Dames, ik heb het internet afgestruind maar kan geen antwoord vinden op mijn vraag, dus ik leg het even aan jullie voor. Wat moet de lengte van je baarmoeder zijn en waar moet ie liggen bij 21 weken zwangerschap? Kan ik ergens een schema vinden ofzo? Vanochtend is mijn bm opgemeten, was 18 cm en lag net onder mijn navel. Ik had echter ergens een keer gelezen dat het al boven mijn navel hoorde te liggen? Dan nog een vraagje: Is het normaal dat je kindje op de echo ongeveer 1 week achterloopt op de groei? Bij mijn 20 weken echo (ik was toen 19w5d) is uit de metingen gebleken dat mijn kindje gemiddeld 18w5d is. Cerebellum diameter was zelfs 18w2d. Kan dit kwaad? Mijn vk probeerde me wel gerust te stellen, maar ik werd er niet gerust van..
Hoi ozgul, Ik vind de maten die je me noemt heel mooi! Met de centimeters is de regel het aantal centimeters plus 4 is de zwangerschaps duur maar hetis heel erg beinvloedbaar door je buikvet. De een is dikker dan de ander en dat kan zomaar een aantal centimeters schelen. je kindje loopt niet achter, bij de eerste echo onder de 12 weken groeit ieder kindje hetzelfde daarna groeit ieder kindje op zijn eigen manier. Daarom is er niemand hetzelfde kijk om je heen, lang,kort,dik,dun. allemaa verschillende maten. Jouw kindje is precies jouw kindje. Groetjes imke