Angst voor weggaan!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door mnlaa93, 23 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnlaa93

    mnlaa93 Lid

    17 jul 2014
    59
    1
    8
    Vrouw
    Student
    brunssum
    Hayy

    Ik ben vorige week dinsdag van een lief kereltje bevallen en heb nog een zoontje van bijna 4 jaar oud. Ik heb sinds de kraamtijd alleen maar zitten huilen en voel me niet goed in mijn vel.
    Ik weet dat dit erbij hoort maar ik moet ook praten met een praktijkondersteuner aangezien ik dit ook zo heftig had bij mijn eerste.
    Nu is mijn vraag heeft een van jullie hier ook ervaring mee? Hadden jullie ook z'n naar gevoel in je buik dat niet weg wilt gaan? En hebben jullie ook angst gehad om weg te gaan met 2 kinderen ??

    Hoe zijn jullie hier mee omgegaan ? Hebben jullie misschien tips?

    Ik wou graag even mijn ei kwijt tegenover onbekenden die zien het toch wat anders dan bekenden.
     
  2. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Heel goed dat je met iemand gaat praten, ik dacht ook dat ik het niet kon, twee kinderen. Maar juist door het te doen heb ik geleerd dat ik het wel degelijk kan. Misschien eerst klein stukje met ze gaan lopen buiten, als je genoeg hersteld bent natuurlijk. Geef jezelf ook even de tijd, je bent net bevallen
     
    mnlaa93 vindt dit leuk.
  3. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Herkenbaar hoor! Bij mijn eerste had ik een lichte PPD.... Huilen, huilen, huilen... 6 maanden lang.... mijn ex kon er niet mee omgaan en na een jaar heb ik de scheiding aangevraagd omdat het teveel van ons had geeist.... Bij de tweede bleef die uit gelukkig maar dat was net aan! Mijn (tweede) man heeft mij namelijk ongelofelijk gesteund, wist er goed mee om te gaan en we hadden de luxe dat hij 4 maanden (!) thuis kon blijven om mij te helpen. Maar ook ik vind het eng hoor als mijn man er niet is. Hij is regelmatig op zakenreis.... maar uiteindelijk loopt het wel.

    Blijf praten met iedereen! Ik weet hoe het is om in de put te zitten, om alleen maar te huilen maar er is echt licht aan het eind van de tunnel.

    Het gaat steeds makkelijker worden met 2 kids, echt. Maar soms duurt het even voordat je je draai heb gevonden. Begin met kleine uitstapjes. Blokje om, naar de supermarkt etc. De langere uitstapjes komen later wel joh!
     
    mnlaa93 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina