het feesten om te vieren dat er straks een mooi nieuw tijdperk aan komt. Nee, ik ben dus niet banger voor vrijdag dan voor welke dag dan ook. Ik probeer juist van iedere dag te genieten alsof het de laatste kan zijn en lekker luchtig door het leven te gaan. En mocht de wereld vrijdag vergaan, tja, dan heb ik in iedergeval uit dit leven gehaald wat er in zit. En weet je, mocht dat zo zijn, dan gaan jullie allemaal met me mee, gezellig toch? Kunnen we dan met z'n allen kijken of er nog leven is na de dood en als dat zo is daar weer gezellig verder gaan.
Nou, weet je, als jij nou even naar een werelddeel gaat waar het wat vroeger is dan hier, dan geef ik je mijn telefoonnummer, kun je me bellen als het daar gebeurt, kan ik dan nog even dekking zoeken.
enkele jaren geleden was er toch zo een gek in NY? die had al zijn geld en eigendommen aan een of andere sekte of organisatie gegeven, de dag dat de wereld zou vergaan had hij zich een mooi plekje gezocht om te gaan kijken en wachten maar er gebeurde niks haha
Inderdaad. De media maakt misbruik van de angst die er bij veel mensen heerst. En door die angst maken de mensen elkaar alleen maar banger. Maar ja, hoe zeg je tegen de wereld dat men kalm moet blijven? Hoe breng je de rust terug en stop je de onrust? (Ik ben normaal een paniekvogel en een negatieveling, maar ik ben qua vrijdag juist zeer positief ingesteld!)
Ik denk dat het grote onzin is. Zelf geloof ik ook niet dat er dan een 'nieuw tijdperk' ingaat. Wat moet daar dan nieuw aan zijn? Komen er Aliens ons opzoeken? Volgens mij worden we allemaal zaterdagochtend gewoon wakker en is er niets veranderd. Het heeft geen zin om bang te zijn voor iets wat 'zou kunnen' gebeuren. Elke dag kan er wel iets gebeuren. Elke dag kan je laatste zijn. Geniet gewoon lekker van deze dag en maak je niet druk om iets waar niemand je antwoord op kan geven.... de toekomst.
Of het nu waar is of niet, ik vind het allemaal ook wel een beetje eng. Ik heb niet het hele topic gelezen, dus wellicht ben ik spuit 11. Maar ik blijf het liefste thuis van mijn werk, samen met mijn zoontje. Als we dan toch gaan, dan wel met hem in mijn armen. En die dooddoeners van; "Als we gaan, gaan we met zijn allen." en "Je voelt er niks van." Daar heb ik niks aan. Wie weet voel je er wel iets van.. Brr..
waarom is het voor hun dan niet het einde vd wereld? Omdat ze geloven in het eeuwige leven/ leven na de dood...?!
Ze hebben de kalender gewoon niet verder afgemaakt... Ze dachten vast..dat doet iemand dan wel als de tijd daar is. Je moet toch ergens stoppen. Maar ja, wisten zij veel dat er nu niemand meer van hun is...
ik geloof het aan de ene kant ook niet maar vind het toch een beetje eng. ik moet ook werken en ik vind het geen fijn idee dat we dan niet samen zijn. zou blij zijn als het zaterdag is. ik voelde me bij al die andere data ook zo en het is gelukkig altijd goed gegaan dus nu vast ook wel. maar toch.... liefs doris