angst

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dani27, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Al anderhalfjaar van de pil af. Welliswaar nog maar in de vierde officiele ronde voor een eerste kindje, maar ineens is het daar, de angst...
    Ben nu net weer ongesteld geworden en de teleurstelling is groot. Wat als het niet lukt? Waarom duurt het zo lang, mijn lichaam hoeft niet meer te "ontpillen"...

Ik weet dat er mensen zijn die al veel langer proberen maar die angst is er gewoon opeens..

2. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Die angst is logisch en heel herkenbaar.
    Gebruik je ovulatie testen / temperaturen om zeker te weten dat je op de goede dagen klust?
    Probeer ervan te genieten!
    Een half jaar tot een jaar is heel gemiddeld om zwanger te raken.
    Hopelijk is het snel raak voor je

3. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Bedankt voor je reactie

Hoe kwam jij erachter dat je endometriose hebt?
    Voor dat soort dingen ben ik dus bang. Vorig jaar bij de gyn geweest uit voorzorg. op de inwendige echo was alles oké en ik heb elke maand netjes een eisprong.

4. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Hoe stom het ook klinkt, zolang er geen aanleiding is om te denken dat.het niet lukt, moet je positief blijven.
    Je zegt zelf 'pas' 4 rondes echt bezig te zijn. Gebruik je ovulatietesten? Zo nee, dan zou ik daarmee beginnen. Dan weet je op welke dagen je moet klussen. heeft bij mijn eerste zwangerschap ook geholpen. Ronde 4 was ik zwanger dmv ovutesten. Ik was het wachten ook beu :p
    Nu gebruik ik weer ovutesten. Scheelt n hoop frustratie, want je weet hoe en wat.

5. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dani27, als je kinderwens groot is, dan hoop je natuurlijk dat het snel raak is. Maar met vier rondes nog niet zwanger zijn, is echt nog geen aanleiding om je zorgen te maken. Een half jaar is gemiddeld en tot een jaar is nog heel normaal. Na een jaar bewust proberen zwanger te worden is het goed om even langs de huisarts te gaan, je kunt dan ook vaak doorgestuurd worden na het ziekenhuis voor onderzoeken.
    Wij zijn zelf anderhalf jaar bezig, nog steeds zonder resultaat. Vanaf de zomer lopen wij bij het ziekenhuis voor onderzoeken. Tot nu toe lijkt alles nog prima in orde bij ons. NOg één of twee onderzoeken te gaan. Ze zeiden in het ziekenhuis dat heel veel vrouwen ook nog het tweede jaar spontaan zwanger worden en dat wij nog niet moeten gaan wanhopen.

Dus maak je echt nog geen zorgen, geniet van elkaar! Maak gebruik van ovulatie-testen en benut je vruchtbare dagen. Maar ik begrijp je dat elke maand niet gelukt een teleurstelling is.

6. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Lieve dames,

Bedankt voor jullie reacties. Misschien ga ik er ook wel te krampachtig mee om. Deze ronde was de eerste met ovulatietesten. Ik hoop voor jullie ook dat het gauw raak mag zijn.

Mijn partner heeft nog maar 1 bal. De ander is verwijderd ivm kanker. De artsen zeiden destijds dat dit geen probleem zou vormen. Althans niet meer als wanneer iemand twee ballen heeft.

Op naar de volgende ronde maar

Liefs

Deel Deze Pagina