Hoi hoi, Probeer mijn verhaal een beetje kort te houden, hoop dat het lukt. In 2007 na een inleiding, uiteindelijk bevallen met een keizersnede van een 10-ponder. Helse bevalling. In 2009 ging ik bevallen van mijn tweede. Kindje zou niet zo groot worden als de eerste werd gezegd (ook al wees de echo anders aan). Ik zou het weer eerst zelf gaan proberen en evt weer worden ingeleid. Ok, moet kunnen dacht ik, erger dan de eerste kan het niet worden. Oeps, beetje in vergist, het kon nog veel erger. Mijn tweede bevalling duurde 72 uur, eindigde weer in een keizersnede en was compleet mensonterend en denigrerend. Enne mijn kindje was weer 10 pond. Nu denken we na over een 3e kindje, maar op nog zo'n bevalling zit ik niet te wachten. De verloskundige zei toen dat een evt volgende zwangerschap altijd een keizersnede zou worden. Weten jullie of deze regels nog steeds zo zijn? Een keizersnede vind ik zeker geen pretje, maar bovenstaande hoef ik nooit meer mee te maken.
Volgens mij wel. Omdat je dan een flink litteken hebt en ze het risico op complicaties niet willen nemen. Maar: de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ben zelf 13 maanden na een keizersnede vaginaal bevallen, terwijl dit ook niet zo heel vaak voorkomt Echter, mijn keizersnede was gepland (stuit) en het tweede kindje was heel klein. Speelt allemaal mee.
Hier werd na 2 keizersnedes gezegd dat een eventuele 3e (die hier niet komt) met een keizersnede gehaald zou moeten worden! Overigens ging mijn baarmoeder scheuren op het moment dat ze de keizersnee aan het uitvoeren waren, dus misschien speelt dat ook mee....
Jep! Gelukkig wel! Wij zijn aan het klussen voor een 3e en ik heb toen ik mijn spiraal liet verwijderen over een 3e bevalling gesproken met de gynaecoloog. Hij zegt dus dat de 3e ook een keizersnede moet worden wanneer je al 2x met keizersnede bent bevallen. Dit is omdat je absoluut geen weeën mag hebben na 2x keizersnede. Hierdoor wordt de druk op het littekenweefsel nl te groot en heb je kans dat het scheurt. Oefenweeën, voorweeën mag wel, maar persweeën niet. Dus... Keizernede ook voor mij (eerst maar eens zorgen dat ik zwanger raak )
Ok, dat lucht wel op, want nog zo'n helse bevalling kan ik niet aan en als het toch een keizersnede moet worden, dan maar liever een geplande. @miran336: haha, ja hier eerst ook nog maar eens zwanger zien te worden haha.
Mijn 2e keizersnede was ook gepland, en ik kan je vertellen dat het erg veel rust geeft. Natuurlijk heb je de ongemakken en is het een buikoperatie, maar de eerste keizersnede na 26 uur weeën is me veel meer tegengevallen. Bij de 2e liep ik na een week al weer stukjes.
Mijn eerste keizersnede was een spoedje (net als jij een lange bevalling om er aan het einde toch tot de conclusie te komen dat het niet past omdat het toch een 10 ponder is) De tweede een geplande keizersnede omdat ze in stuit lag (veel rustiger zo'n geplande) en toen werd er ook duidelijk gezegd dat als we ooit een 3de zouden willen dit altijd via een keizersnede zou moeten worden geboren.
mijn 1e is met spoedkeizersnede gekomen, 2e mocht ik weer gewoon proberen (en gelukt) maar als ik keizersnede koos moest het voortaan een keizersnede worden, en adviseren ze max 3 kids... das in het KG Haarlem. Verschilt misschien per ziekenhuis. Miek
Mijn gyn adviseerd ook max. 3 keizersnedes inderdaad. Meer mag/kan wel, maar de risico's worden groter.
Ik heb na twee keizersnedes ook te horen gekregen dat het bij een eventuele derde bevalling ook een geplande keizersnede zou worden. Maar ook bij mij bleek bij de laatste keizersnede sprake van dreigende ruptuur, dus weet niet of dat de reden is of dat het na twee keizersnede altijd wordt geadviseerd (als ik het zo lees hier, denk ik het wel). Ik vroeg me inderdaad af of er dan een maximum aantal keizersnede wordt geadviseerd, maar van Mieke74 begrijp ik dus dat meer dan 3 keizersnedes afgeraden wordt.