Alleenstaand en school

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Humbly89, Aug 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,715
    3,151
    113
    Female
    Heey meiden,

Zit met een beetje een dilemma en hoop dat jullie mij kunnen adviseren of helpen,,
    Ik wil heel graag terug naar school en een opleiding volgen zodat ik alles kan geven voor mijn zoontje, nou kan ik dus niet werken als ik een opleiding volg tenzij het bbl is natuurlijk,,
    Hoe moet ik dat dan doen met oppas? Mijn moeder werkt elke morgen en vader is niet in beeld,, ( van mij niet en Liam natuurlijk niet )
    Verder ken ik niemand die op moet passen en het kdv ben ik persoonlijk geen fan van ( persoonlijke stage ervaringen )
    Ik werk nu elke middag en verdien maar 450 euro in de maand vandaar dat ik nog thuis woon omdat het nu financieel onmogelijk is,, Owjah ben 20 jaar,,

Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?

Liefsz :)

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heb je ook gedacht aan een avondschool? Of misschien iets via de LOI of NTI?

Maar als je de avondschool zou doen kan je moeder misschien wel oppassen???

Ik vind het heeel goed van je dat je wilt werken aan werk! Ik hoop dat het gaat lukken!

Trouwens... schiet me ineens te binnen... Hoe wil je dat met werk gaan doen en je zoontje???

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,715
    3,151
    113
    Female
    Heey wish,

Avondschool is hier jmmr genoeg niet in de buurt :( en LOI en NTI moet je onbetaald stage lopen dus dat is helaas oowk geen optie :(

Ik wou een opleiding verzorging/verpleging volgen zodat je oowk smiddag's en savonds kan werken,, dan kan mijn moeder oppassen :) die werkt alleen de ochtenden dus dat is geen probleem :)

Ja wil toch graag werken zodat Liam het goed krijgt ( heeft hij nu oowk wel maar bedoel eigen huis en omgeving ) komt oowk wel goed, moet alleen even kijken hoe het allemaal het beste kan doen :)

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Eens informeren bij een verzorgingshuis??? Daar hebben ze ook wel eens opleidingen intern...
    misschien is dat een optie...

En waarom kan je geen onbetaald stage lopen? In overleg met uitkeringsinstanties is er veel mogelijk hoor... Kan je vaak wel stagelopen en opleiding volgen met behoud van uitkering...

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,715
    3,151
    113
    Female
    Jah dat is nog een idee! misschien kan dat oowkal vanuit mijn huidige werkgever! ( zorginstelling ) zal hier eens achteraan bellen morgen :) wie weet,, haha nu maar even bedenken hoe ik het moet gaan vragen;)

Ik krijg al bijstand en die krijg ik niet meer als ik een opleiding ga volgen en stage ga lopen,, geen idee waarom niet maar jah was volgen hun niet mogelijk :(:(

Liefszz:)

Danke Wish!!:D8)

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Misschien eens hogerop gaan vragen met de bijstand... Ze willen toch graag mensen aan het werk hebben? Nou ja... dit lijkt mij een prima mogelijkheid om iemand aan het werk te krijgen! ;)

Nou kijk aan... De huidige werkgever misschien al de oplossing...

Ik zou zeggen dat je jezelf graag verder ontwikkelen wilt en je vindt het werken binnen het bedrijf zo fijn dat je je afvraagt en hoopt dat het binnen het bedrijf kan.
    Klinkt dat?

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,715
    3,151
    113
    Female
    jah dat zou je wel denken jah :) ze willen iedereen het liefst 7 dagen per week aan het werk hebben dan en dan willen ze je niet eens helpen,, terwijl je het oowk nog eens vrijwillig doet,,

Ja zo zou ik dat idd eens kunnen vragen :)

Voorbeeld;

Ik heb een vraag over eventuele opleidingen binnen Livio, ik zou graag ipv alleen de huishoudelijke taken ook graag verzorgende taken willen gaan uitvoeren, is dit vanuit Livio mogelijk?

( heb van mijn moeder gehoord dat dit namelijk wel redelijk vaak gedaan word )

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Waag het er eens op zou ik zeggen!
    Wie weet...

Wie niet waagt... wie niet wint!

9. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,715
    3,151
    113
    Female
    ik zal het morgen gelijk vragen!!
    laat het natuurlijk gelijk weten ;) en anders zoek ik naar een andere manier

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden he?! ;)
    Succes!!!

11. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,715
    3,151
    113
    Female
    jaah daarom!
    Danke!

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Graag gedaan... en misschien komen er nog meer ideeën waar je wat aan hebt! ;)

13. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,715
    3,151
    113
    Female
    jah daarom ;)

14. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Meestal heb je trouwens ook in verzorgingstehuizen ook kinderopvang, voor alleen de medewerkers.

Ik weet niet of het aan mij is om te zeggen, maar ik weet niet of je veel keuze hebt om je kindje naar een KDV te brengen, er zijn ook genoeg goede verblijven. Bovendien wordt je als alleenstaande moeder erg gesponsord wat betreft KDV, ik ga maar 100 euro max in de maand betalen.

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,715
    3,151
    113
    Female
    Heey,,,

Ik heb geen 100 euro in de maand over met mijn loon dus betalen word voor kdv heel moeilijk :(
    Mijn werkgever kon er nog niks over zeggen dus zal volgende week eens een afspraak maken met mijn begeleider van de bijstand,,

16. Gezond

Gezond Niet meer actief

Kon je werkgever ook niet aangeven met wie je er dan over praten moest binnen het bedrijf?

Misschien weten ze bij personeelszaken meer... Daar weten ze vaak wel van de hoed en de rand..

17. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,715
    3,151
    113
    Female
    Neej hebben ze niks over gezegt,, het enige wat er gezegt is was dat de mevrouw die ik aan de foon had er niks over wist en dat ze me niet kon helpen, dus vroeg ik of ik doorverbonden kon worden met iemand die daar over gaat en toen zij ze oowk heel bot neej mevrouw dat kan niet,,

Dus ja even proberen bij de gemeente :)

Liefszz :)

Share This Page