Hoe eten jullie peuters kersen? Ik krijg mijn zoontje niet zover dat hij zelf om het pitje heen eet, of het pitje weer uitspuugt, dus ik zit steeds zelf kersen te ontpitten. Vies karweitje kan ik je zeggen . Ben ik (of hij) nou raar? Hoe gaat dat bij jullie?
Ik ontpit ze ook voor de kinderen. Ik ga ze dat echt niet zelf laten doen, doodeng. Maar het is idd een rotklusje, daarom heb ik ook bijna nooit kersen in huis .
Idd kersen-ontpitter kopen dan maar. Bij peuters zou ik ze dat ook echt niet zelf laten doen. Mijn kleuter kan t ondertussen wel.
Mijn ouders hebben een kersenboom in de tuin. Mijn oudste lustte als peuter geen kersen totdat oma er een spelletje van maakte: kers eten en zo ver mogelijk de pit weg spugen. nou toen heeft ze heel wat kersen gegeten en in het begin slikte ze wel wat pitten per ongeluk door. Daar heeft ze geen last van gehad dat ik heb gemerkt iig. Was wel een hele goede oefening voor de mondmotoriek
Ik ontpit ze altijd met mn tanden Dan bijt ik de helft los van de pit en "spuug" het weer uit. Dan heb ik hem niet in mn mond gehad, maar alleen met mn tanden aangeraakt. En het stuk met de pit erin eet ik zelf op. Zo eten dochter en ik altijd ieder de helft Heel snel, makkelijk en schoon.
Ik heb mijn kinderen kersen leren eten door voor te doen. Niks geen ontpitten! Dat leren ze echt vanzelf, en sneller dan je denkt. Ze doen na wat ze zien, dus doe het gewoon voor.. en voor je het weet halen ze trots een pit uit hun rode smoeltje om naast die van jouw te leggen.
Ons zoontje eet vanaf zijn derde zelf kersen en spuugt de pitten gewoon uit. Daarvoor sneed ik een zo groot mogelijk stuk van de kers af en gaf die aan hem. Het overgebleven stuk met de pit erin at ik zelf. Als je probeert de pit er helemaal uit te halen, wordt het zo'n geklieder.
Hier eten ze het ook vanaf hun derde zelf, waarbij ze pitten dan uitspugen. Tot die tijd haalde ik altijd de pit eruit (gewoon met m'n handen) en aten ze dus niet zo vaak kersen .