Eten jullie veel fruit ivm pesticiden?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ssaarr, Sep 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    1,300
    2
    38
    Ik eet best veel fruit omdat het aangeraden word in de zwangerschap..
    Maar als je leest wat er voorn troep ovet het fruit word gespoten, daar word je niet vrolijk van.
    Die pesticiden zitten ook in het fruit en dat schil je er niet af.

Hoe doen jullie dat?
    Ik zit er aan te denken om biologisch fruit te halen.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik eet het gewoon op:D

En eerlijk? Ik was het niet eens...

3. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    Gewoon schillen dan is het meeste wel weg hoor. Met biologisch fruit krijg je mogelijk weer andere (nog onbekende) stoffen binnen die mogelijk ook slecht zijn. Je ontkomt er tegenwoordig gewoon niet aan, in alles wat je eet of draagt of op je huid smeert zit troep, je kunt hooguit proberen zo min mogelijk binnen te krijgen.

4. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113

Ennnn +1

5. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Haha nee ik was het ook niet. Ik eet gewoon alles behalve rauw vlees of vis. Met uitzondering van een lekkere haring van de visboer.

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Biologisch. Uiteraard. In 'een poging zo min mogelijk binnen te krijgen' is dat wel een vrij logische stap ;).

7. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

Aug 5, 2014
    1,268
    127
    63
    Ik eet veel uit eigen tuin. Andere dingen schil ik en ik koop zoveel mogelijk biologisch. Maar dat deed ik ook voor 'k zwanger was, want 'k denk dat al die troep nooit goed voor me is.

8. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Biologische groentes en fruit worden ook bespoten maar in mindere mate.

Denk dat je eigen groente en fruit nog het beste is.(en dan maar hopen dat de grond niet vervuild is)

Ben gek op fruit en eet dan ook een hoop. Was of schil het fruit wel goed.
    Ga geen biolologisch fruit halen, veel te duur en meer en deel niet eens echt biologisch

9. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik heb gehoord dat er op biologisch juist meer blijkt te zitten.
    Maar OT, ook ik was het niet.. :)

10. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Alleen is die grond vaak wel vervuild. Ff goed uitzoeken dus. Je wilt niet weten hoeveel volkstuinen de afgelopen decennia vervuild bleken of nog op de lijst staan om opgedoekt te worden.

Biologische groente en fruit wordt getoetst aan de hand van strengere regels dan regulier groente en fruit. Namelijk: geen pesticiden. Je moet ergens op afgaan, maar veel duidelijker wordt het niet momenteel.

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Ermm. Leg eens uit :(

12. Lojo

Lojo Bekend lid

Dec 19, 2012
    612
    6
    18
    Ik kom hier tegenwoordig niet zo heel veel meer maar kan het kloppen dat jij al eens eerder soort gelijke angsten hebt gehad als het gaat om eten? Is het niet een soort van tik geworden in je zwangerschap ofzo? In mijn optiek zijn die angsten gevaarlijker dan die stoffen die ergens verstopt zitten op je eten. Misschien stoppen met Google en starten met een voedingspatroon gebaseerd op je gevoel?

13. Ik hou wel van een beetje chemisch. Ik moet al kokhalzen van de nieuwe reclame van de Jumbo, met die ranzige slakken op de plantjes van die vent, hoewel dat vast ontzéttend biologisch is. Maar tja, ik eet dan ook gewoon de zwarte pitjes die op broden zitten, enzo.

14. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mwuaaaa.. Je lichaam kan die restjes gif wel aan hoor :)

15. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

Apr 4, 2013
    1,173
    0
    36
    Misschien helpt het als je niet zoveel leest? Dan kan je je ook niet druk maken.

Ot: ik koop het, en fruit was ik zelfs niet..

16. Kaas

Kaas Bekend lid

Oct 6, 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was alleen de aardbeitjes uit eigen tuin, daar zit namelijk zand op.. De rest was ik niet..

17. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Ik eet heel veel fruit, niet alleen nu maar altijd mijn kids ook en eerlijk ik was en schil niks, voel me prima bijna nooit ziek.

18. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    in bio troep zit precies evenveel gif dan in de rest van het eten.. alleen die ene euro meer is snel verdient.

19. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe

+ nog 1.
    Ik spoel een appel af zoals ik dat normaal ook deed. Denk er niet eens bij na dat ze bespoten zijn.
    Niet te druk om maken. Er zit zoveel in eten wat misschien niet goed is waar je geen weet van hebt.

20. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,929
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gewoon lekker eten. Linksom of rechtsom, we staan inmiddels zo ver van de natuur af dat er echt geen weg meer terug is.
    Stoppen met zorgen maken over eten!

Share This Page