Ik weet niet of dit voor meerdere mensen bekend in de oren klinkt. Maar na ongeveer 2 maanden na de bevalling ben ik weer aan het werk gegaan. Ik had er geen problemen mee. Toen mijn vriend op een gegeven moment tegen mij zei na een aantal ruzies dat ik niet mezelf ben. Zo snel op de teentjes getrapt. Agressief terwijl ik helemaal niet zo ben. Ik had het op Google gezocht maar daar wordt ik alleen maar meer in de war van. En achteraf ja merk ik het zelf ook. Ik vind dit zo vervelend. Want ik wil graag gelukkig zijn als een gezinnetje maar zo voel ik me op het moment niet. En mn vriend verdient het helemaal niet om zo behandeld te worden. Iemand tips hoe je er mee om moet gaan?
Het kan gewoon door de hormonen komen en misschien ben je ook wel wat oververmoeid. Ik had hier heel veel last van tijdens de zwangerschap.. zo erg zelfs dat ik op den duur zelfs wat naar mijn man wilde gooien tijdens een ruzie. Ik voelde me hierdoor ook ontzettend schuldig.. Ik denk dat je er niet zo heel veel aan kunt doen. Gewoon even afwachten en anders toch even langs de huisarts gaan?
De hormonen gieren inderdaad nog door je lijf. Probeer dit tijdens een rustig moment te bespreken met je partner en spreek ook uit hoe vervelend je dit zelf vind. Het ontzwangeren heeft helaas even tijd nodig en iedereen gaat hier anders mee om.. Sterkte!
Denk ook je hormonen en misschien te veel hooi op je vork gelijk genomen. Kindje krijgen brengt veel te weeg. Korte nacht rust misschien zware bevalling. Wat dipperig. Hoeft niet meteen het ergste te betekenen. Kijk of je wat vroeger naar bed kan. Dat je wat meer rust krijgt en als ik zelf denk van uit die periode.s .Het heeft maanden geduurd voor ik weer het gevoel kreeg ben weer een beetje mijn zelf.. En soms nog moeder zijn betekend in mijn geval wel eens onredelijk kunnen zijn.
Klinkt bekend (agressief reageren, kort lontje hebben).. Bij mij was dit uiteindelijk een van de symptomen van een PND. Hou het in de gaten of anders op tijd aan de bel trekken bij de HA!
Herken het ook wel en het werd erger toen ik de pil weer ging slikken, daar dus gelijk weer mee gestopt en beetje bij beetje werd ik weer wat rustiger maar rond de menstruatie blijf ik twee dagen een korter lontje hebben...duidelijk een hormonenkwestie dus
Het is normaal dus dat dit gebeurt. ik heb namelijk al eens eerder in een depressie gezeten, maar dit voelt heel anders dan dat. ik voel me niet echt down ofzo. het is lastig uit te leggen. Het is mn eerste kindje ik ben hartstikke gek met hem. Mn vriend en ik zijn door zware periodes heen gekomen. maar dit is toch 1 van de zwaarste.
Normaal wil ik niet zeggen maar het komt dus vaker voor Ik heb ook een geschiedenis zeg maar maar heb me nog nooit zo goed gevoeld als tijdens de zwangerschap, had last van "happy hormons" ...maar een paar weken na de bevalling kreeg ik me toch een terugslag, pffff...heb wel gelijk actie ondernomen in de zin van hypnotherapie en toen het met de pil verergerde was het wel duidelijk dat het een hormonenkwestie is...het feit dat jullie erover praten is al goed, je kan ook altijd nog naar de huisarts voor de zekerheid en geef het ontzwangeren zeg maar de tijd en pak je rustmomenten!!
Hier ook. Weinig nachtrust gehad het eerste half jaar, daarna iets meer. Nog steeds gebroken nachten.. Maar man wat heb ik wat gedaan.. Heb eerlijk eens schreeuwend een banaan naar mn man's hoofd gegooid En hij is juist heel rustig. Zei ook niks. Dat is maar goed ook anders hadden we knallende ruzie gehad!! Nu heb ik al een paar maand niet meer zo'n bui gehad. Ik was ook niet depressief ofzo, verder ook vrolijk alleen zooo moe.. Sterkte..
Haha herkenbaar.. ze vonden me op het werk ook al wat pittiger en mijn man die doet vaak: miaaaaauwww naar me als ik op dreef ben gheghe.. heb nu 2 wk de Mirena en voel weer wat stabieler eigenlijk