Intake kraamzorg. Wat kan ik verwachten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonnetje81, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje81

19 nov 2008
    38
    0
    0
    Morgenavond hebben wij het intake gesprek met de kraamzorg. Ik weet helemaal niet wat ons te wachten staat. Wie kan er iets over vertellen? Wat moet ik klaar hebben of wat moet ik nog snel even doen/ kopen?
    Groetjes zonnetje

2. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    gewoon op je af laten komen! Het is juist bedoeld om jou te informeren!
    Het stelt allemaal niet zoveel voor, je krijgt gewoon te horen waar je recht op hebt en wat ze je wel en niet bieden enzo. En je kan vragen stellen (over wat je bijvoorbeeld nog moet kopen). Maar het is geen examen ofzo hoor; relax! ;)

3. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    oja, ik moest nog wel even de gegevens van mijn zorgverzekering klaar hebben liggen. Maar ja, die heb je zo gepakt...

4. zonnetje81

19 nov 2008
    38
    0
    0
    Gaan ze ook kijken naar het babykamertje en naar ons bed of het hoog genoeg is?
    Kan ik ook vragen hoe ik het bedje precies op moet maken? Ik weet nog niet echt hoe ik dat precies moet doen :oops:

5. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Hier kwamen ze langs, maar ze hebben niet gekeken naar het bedje of naar ons bed. Het was gewoon een gesprek over waar je recht op hebt, wat je kunt verwachten, waar je terecht kunt met vragen etc. En ze vragen of je nog wensen hebt of waar ze eventueel rekening mee moeten houden. Wij hebben bijvoorbeeld drie katten, dus proberen ze iemand te sturen die ook een beetje katten leuk vindt en niet allergisch is. :)

Verder vertelde ze wat je echt in huis moet hebben zoals thermometer, kruikje etc.. Het bedje hoef je niet zelf op te maken, want dat doet de kraamverzorgster. Tenminste bij ons wel. Ze laat ook precies zien hoe het moet.

Het stelt niet zo heel veel voor dus maak je er niet te druk om. Vond het wel prettig zo'n gesprekje.

6. zonnetje81

19 nov 2008
    38
    0
    0
    Bedankt! Dit helpt wel, hihi. Je weet toch niet wat je te wachten staat...

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wanneer komen ze ongeveer langs? Met 34 weken toch ongeveer?

8. zonnetje81

19 nov 2008
    38
    0
    0
    Ik ben bijna 34 weken zwanger. In de brief stond dat ze in de 8e maand contact op zouden nemen.

9. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bij mij zijn ze al geweest, ze vertelde wat je moet doen als de bevalling begint, we hebben haar zelf gevraagd of ze even boven wou kijken naar het kamertje en ons bed voor advies, dat wou ze heel graag en heeft ze ook gedaan alleen ze wou niet overkomen als controleur dus daarom vroeg ze uit zichzelf niet of ze even boven mocht kijken.
    ik moest ook het dossier klaarleggen, die nemen ze met je door, ook moest ik mijn paspoort klaarleggen.
    verder komen je vragen vanzelf als ze alles uitlegt.

10. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hier zijn ze niet langs geweest..Telefonisch intake gehad..Omdat het me 3e zwangerschap is....Ze vroegen alleen wat we van hun verwachten, over familie etc, BF of FV, thuisbevalling of in het ziekenhuis..Enne dat ze rond 36 weken weer contact zullen opnemen..

Dus je hoef niks snel klaar te hebben of kopen...Ik heb alleen mijn vragen op papier gezet omdat ik bijna alles vergeet! :)

11. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Die intake is gewoon een inrformatief gesprek hoor.
    Hier werd tenminste niks gecontroleerd.

Als je je zorgen maakt over het opmaken van het bed.....
    Dat kan de kraamverzorgster ook doen tijdens/na de bevalling, als jij maar zorgt dat je schoon beddengoed klaar hebt liggen.

Kortom het stelt niet zo veel voor, sommige dingen zijn gewoon handig om te weten.
    Bijv. wij hebben twee honden, dan is het wel fijn om een kraamverzorgster te hebben die niet bang is voor honden, dat soort dingetjes. En wil je BV geven, dat is voor hun ook handig om te weten.

12. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik zag er ook behoorlijk tegenop, was flink bang gemaakt dat het een controle was en blabla...

Nou het viel me 100% mee hoor! Inderdaad even informatief, ze heeft het een en ander uitgelegd over de aantal uren die ik wil en over de kraam-map waar al mijn gegevens en van de baby inkomen. En wel even of mijn kraampakket er al was en kruiken en thermometer, maar die heb ik allemaal dus dat was helemaal goed. O ja nog beetje informatie over borstvoeding ook, ze vond het goed van me dat ik dat zo graag wil geven.

Tot slot vroeg ze of ze het kamertje even mocht zien, maar ze zei er duidelijk bij dat het geen controle was, maar gewoon dat ze dat altijd leuk vond. En ze had alleen maar complimentjes terwijl bij ons alles nog niet echt af was omdat we hier ook nog niet ontzettend lang wonen enzo. Ook excuseerde ik mij nog een beetje dat mijn kamertje tsja toch een beetje bij elkaar gezocht is en gekregen enzo, nou dat was toch juist véél leuker dan al dat onzinnige dure gedoe ;)

Gewoon aardige vrouw en heel aardig tegen mijn vriend ook.

13. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik heb morgen een intake en dat terwijl we zaterdag gaan verhuizen. Dat maakte niks uit zeiden ze aan de telefoon.....nouja we zien het wel!
    Bedenk me alleen wel net dat mijn verzekeringspapieren al in het nieuwe huis zijn.....OOPS!

14. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    maandag gehad, ze ging kijken of me bed hoog genoeg was, uitrekenen hoeveel uren kraamzorg ik nodig had, kijken of gegevens nog kloppen, borstvoeding of flesvoeding en we hebben katten dus ze sturen iemand die niet allergies is. en ik kreeg een knuffeltje en een rammeldingetje voor om het polsje of voetje :D

15. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik vind je kamertje echt schattig! helemaal heerlijk toch? het is toch ook idioot om 2000,- aan een kamertje uit te geven?

xxx jose

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wij vonden de intake destijds gewoon een heel gezellig bezoekje.
    Ze stellen even wat vragen, of je een dienblad, een wasmachine, een strijkplank enzo in huis hebt, dit zijn standaard vragen die ze altijd stellen.
    Ze vond het ook leuk om even naar het babykamertje te kijken, gewoon voor de gezelligheid, en ze heeft niets geteld ofzo.

Dat was met onze oudste wel anders, da's 24 jaar geleden. Toen hebben ze zelfs alle luiers geteld (toen had ik nog katoen) en of ik wel genoeg truitjes en sokjes enzo had. Gelukkig is dat nu niet meer zo. :D

17. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Gelukkig dat het meeviel. :) Ze zijn helemaal niet zo gemeen hoor die kraamzorg. :) Wij hadden ook een heel aardig vrouw. Ze is zelfs nog tijdens de kraamweek en aan het einde van de week langsgekomen.

18. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    ik ben benieuwd wanneer ze bellen om langs te komen.

Deel Deze Pagina