Groeivraagje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HvO, 8 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

HvO Niet meer actief

Ben gewoon benieuwd.

Afgelopen controle zat ik op een fundushoogte van 34 cm bij 32 weken. Volgens de VK liep ik hier mee voor op mijn termijn.

Maar de kleine loopt niet voor op schema zeg maar. Bij 30 weken liep de frummel zelfs klein beetje achter, 1/2 weekjes op sommige punten.

Hoe kan dit? Of iemand hetzelfde gehad? Maak mij verder geen zorgen maar ben benieuwd. :o:

2. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Soms groeit je baarmoeder in de hoogte. Heb je wat meer vruchtwater etc etc. Bij mij was het andersom, buik precies op termijn maar dl liep toch echt 2-3 weken voor op groei, prima in het vruchtwater dus dat was het ook niet. Kreeg al de vraag waar ik de rest had verstopt ;)

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

De hoogte van mijn buik liep altijd 3 a 4 weken voor.
    Zoontje was niet bijzonder groot, geen suiker... dus was de conclusie dat ik gewoon hoog droeg.
    Ik raakte daardoor alleen wel wat eerder in ‘ademnood’ dan normaal omdat qua lengte mijn baarmoeder al gauw de max had bereikt en ik dus constant twee voetjes tegen mijn ribben aan had :p

4. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Fundushoogte is een onbetrouwbare maat voor de groei van de foetus. Is erg afhankelijk van je bouw.

5. Romy1234

Romy1234 Actief lid

16 sep 2017
    486
    339
    63
    Vrouw
    Hier ook een voorloper. Bij mijn 24 weken controle zat de fundeshoogte op 1/2nx komt overeen met 32 cm en 32 weken zwangerschap. Nu ben ik klein van stuk en smalle hooge baarmoeder. Maar vond t zelf wel een groot verschil. De verloskundige vond t ook wel een groeiecho waard. Dus die krijgen we met 27 weken. Hoop zo dat t geen megababy word. Nu eventjes afwachten.
    Herken wel die benauwdheid @Adrianna. Vooral na t avondeten

6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik had het ook zo rond jouw termijn.
    Het wordt ietsje beter als je kindje zo gaat indalen, maar het blijft een beetje behelpen :D

7. HvO

HvO Niet meer actief

Vandaag weer controle gehad en mijn “buik” was geslonken naar 31 cm. Nu over een weekje een echo bij 35 weken, want ze kon de grootte van de kleine ook niet echt voelen.

Zo een echo is vrij normaal toch?

8. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Bij mij was het andersom. Buik op termijn maar kleine 2-3 weken voor. Vruchtwater, vorm baarmoeder/buik etc kan allemaal meespelen.

Deel Deze Pagina