Ik moet gewoon ruiken!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nuage, Sep 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Wie heeft er nog meer deze zwangerschapsafwijking? :D
    Ik ben gewoon compleet verslaafd aan de lucht van schoonmaakmiddelen, benzine, maar ook deo, nagelremover, tipex, zwarte stift noem maar op vind ik heeeeeerlijk!

Maar ik heb het toch het meeste met Dettol. Ik ben gewoon bijna verslaafd?! Ik heb die nieuwe spuitfles gekocht van Dettol voor in de keuken en die lucht is echt hemels. Ik loop dus meerdere keren per dag naar de keuken, spray het in de wasbak en ga er boven hangen :) en daarna was ik ook mijn handen nog met Dettol handzeep zodat die ook lekker ruiken. Voordat ik naar bed ga doe ik het ook in de badkamer, daar heb ik ook een fles staan hahaha en dan pak ik meteen een spons en maak ik de wasbakken en de douche schoon. Iedere dag hè!

Uiteraard heb ik de verpakking goed gelezen en er zitten geen enge stoffen in en het is niet brandbaar of wat dan ook. Alle andere luchtjes die ik eerder omschreef zijn wel schadelijk dus daar kijk ik nog steeds mee uit. Maar als ik sta te tanken adem ik stiekem wel even diep in hoor...

Nog meer meiden die deze afwijking herkennen? Gisteren bij de Zeeman sta ik na 5 min ook bij de stelling met schoonmaakmiddelen. De geur is gewoon onweerstaanbaar voor me.... Heb dit pas sinds anderhalve maand ofzo.

2. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    2,629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Nou hopen dat je dochter het overneemt haha.
    Maar even alle gekheid op een stokje ik moet zeggen dat ik de allesreiniger de roze van de aldi ook heerlijk vind ruiken.

3. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Heerlijk zo´n des infecteerde neus :D
    Op dit moment geen geweldige geuren. Wel had ik ineens zin in mosterd terwijl ik dat echt nooit lekker heb gevonden. Ook wilde ik augurk met mosterd. Heb het maar niet geprobeerd. xD

4. Marianne78

Marianne78 Actief lid

Feb 10, 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Benzine, bouwmarkt, de schuur... Hmmmmmmmmm! :D
    Ik ga soms gewoon even in de schuur staan om de geur op te snuiven hahaha! En als manlief tankt, ga ik even naast de auto staan op de geur te ruiken...

5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

Feb 14, 2012
    3,494
    2
    38
    Doe mij maar aardappels :D:D maar Dettol is idd ook erg lekker:D:D
    En verder? Wasmiddel :D

6. schmidt

schmidt Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    2,165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier stinkt alles (vind ik)

7. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Zolang je het niet stiekem drinkt of eet.....kan het niet heel veel kwaad denk ik :D

Ik dacht wel gelijk aan Pica toen ik dit las.....

Pica

Een jonge vrouw staat in haar keuken. Ze heeft bolle wangen, vettig blond haar en een hele dikke buik, want ze is zwanger.
    Ze bukt zich om een fles Ciff en een doekje te pakken, en begint dan driftig het aanrecht te schrobben. Lokken van haar toch al zo onverzorgde haar vallen voor haar gezicht, en er verschijnen zweetdruppeltjes op haar voorhoofd. Als het aanrecht helemaal is ingesopt, kijkt ze even schichtig om zich heen, of er geen goedbedoelende schoonmoeder of vriendin in de buurt is. Dan buigt ze zich voorover en begint met lange halen van haar tong de Ciff weer van het aanrecht te likken.

Deze vrouw is niet labieler of gestoorder dan de gemiddelde zwangere vrouw; ze leidt aan Pica, een tijdelijke eetstoornis die vooral voorkomt bij zwangere vrouwen, bloedarmoedigen en kinderen met een aandachtstekort. Pica is de aller-vertederendste eetstoornis ter wereld. Niet alleen omdat de naam doet denken aan een dikke gele Pokémon en de typecursus die je in groep acht kreeg (met van die gekleurde stickertjes op je toetsenbord), maar ook omdat Pica-patiënten over het algemeen heel schattige mensen zijn. Ze kunnen het namelijk niet laten van werkelijk van álles in hun mond te stoppen om op te eten, zoals baby's die duploblokken en andere verstikkende deeltjes in hun tandenloze bekjes duwen, en kleuters in de zandbak die per ongeluk echte happen nemen uit hun zelfgebakken zandtaartjes. Bij mensen met Pica komt diezelfde drang naar kinderlijke eetavontuurtjes weer naar boven. In hun ogen zijn klei en modder zo smeuïg als chocoladevla, stijfsel en lijm als fris als yoghurt, en zijn hout en steen zo verleidelijk als chocolate chip cookies en hazelnootrepen. Bladeren zien eruit als broccoli, kiezelstenen als pepermuntkussentjes en zelfs sigaretten en spijkers zijn onweerstaanbaar lekker. Wetenschappers denken dat Pica een oertrucje is om gebrekkige mineralen aan te vullen; dat zou verklaren waarom zwangere vrouwen en mensen met bloedarmoede er vaker aan leiden. Het kan ook komen door psychologische problemen, gebrekkige opvoeding, schizofrenie of een ander trauma. De ernst van de stoornis loopt nogal uiteen; voor velen blijft het bij een incidentele bladzijde uit de bijbel, een stiekem hapje zand of een stukje kaars voor het slapengaan, anderen eten hele jumbojets op (die laatste vind je vooral in het het Guinness Book of Records en Waanzinnig-Om-Te-Weten-boeken, de Vrouw Die Honderd-En-Twee Netkousen At en dat soort types).

