vraagje.. ben afgevallen

Discussion in 'Zwangerschap' started by bar, Oct 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    Even een vraagje, ik kom net bij de verloskudige vanaan, maar ben afgevallen.. Nu ben ik al 19 weken en hoor ik toch wel aan te komen..
    Wie weet hoe dat kan komen? En wie weet lekkere dingetjes om te eten tussendoor dat ik wat sneller aankom..
    Want weer afvallen is niet goed..
    Met de kleine is alles wel helemaal goed hoor. was lekker druk aan het trappen terwijl we naar het hartje luisterde

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    De baby krijgt echt voldoende binnen hoor bar, maak je daar maar niet druk om en je bent niet de enige die tijdens de zangerschap af valt. Heeft je VK gezegt dat je moet aankomen, want dan kun je gewoon een verwijzing voor een dieëtiste vragen, als je VK het geen bezwaar vind dat je lichter geworden bent, dan zou ik me er niet al te veel zorgen om maken. Altijd beter dan 30 kg aankomen (wat in mijn familie gebruikelijk is)

Natuurlijk wel fijn dat de bay zo druk is ;)

3. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    hihi.. nee de vk vroeg of ik wel goed at.. Ik zeg nou zoiezo 3 maaltijden per dag en ik eet aardig goed vind ik zelf. eet meer als normaal in ieder geval.. Ze zegt, nou dan moet het wel goed zijn, maar af en toe wat tussendoor nemen raad ik je wel aan..
    Dus ik moet eigenlijk dingetjes tussendoor gaan eten op een dag.. Maar ja, wat moet ik dan nemen behalve een dingetje fruit..
    Ja de kleine groeide goed, dus dat was prima.. Maar ik vind het zo vaag, want ik ben echt dikker geworden

4. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    hihi toch meer McDonalds gaan eten?

Nee eet wat meer fruit, dat is gezond en er zitten fruitsuikers in die ook aanzetten als je er veel van eet. Bv een banaan en wat druiven ofzo.

5. ElleE

ElleE Actief lid

Jun 4, 2006
    223
    0
    0
    Nou, de tussendoortjes die ik altijd heel lekker vind (en waar ik me niet heel schuldig om voel ;) ):

- Liga, Sultana, Fruitkick etc...

- Ontbijtkoek met boter

- Vruchtenyoghurt

- Krentenbrood met boter en kaas (hmmmmmm)

- Haring (veel onverzadigd vet, maar vet is vet)!

Ik zou me nou in ieder geval niet te buiten gaan aan heel ongezonde dingen, koekjes, snoep, chocola etc want dat lijkt me dan ook weer niet zo gezond...

6. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    @bar: Ikzelf ben ook nog maar 1 kilo aangekomen en verder alleen maar afgevallen.
    En ik ben nu ook al bijna 20,5 weken zwanger.
    Heb ook nog geen buik en pas m'n oude kleertjes prima.
    Maar voel de baby wel een paar keer op de dag bewegen en het hartje klinkt ook super.
    Ik vraag me nu ook wel is af wanneer de buitenwereld kan zien dat ik zwanger ben.
    Maar had dit met mijn dochter ook.
    Pas met 6 maanden begon me buik met groeien.
    Dus gewoon lekker genieten hoor!

7. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    Ja dat is wel een idee.. Meer fruit eten..

Haring? nee niks voor mij hoor.. jakkes..
    krentebrood ook niet..

8. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    ja ik geniet er ook echt wel van.. maar dacht toch echt dat ik nu wel wat aangekomen had moeten zijn.. Bij mij zie je inmiddels wel een buikje en ik ben er ook echt trots op :rolleyes: Lijkt me jammer als je nog helemaal niks ziet..
    ik voel de kleine al een week of 3 aardig schoppen.. Is echt een leuk gevoel en dan weet je dat alles nog goed is :D

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Bar ik heb ook al een buikje, maar ben pas 0,2 kg aangekomen, mijn broeken pas ik al weken neit meer, maar blijkbaar komt het ergens anders vandaag, geen idee hoe dat kan.

Bananen zijn erg goed, maar niet te veel, want ze kunnen slecht werken op je stoelgang, advies drink bij een banaan altijd iets. Ontbijdkoek zou ik afraden omdat er kaneel in zit, dit mag wel in beperkte mate, maar eet niet een hele koek per dag ;) Pas iig op met al te vet eten, dat is natuurlijk ook weer niet goed, verder moet je er gewoon van genieten.

10. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    ik pas mijn broeken echt al 2 of 3 maanden niet meer.. Zit echt veel te krap.. Ik weet ook niet waar mijn gewicht vandaan kwam.. maar als je mijn buikje nu al ziet... En toch val ik af...

Nee eet af en toe een banaantje. soms door de yoghurt ofzo smorgens.. Nee ik probeer ook niet echt vet te eten.. macaroni, lasagna, boerenkool met worst, zelf gemaakt soepje enz.. Het probleem is dat ik absoluut geen alleseter ben. Ik lust eigenlijk heel weinig en dat is best vervelend..

11. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    ik ben al 6 kilo afgevallen sinds ik zwanger ben! Ons kindje groeit heel goed dus er is geen enkel probleem! Ik eet verschillende keren op een dag maar in kleinere porties,ik kan gewoon niet veel meer eten in 1keer! Mijn gyne zegt dat dat een goeie verandering is om meerdere keren een beetje te eten! Ik heb wel al een serieuse buik op, iedereen ziet dat ik zzwanger ben! Ik draag al een hele tijd zwangerschapskledij!

12. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik heb hetzelfde, ik ben 7 kg afgevallen, maar mijn buik groeit.
    Echt al een zwanger buikje, het gaat op andere plekken eraf, daarom valt mijn buik meer op.Bij mijn vorige zwangerschappen kwam ik ook maar 7 kg bij.Baby's hebben er niet mee geleden, die pakken wel wat ze nodig hebben.

13. Ik maak mij er onbewust druk over dat ik in 2 weken tijd 4 kilo ben afgevallen(en daarvoor niks ben aangekomen)
    Mijn verloskundige zegt ook dat ik maar moet eten wat ik lekker vind anders wil ze mij door sturen naar het ziekenhuis.
    Daar schrok ik nog al van,nu 2,5 weken verder ben ik voor mijn gevoel weer afgevallen.
    Maar als ik naar mijn buik kijk dan snap ik niet waar ik afval,die word voor mijn gevoel met de dag groter.

14. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    idd, dat zei mijn gyne ook! je mag niet op diëet gaan want dat is ni goed, maar als je gewoon eet wat je lichaam vraagt dan is da goed! Ik word magerder aan mijn middel en in mijn gezicht! Ik ben daar blij mee, probeerde voor de zwangerschap tevergeefs aftevallen en nu lukt't zondeer iets ervoor te doen!
    ;)
    Mijn moeder woog minder na de bevalling dan ervoor, dus zit wat in de genen ook!

15. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Ik was bij 38 weken ook afgevallen, en had ook weinig energie. Mijn kleintje nam gewoon alles wat het pakken kon. Op aanraden van de VK ben ik in plaats van Fruitkicks, liga etc als tussendoortje van die afslankmaaltijdrepen gaan eten. Dit lijkt gek, maar als je een tussendoortje op die manier vervangt door iets wat staat voor een hele maaltijd, krijg je meer energie binnen. Die Fruitkicks enzo geven ook maar kort energie, en de maaltijdrepen juist langer. Zo krijg je zonder een heel bord leeg te eten toch meer binnen.

16. taschke

taschke Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    ik weeg ook nog altijd een paar kilo minder dan voor mijn zwangerschap.
    Moet over 2 weekjes terug naar de gynaecoloog,eens horen wat zij ervan zegt.(ik heb totaal geen energie meer)
    Niemand ziet aan mij dat ik zwanger ben :(
    Mijn man en ik zien wel een klein buikje maar iemand anders niet.

Mijn moeder was bij ons ook heel veel afgevallen en maar 9 kilo bijgekomen in het totaal.Het zit mss in de familie :D

Maar met ons kindje blijkt alles toch in orde dus...

17. danielle41

Feb 27, 2006
    23
    0
    0
    Ik zit nu aan het einde van mijn zwangerschap en ik ben ook 5 kilo lichter dan toen ik zwanger werd.
    Mijn verloskundige zegt dat waarneer je buikje(baarmoeder) goed groeit er niets is om je zorgen over te maken het kindje neemt toch wel wat ie nodig heeft.
    En gewoon lekker blijven eten waar je trek in heb he dus niet gaan lijnen want dat is niet goed voor de baby.

danielle

Uitgerekend voor morgen 25-10-2006

18. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    ik lijn ook helemaal niet ofzo..
    Als ik trek heb eet ik wat en als ik honger heb eet ik wat meer. Ik eet wanneer ik wil en wat ik wil..
    maar toch eet ik meer als voorheen.. Maar hoe het kan.. ik weet het niet..

19. Cis

Cis Actief lid

Jun 12, 2006
    274
    0
    0
    Ik ben ook nog nauwelijks aangekomen. Laatste keer bij de VK met 24 weken nog niets. En op de weegschaal van mijn moeder (met omrekening want ze heeft net een nieuwe) 2 ons.
    Daarvoor was ik 8 kg afgevallen, sinds het begin. Maar het schijnt geen reden te zijn tot zorgen, dus ik maak me niet druk.
    Mijn buikje begon ook pas langzaam te groeien vanaf een week of 22, maar is nu wel een inhaalslag aan het maken denk ik zo. Dus misschien mn gewicht ook?!? 1 November zal ik het wel weer zien bij de VK.

20. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    ik was 3 weken geleden bij de controle 79 kilo en nu weer 77 kilo... ben dus ook afgevallen... maar volgens de vk is dit helemaal niet erg!
    dus ik zou me er geen zorgen om maken... is misschien alleen maar een voordeel voor als je straks weer ontzwangeren moet...

Share This Page