Veel steken in onderbuik

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mamavane, Sep 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    Hallo,

Afgelopen vrijdag heb ik positief getest, ik ben zwanger van ons 3e kindje!
    Ik weet niet precies hoelang vanwege een erg lange/onregelmatige cyclus, maar ik verwacht 4 a 5 weken.
    Nu heb ik al een week last van pijnlijke steken rechts onderin mijn buik, steeds op dezelfde plek, lijkt ook een beetje door te stralen naar mijn zij/rug. Vooral vandaag erg veel last van.
    Is dit bandenpijn of zou dit kunnen wijzen op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Of zou ik daarvoor meer klachten moeten hebben?
    Ik herken het niet van mijn vorige zwangerschappen, dus maak me een beetje zorgen of het wel goed zit..............

(ik ben het vandaag aan de telefoon vergeten te vragen aan mijn vk en vind het ook zo stom om daarvoor morgen weer aan de telefoon te hangen:) dus vandaar dat ik het hier even vraag)

Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen, bedankt alvast!

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemiddag,

gefeliciteerd met de zwangerschap! De pijn die je hebt, kan verschillende oorzaken hebben. Het kan komen door het groeien van de baarmoeder, door een cyste die zich bevindt in de rechter eierstok of inderdaad door een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Je bent nog wel heel pril zwanger om het goed te kunnen zien op de echo. Maar merk je dat de buikpijn toeneemt, je schouderpijn krijgt en/of bloedverlies dan zou ik je aanraden gelijk de verloskundige te bellen. Succes!

Groetjes Monique

Share This Page