Echo 7 weken vruchtje maar 5 mm??!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door evelien297, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Hallo dames,

Ik ben gister bij de gyn geweest voor een echo omdat ik me zo ongerust maakte en het vruchtje was er gelukkig en het hartje klopte ook, maarrrr.... Het was maar 5 mm :( Overal lees ik dat dat veels te klein is.. De gyn zet je dan gelijk terug op schema, maar ik weet 100% zeker dat ik 7 weken zwanger ben i.v.m. temperaturen. Weet precies wanneer mijn eisprong is geweest enz.

Wat te doen? Moet ik nog een echo aanvragen of heeft dat geen zin meer?

2. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat zei de gyn dan?
    Misschien late innesteling?

3. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Hoi Evelien, niet teveel zorgen maken hoor.... een kloppend hartje is al een heel goed teken.

Ik had de eerste echo met bijna 7 weken (6+5) en toen zei de gyn tegen mij ook dat die kleine misschien pas net 6 weken was (de kleine was tussen de 4,2 mm en de 4,9 mm), maar wel ook met een kloppend hartje. Echo daarna was het redelijk recht getrokken en was er nog maar een verschil van 2 dagen. Wat ik weet is dat omdat die kleine nog zo ontzettend klein is het meten lastig is..... een mm kan al een week schelen met de telling. Wanneer heb je weer een echo? Omdat ik er ook van geschokken was mocht ik na 2 weken weer terugkomen. De eerste 3 dagen na de echo was ik echt van de kaart, daarna ging het wel en toen was de echo alweer......

Hopelijk stelt mijn verhaal je een beetje gerust. Ik denk trouwens dat bij een volgende zwangerschap ik zo'n vroege echo niet wil....

Ik duim voor een plakkertje!!!

XXXXX Viv

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    het is millimeter werk

1 millimiter kan bijna week verschil in zitten
    Hartje klopt en je termijn dat is afwachtten
    Mischien idd late innestelling ook al weet je wanneer je ei was!!

5. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Lieverd, temperaturen heeft ook zo zn foutjes.
    Mijn temperatuur zei pas bij dag 21 dat ik mn eisprong had gehad, wat zou passen bij mijn cyclus van 34 dagen.
    Echter had ik op dag 14 al steken in mn zij wat leek op mn ei, ook al bleef mn temp laag. Nu blijkt uit de echo's dat het precies die dag, dag 14 is gebeurd, ondanks dat mn temp pas veel later omhoog ging;)

6. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Evelien, ik ben toch ook bijna een week vooruit gezet terwijl dit helemaal niet kan volgens mijn eisprong.
    Degene die de echo maakte zei dat dit kan komen door een snelle of langzamere innesteling in je baarmoeder (je eitje wordt immers al bevrucht in de eileider).
    Pas met de termijnecho kunnen ze echt duidelijk zijn qua termijn.

Niet druk maken komt goed moppie.

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik denk ook dat een kloppend hartje belangrijker is met deze termijn. Wanneer mag je weer terug?
    Overigens is het niet helemaal waar dat 1mm een week scheelt. Vorige week echo gehad, 10,2mm en dat was precies 7w. Ik duim voor goed nieuws bij de volgende echo.

8. newYork

newYork Lid

23 nov 2012
    26
    0
    0
    verpleegkundige
    Zwolle
    Ook ik ben twee weken (?!) teruggezet aan de hand van de tweede echo. Hierop was het vruchtje 0,51 cm. Dit paste bij bijna 6 weken volgens de verloskundige. Ik was er echt van overtuigd dat ik toen al 8 weken was. In het begin was ik daar heel boos en onzeker over, maar nu denk ik, het maakt niet meer uit. Zolang het goed meegroeit en alles goed lijkt, leg ik me er maar bij neer. Hoe zeker ik er ook van was dat ik verder was; het zal er in mijn lichaam wel wat anders aan toegegaan zijn dan ik had gedacht. Sterkte met wachten, maar houd moed!!

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @evelien maar met tempen weet je alleen de eisprong en niet de innesteling, misschien dat daar nog verschil in zit.
    En zoals al gezegd: denk dat een kloppend hartje belangrijker is.
    Ik had met 7.3 ff ruim 9 mm, maar 1) lang leve de natuurlijke variatie en 2) lang leve de meetfouten. Dat kan zoveel schelen

Ik dacht 6.3 weken te zijn (temp ook) en 1e echo kwam de gyn op ff ruim 5 weken. 2e echo dacht ik 7.3 en toen kwam de echoscopiste op 7.2 weken. 3e echo dacht ik 8.3 wk en kwam de gyn op 8.2 wk. Dus het lijkt bij mij ook een beetje te bijgetrokken

Wanneer mag je weer?

Deel Deze Pagina