wachten op miskraam...ben bang

Discussie in 'Miskraam' gestart door tiepetje, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had n slechte echo vandaag(10 weken,groei met 8 of9 wk gestopt en moet nu wachten op curretage of n miskraam. Ik ben erg bang en paniekig voor wat me te wachten staat.... Kan iemand me geruststellen...

2. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Wat naar dat je een miskraam hebt!!
    Bij mij is het met 7 wk geweest en heeft zelf doorgezet, ik kan je dus niet echt helpen. Maar wil je wel sterkte wensen.
    Liefs

3. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,was de mk.heftig en duurde t lang

4. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    ha tiepetje...ik snap hoe je je voelt. Ik heb zelf ook gister slecht nieuws gehad (nadat ik van het weekend begon met bloedverlies). Ben nu ook aan het afwachten tot het spontaan komt. Tot op heden kan ik alleen zeggen dat het bij mij lijkt op een 'gewone' menstruatie, waarschijnlijk moet het nog wel meer doorzetten. Heb tot heden nog verder geen last van krampen ofzo...het is dus afwachen.
    Veel sterkte ermee en laten we hopen dat het voor jou ook via de natuurlijke weg je lichaam mag verlaten.

5. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Ik heb er niet veel van gemerkt.
    Hoop voor jullie beide dat het "meevalt" en sterkte.

6. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dessiitini wat balen ook voor jou!!! Ik had vandaag een beetje bruinverlies,nog geen bloed... Wel wat rugpijn. Het lijkt me zo naar als het gebeurt... Karen ook bedankt voor je reactie! Lig in bed maar kan niet slapen en weet niet of ik morgen kan werken. Qua afleiding missch goed,alleen thuis is ook naar..pfff zo ver
    drietig

7. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    Ik had heel veel pijn.. maar normaal krijg je pijnstillers die zouden moeten helpen (ik had ze te laat gekregen)

8. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tiepetje... Naar van het slechte nieuws dat je vandaag hebt gekregen..
    Over de miskraam, het kan pijn doen, ja... maar als je bang bent maak je het vaak erger... (angst versterkt pijn op een of andere manier)
    Wat voor mij werkte is dat ik afleiding zocht.... Toen ik uiteindelijk de miskraam kreeg wist ik het ook gelijk... de pijn was gelijk over.. Bij mij was trouwens het hartje gestopt met kloppen met 9 weken, uiteindelijke miskraam was met 11 weken en 6 dagen.
    Ik kreeg te horen dat ik alleen paracetemol mocht gebruiken tegen de pijn.

9. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Bij mij is het 3x met 6 weken gebeurd. Begon met pittige buikpijn. Ik heb 1 zoon en bij zijn bevalling had ik enorme beenweeen. Dat had ik bij de miskraam ook, kwam echt in golven. Dat duurt dan een paar uur, was te doen met een kruik, en een redelijk normale menstruatie van gewoon 4 dagen. Ik vond het op zich wel meevallen, vooral het bloedverlies (had wel een behoorlijk bloedbad verwacht) en niet traumatisch. Weet niet of het heftiger kan zijn als je qua termijn wat verder bent. Sterkte meid!

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Hallo,

Bij mij is het elke keer anders gegaan. Ik heb bewust niet voor curretage gekozen maar voor cyotec tabletten. Dat was zeer pijnlijk. Ik kreeg persweeen maar zodra het vruchtje eruit is is de pijn ook over.

Praat goed met je arts wat de mogelijkheden zijn. Ik kon het niet verdragen om te wachten tot curretage. Het moest eruit... ik voelde me zwanger maar van wat.....

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen de komende tijd

11. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hoi tiepetje,

Ik weet precies hoe heftig dat is om zo'n echo te moeten zien. Afgelopen zaterdag bij de echo bij 10,5 wk, bleek het hartje ook te zijn gestopt terwijl we het met 8,5 hebben zien kloppen. Je wereld stort in.... Ik had al wel wat bloedverlies dus maakte me al zorgen. Ik zag net zoals jij enorm op tegen wat me te wachten zou staan. Ik wilde echt geen curretage!! Bij mij kwam het snel op gang. Zondagavond heb ik het vruchtje verloren. Ik kan helaas niet zeggen dat het geen pijn deed... Het waren echt weeen die steeds erger werden, maar ik kon het met pijnstilling erbij aan. Ik mocht parecetamol en ook iboprufen. Helaas was de miskraam niet volledig en in de nacht kwam de pijn heftiger terug... Ik moest naar het zhuis voor een echo en daarna een curretage....zag ik zo tegenop! Gelukkig op de wc in het zhuis grote proppen verloren. Op de echo bleek alles nu weg te zin. Wel moet er nog allemaal slijmvlies uit en weefsel. Heb nu buikpijn zoals bij een heftige menstruatie. Zo oneerkijk om bij zoiets heftigs ook pijn te moeten hebben.
    Zie er niet tegenop, het is niet eng, ik heb ook het vruchtje bekeken, wat ik achteraf heel fijn vindt. De pijn kan je aan en moetnje toelaten, dan gaat het alleen maar sneller en heb vertrouwen in je lijf!

