Blaasklachten, wat doe je eraan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Assje, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik ben 26 weken en heb sinds ongeveer een week ontzettende last van mijn blaas. Niet alleen moet ik voor mijn gevoel wel 1000x per dag plassen, ik heb ook het gevoel dat het niet lang meer duurt voor ik aan de Tena Lady moet :)

Ik moet continu naar de wc en er komt dan maar een heel klein beetje. Plassen zelf doet niet pijn, maar mijn blaas is vreselijk geïrriteerd door al dat gedoe en dat is heel vervelend als de kleine er in duwt. Als ik zit is er niets aan de hand, maar zodra ik ga staan en de baby zakt voel ik enorme druk op mijn blaas (vandaar ook het zo vaak naar de wc gaan). Soms voel ik pijnlijke steken in mijn blaas en als ik hard moet hoesten of niezen dan verlies ik soms een paar drupjes urine, zelfs als ik net een kwartier op het toilet heb gezeten om er 3 drupjes uit te persen! Ik heb geen blaasontsteking, dat is al tig keer getest.

Een stukje wandelen of zelfs naar de stad gaan beginnen echt een probleem te worden, want ik moet aldoor een toilet bij de hand hebben en het voelt ook heel onprettig, soms zelfs pijnlijk bij het lopen. Gevolg is dat ik steeds meer zit, wat weer erg slecht is voor de benen en daardoor krijg ik nu dus ook pijnlijke benen en opgezwollen enkels :(

Wie herkent dit en is er iets aan te doen?

2. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Misschien dat een bekken therapeut je kan helpen. Klinkt mij een beetje als problemen aan je bekkenbodem. Succes!

3. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb precies hetzelfde!!! super irritant!!! ik kan je helaas geen advies geven, dus ik hou deze topic ook in de gaten, op de hoop dat ik ook een tip krijg. Meer moeten plassen dan normaal, schijnt normaal te zijn, maar bij mij is het veel extremer! echt vervelend!!

succes!

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hoi, je hebt je urine al eens laten testen bij je huisarts, misschien toch vragen te kweken? Een vriendin had negatieve sticks maar na kweek bleek het toch zo te zijn. Zelf heb ik ook zulke klachten gehad zonder pijn wel irritant gevoel. Ik verloor echt urine. Bleek toch blaasontsteking te zijn.. Nu slik ik na de kuur 3x daags cranberry tabletten. Mijn blaas voel ik nog wel dat hoort erbij maar de andere klachten waren niet normaal achteraf gezien. Maar ik dacht dat het erbij hoorde.....

5. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Ook hier heel herkenbaar. Zo wie zo veel blaasontsteking door streptokokkenbesmetting, maar na de laatste kuur hou ik precies dezelfde klachten als die jij omschrijft! De kweek was nu wel schoon ds daar kan het dus niet aan liggen.
    Volgens gyn is het hele gebied waarschijnlijk gewoon extreem geprikkeld, vooral na even zitten in bv de auto ( als je een beetj ein elkaar hebt gezeten) moet ik echt rennen naar de wc, en dan doet het ook echt pijn. En ik heb sindsdien ook veel meer last van harde buiken!

Helaas geen oplossing, ik doe rustig aan en heb het idee dat dat wel helpt. Dus elke middag even liggen oa.
    Heb ook cranberry gebruikt, en vitamine c pillen maar dat helpt verder ook niet meer. Ik ben nu echt gefocust op toiletten, denk van tevoren al na waar ik evt kan plassen, anders heb ik echt een probleem.....

6. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    @Frannie Is ook al gebeurd, kwam niets uit. Ik heb zelfs al eens een echo gehad om het gebied rond de blaas te controleren, voor ik zwanger was. Ik had namelijk voor de zwangerschap ook al blaasklachten, blijkbaar is het gebied snel geïrriteerd. Er is tot nu toe nooit een echte reden gevonden voor de irritaties, die overigens gepaard gaan met een kwaal waardoor je urineproductie 's nachts niet ophoudt waardoor ik gemiddeld 3x per nacht naar de wc moet, ook als ik niet zwanger ben :( Erg vermoeiend soms!
    Ik gebruik op aanraden van de arts al ongeveer een jaar elke dag 1000mg vitamine C om de boel goed zuur te houden, wat de kans op blaasontsteking of dergelijke bacteriële oorzaken van irritatie moet verminderen. Maar dat helpt natuurlijk niet tegen een baby die in je blaas ligt te porren ;)

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nee inderdaad... Eigenlijk is er dan helaas geen oplossing voor je.. Je hebt nog even te gaan dus veel sterkte!

Deel Deze Pagina