Ik zit net te denken. Mijn eerste zwangerschap is alweer 10 jaar geleden. Had toen ook een positieve test en was zooo blij. toen kwam moeders voor moeders en die test was negatief. Man dat was echt traumatisch. En meteen toen ik weer zwanger was merkte ik het verschil, onbezorgd blij zoals de eerste keer was ik niet meer. Maar goed als je het verstandelijk bekijkt weet je ook dat we er niets aan kunnen doen. Als het fout gaat dan gaat het fout ongeacht of we ons nu al zorgen maken of niet. Maar ja tussen denken en doen....
Heeeeel herkenbaar allemaal! Ik heb met 4 weken bloedverlies gehad met stolsels erin dus gelijk de angst dat het mis zou zijn. Na een paar dagen toch nog een oplopende test en dus weer hoop en een boel onzekerheid. Vond het vandaag dan ook heel spannend om de eerste echo te hebben maar alles is gelukkig goed! En idd, ik voel ook.elke keer of m'n borsten nog wel pijn doen en groter zijn en als ik naar de wc ga ben ik steeds weer bang voor bloedverlies. Heel veel succes met het doorkomen van de komende weken en GEFELICITEERD!
Ik doe ook mee met de winterslaap tot ik de 12 weken heb bereikt! Maar dames, maak jullie niet helemaal gek omdat je niks voel. Voordat ik wist dat ik zwanger ben was ik al een paar dagen misselijk en duizelig.En sinds ik dus weet dat ik zwanger ben heb ik nergens geen last meer van. Af en toe kokhalzen en steekjes in mijn buik maar ook niet dagelijks. Maar zolang je een positieve test heb en geen bloed verlies. (en ja, dat zeg ik, iemand die zelf ook bang is en onzeker)
Gefeliciteerd!!! Probeer ervan te genieten..... Ik heb zelf 2 miskramen gehad en wordt moeilijk zwanger. De eerste miskraam was ik ook bang. De tweede in mijn achterhoofd bang, maar wel van genoten. Mede daardoor heb ik het ook sneller kunnen afsluiten...
gefeliciteerd meiden!! en o zo herkenbaar. ik voel nu wat meer sympotomen maar het belangrijkste is de posi test en geen bloed! ik heb nu wat minder angst omdat ik "besloten" heb ervan te genieten, en dat lukt aardig goed. de angst is nu met vlagen en durf vooral niet te ver vooruit te denken maar ik probeer dit kindje wel zoveel mogelijk te omringen met positieve energie, voor zolang het bij me mag blijven veel sterkte en hoop het best voor jullie allen ! xxx
Allereerst gefeliciteerd! Een winterslaap willen houden, zo herkenbaar. Zou ook zo graag de tijd 8 weken vooruit willen zetten.... Weet sinds maandag dat ik zwanger ben. Na een jaar proberen eindelijk een positieve test, was zo blij. Maar merkte dezelfde dag dat het zorgen maken om het zwanger kunnen worden, zich direct doorzette naar het zorgen maken of alles wel goed gaat. Stiekem al aan het dromen hoe het zal zijn over 8 maanden, maar dan meteen weer de angst of dat ook echt zal gaan gebeuren. Wordt gek van mezelf haha. Maar helaas, voorlopig blijft het afwachten en de dagen proberen te versnellen
Jullie ook gefeliciteerd! We moeten idd maar proberen te genieten en niet aan de dingen te denken die mis kunnen gaan. Positieve energie is idd beter voor het kindje. Maar toch echt vooruit denken durf ik eigenlijk ook nog niet zo goed. Heb me ook nog steeds niet aangemeld bij een verloskundige.... Stiekem kijk ik wel soms op internet naar spulletjes Maar koop nog niets hoor. Ik hoop echt zooo dat het allemaal goed blijft gaan bij ons!!!
ik hoop het ook!! de mensen aan wie ik het heb verteld zeggen dat ze er "een heel goed gevoel" over hebben. vind ik tóch fijn om te horen... (alsof zij het aan kunnen voelen, maar vind het fijn) ja, ik hier ook geen haast met vk bezoek. wil liever in week 8 of zo, dan kun je meteen hartje zien. week 7 nog niet, toch?
@Conejita: Meestal kunnen ze vanaf 7 weken het hartje zien kloppen. Daarom mag ik maandag pas langs komen, als ik 7+2 ben.
Ik heb begrepen dat je vanaf 6 weken al een hartje kan zien met inwendige echo. Mijn 1e echo is in het ziekenhuis (a.s. dinsdag), maar ben dan net wel of net geen 6 weken... Spannend....! Mijn vk maakt helaas zelf geen echo's, daarom heb ik ook geen haast om bij hun te komen. Mijn 'kwaaltjes' geven me een goed zwanger-gevoel, zou het dan deze keer echt goed gaan
bedankt Shally. weet nog niet wanneer ik echo krijg... ik las ook op andere fora dat het pp verschillend is wanneer je het hartje kan zien kloppen. horen kan pas met 12 weken uitwendige echo maar je kan het idd al eerder zien op een inwendige echo. maar ook dat kan bij ieder verschillen las ik... nijntje: ja fijn he, kwaaltjes hihi ik hier nu ook zwaardere boobies, eet weinig, snel vol gevoel, last van darmen, emo.... mi like! ik heb trouwens maandag een afspr gyn maar weet niet of zij ook echo doet... hier in Spanje alles een beetje anders geloof ik. succes nijntje!! laat me weten!!
hoi nijntje lief dat je het vraagt. was niks bijzonders. geen echo gehad of zo. willen ze pas bij 12 wk doen. heb om extra echo gevraagd, en gekregen . dus over twee weken mag ik! dan ben ik 8 wkn. verder op en top zwanger: misselijk ook maja voor het goeie doel he en hoe gaat het met jou? er staat op je banner dat je dinsdag echo hebt? maar ook dat je er al één hebt gehad 29 okt en dat toen het hartje klopte? kan je dat zo vroeg al zien? hoop alles goed dinsdag!! houd me op hoogte xxxx xxxx
Wat jammer dat je nog geen echo hebt gehad, dus je moet nog heel ff wachten. Vervelend dat je misselijk bent, maar het is zeker voor het goede doel. Hier maken ze graag echo's volgens mij, want ik mag elke week naar het ziekenhuis voor een echo als ik dat wil. En ja... dat wil ik best wel.. Vind het zo bijzonder om te mogen zien. Hopelijk blijft het gewoon netjes groeien dit keer. Tot nu toe gaat alles goed met mij. Afgelopen dinsdag was ik 6 weken (vanaf dan is het hartje zichtbaar met inwendige echo) volgens de gyn en het hartje (klein stipje) zagen we al kloppen. Woensdag dus al de 2e echo. Kan niet wachten Denk wel dat mijn verzekering niet zo blij met mij is Ik duim voor jou dat je ook zo'n mooie echo mag hebben over 2 weekjes! xxx
jaloers!! ik wil ook elke week!! haha geniet ervan. ik wacht nog even geduldig af. mijn misselijkheid is erg vervelend maar ergens vind ik het ook wel "stoer" het is zo op en top duidelijk dan he! succes morgen weer enjoy