Nu moet het besef nog komen. Na 1,5 jaar eindelijk zwanger na een hsg en dan toch deze ellende en pech......!

Heel veel sterkte!

12. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties. Hier alleen nog af en toe een stipje bruinverlies verder nog niks. De pillen wil ik niet en ik wil ook geen weken wachten tot het mijn lichaam verlaat. Het lijkt me zo heftig mee te maken en ben bang voor de pijn en het bloedverlies. Dus morgenochtend een gesprek in het ziekenhuis over curretage en dan kijken wanneer er plek is... ik had er bij het zwanger worden wel bij stilgestaan dat het mis kon gaan maar het is lichamelijk veel ingrijpender dan ik dacht

13. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Meid, wat naar dat je hier doorheen moet. Ik heb precies hetzelfde gehad, nu ruim 4 weken geleden. Ik heb de miskraam gekregen met behulp van Cytotec pillen omdat ik zo lang moest wcahten op een curettage. Hier ben ik achteraf wel erg blij mee. Heb hieronder even een stukje geknipt en geplakt uit een ander topic, dan weet je hoe mijn ervaring met die pillen was:

De pillen breng je vaginaal in en beginnen na een paar uur te werken. Zelf heb ik ze om 19.00 uur ingebracht en daarna een half uurtje gaan liggen. Rond 21.00 uur begin ik echt wel iets te voelen in mijn buik en om 23.00 uur had ik echt behoorlijke buikpijn te vergelijken met weeen. Ik heb niet veel bloed verloren, maar sommige meiden verliezen best heftig wat bloed, dus houdt daar rekening mee. Uiteindelijk ben ik rond 01.00 uur het vruchtje verloren. Ik had het eerst niet door, dacht dat het weer een bloedstolseltje was, maar omdat de buikpijn ineens weg was, toch maar even gekeken. Kort daarna begon de buikpijn weer wat toe te nemen en heb nog een paar uur best wat buikpijn gehad. Gelukkig op een gegeven moment in slaap gevallen en de volgende ochtend en dagen daarna nog lichte buikpijn en behoorlijk vloeien.
    Hoeveel pijn het doet is per persoon verschillend net als een bevalling. Ik vond het best pijnlijk, maar was wel erg blij toen het voorbij was. Denk dat als ik het ooit weer zou moeten doen, ik het weer met de pillen zou doen.
    Ben twee dagen na de mk op controle gegaan en ik was gelukkig schoon.

Je hoort vaak alleen maar de slechte ervaringen met die pillen, maar ik was er uiteindelijk wel blij mee.
    Ik heb hierna nog wel 4 weken licht gevloeid (oud bloed), tot aan mijn menstruatie (nu), maar dat heeft volgens mij niks met die pillen te maken.

Succes met alles meid. Wat je ook doet, het is een vreselijke achtbaan waar je in komt te zitten en er is geen makkelijke manier eruit. Je moet er even doorheen, neem daar de tijd voor, ook van je werk...

14. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Collo ik heb het ook zo ervaren. Ik zeg niet dat het altijd gebeurt maar een vriendin van mij heeft door 5 curretages Asherham (verklevingen) gekregen. Ik wilde niet een week wachten en ik wilde geen verklevingen.

Ik wens je heel veel sterkte

15. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    hey meid, wat ontzettend kl*te!! Ik heb het helaas ook meegemaakt pas geleden. Bij mij begon het met buikpijn en bloedverlies. Begon woensdag en maandag is het vruchtzakje eruit gekomen. Ik hoop dat het voor jou ook ongeveer zo gaat, denk dat dit qua pijn wel het minst erge is. Maar ik neem aan dat je niet nog een paar weken gaat afwachten toch??

16. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kan pas eind volgende week terecht voor curretage, ik hoop nu eigenlijk dat het vanzelf op gang gaat komen... pff het si wel slopend dit...

17. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik heb t helaas ook meegemaakt. heb eerst de miskraam afgewacht maar er gebeurde niks en was een emotioneel wrak. was erg down, veel huilen, bang dat t elk moment kon beginnen. ik kon er echt niet tegen. ik heb toen die pillen gekregen en daar heb ik zulke vreselijke bloedingen van gekregen dat ik met de ambulance naar t zknhuis moest.
    heb 4 mnd daarna alsnog een curettage gehad omdat er toch nog wat zat te woekeren. dus al met al heeft t wel een half jaar geduurd, die ellende.
    gelukkig komt dat niet vaak voor(geloof ik)
    de curettage vond ik echt meevallen! ik hoop t niet nog eens mee te maken maar als t zo zou zijn, zou ik gelijk voor de curettage kiezen!
    2 mnd na de curettage was ik trouwens weer zwanger, nu 23 wkn!
    sterkte meid, ik hoop voor je dat t nog uit zichzelf komt en anders veel sterkte bij de curettage. en dat je maar snel weer goed zwanger mag worden! komt goed allemaal!
    xxx

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dat hoeft niet he, kan als je pech hebt gebeuren.

Ik heb 5 curretages gehad, en geen asherman.

19. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    dat zeg ik toch dat het niet altijd gebeurt

20. tiepetje

tiepetje Actief lid

1 aug 2011