Bron: internet

8. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Ik was maar kort zwanger helaas (MK) maar ik rook gewoon overal aan... niet dat ik iets lekker vond, of juist niet, ik kon het niet laten aan dingen te ruiken! :D

Een vriendin van me at schoolkrijt tijdens het laatste trimester van haar zwangerschap! Durfde ze pas te vertellen toen ze al bevallen was... ;)

9. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Nee ik heb geen behoefte om een slok te nemen hihihi ik heb wel mijn bh ermee ingesprayd zodat ik het de hele tijd ruik hahaha Dettol is ZO lekker!

10. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    Jajaja!! Heel herkenbaar hihi :D. De laatste weken voelde ik me net een verslaafde. Ik móest gewoon even aan de benzine ruiken tijdens het tanken. Chloor in het zwembad was hemels, maar niets kwam in de buurt van terpentine. Het koste heel wat zelfbeheersing om tijdens het flessen niet de hele tijd aan die fles te ruiken, hihi.

11. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hahahahaha!! Geweldig:D
    Alles wat je beschrijft is idd heerlijk :p
    + wasmiddel!

12. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Ohja chloor is ook zoooooo lekker!!! Ik heb HG voegenreiniger en dat ruikt hemels. Maar ik probeer me daarmee in te houden want dat is wel giftig haha

13. Mandyilana

Feb 17, 2012
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel gek is het niet, en heet inderdaad Picca maar kijk alsjeblieft heel heel erg uit!

Benzine is giftig, de dampen die je inademt kunnen schadelijk zijn voor zowel jou als je kindje.

Er is een documentaire van een vrouw die hetzelfde had maar dan haar hele zwangerschap, en haar kindje moest na de geboorte geruime tijd extra controlles krijgen omdat ze benzine dampen inademde en lijm.

Het kindje is toen ook geboren met een groei achterstand, waarvan ze helaas niet konden uitsluiten of dat was gekomen door de Picca of door iets anders.

Kijk ook zeer zeker uit met dingen als Chloor, 1 keer teveel inademen kan voor levensbedreigende of levenslange problemen zorgen. Longinsufficentie en longoedeem bijvoorbeeld.

Breng alsjeblieft je VK ook van je Picca op de hoogte, en lees je goed in wat de schadelijke gevolgen kunnen zijn van inademen van de diversen stoffen. Wat jij inademt kan ook bij je kindje komen, zeker stoffen die snel in de bloedbaan worden opgenomen.

Je geurzintuigen zitten diep en hoog in de neusholte, waarschijnlijk heb je al stoffen ingeademt voor je het daadwerkelijk ruikt en daardoor kan je ook dus snel teveel inademen.

14. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Pica is toch dat je het eet???!
    Ik doe niks extreems hoor, alleen de Dettol ruiken 2x per dag, maar die is echt niet giftig! Benzine enkel met tanken en dan ruik ik net zoveel als ieder ander die tankt, ik ga er niet boven hangen ofzo. Chloor vermijd ik juist.

Maar ik zal het wel aan mijn gyn vertellen dinsdag :) kindje loopt juist voor op groei vanwege zwangerschapsdiabetes. Ik maak me echt geen zorgen hierom, volgens mij is het gewoon nesteldrang :)

15. kima

kima Bekend lid

Nov 15, 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Ik heb het alleen met schuurmiddel wel die van Cif! :D

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Heel herkenbaar!!!!

Normale parfum van mezelf of van manlief kan ik dan weer ff totaal niet verdragen..

17. Daydreams

Daydreams Actief lid

Oct 31, 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    O echt mijn topic! Ik heb het ook heel erg. Moet ook echt ruiken. Ik ruik meerdere keren per dag aan de Ajax allesreiniger eucalyptus. En in bad gaan met het badschuim van badedas is ook verschrikkelijk lekker. Het zijn gelukkig niet de meest schadelijke producten.
    Ik had het bij mijn eerste zwangerschap ook en het gaat gewoon weer weg. Maar voel me net een drugsverslaafde soms;)

18. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Och ja de Ajax eucalyptus is ook overheerlijk! Ga er vandaag de babykamer mee dweilen toevallig :D

19. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik had het bij mijn dochter ook met Dettol, nu niet.

Nu is vooral Glassex en benzine favoriet. :D
    Oh en natuurlijk niet te vergeten de ruitenwisser vloeistof en chloor inderdaad. :)

20. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

May 6, 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb het voornamelijk met interieur lucht :D. Vloerbedekking van de auto, vloerbedekking van de portiek van mijn ouders etc. Ben ik daar de enige in?

Share This Page