Weer eens teveel bezig met zwanger worden...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Luminis, Aug 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luminis

Luminis Fanatiek lid

Mar 13, 2014
    1,204
    46
    48
    Groningen
    Hebben meer meiden hier last van?

Ik heb geprobeerd om het van me af te zetten, maar toch blijf ik eraan denken. En op zich is het niet erg om er af en toe aan te denken, maar sinds eergisteren denk ik er de hele dag aan. En ik heb ook alweer wat spulletjes voor de baby gekocht in de uitverkoop. Ik heb het gevoel dat het, nu ik er weer zoveel mee bezig ben, een loze ronde wordt. We zitten inmiddels al in ronde 8. In ronde 6 was het hoogstwaarschijnlijk gelukt (ik heb helaas nooit durven testen), de enige ronde dat ik er niet mee bezig was en helemaal tot rust kwam...

Zou het echt zo erg tegen kunnen werken?

2. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    1,949
    56
    48
    Zaandam
    Koffiedik kijken he.. ik geloof ook wel in jinxen haha.. bah zou niet zo mogen. Het zou wel zo fair zijn dat degene die het het meeste wil het ook krijgt. Maarja zo werkt t niet helaas.....
    geloof er wel in dat je het niet helemaal kunt voorkomen doordat je eraan denkt hoor! Misschien ben je wel gewend aan de teleurstelling en dan ineens is het raak.. hoop het voor je!!!

3. Sannie86

Sannie86 Actief lid

Mar 29, 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je helemaal. Maar ik denk serieus dat het ermee te maken heeft. Raar is dat. Ik werd in ronde 5 zwanger, dat was de eerste ronde dat ik het een beetje los kon laten en zelfs gestopt was met foliumzuur om er zo min mogelijk mee bezig te zijn. Dat werd helaas een miskraam. Ronde 6 was ik er weer teveel mee bezig en ronde 7 heb ik weer alles losgelaten en ook weer gestopt met foliumzuur. Het enige wat we gedaan hebben is tijdens de eiersprong en dat was ook nog eens een gok van mij ons best gedaan. En zie mijn banner.

Probeer het echt los te laten en mijn tip is koop geen spulletjes leg je alleen maar druk op jezelf.

4. Beeb1987

Beeb1987 Actief lid

Nov 23, 2014
    373
    1
    16
    Female
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Zo herkenbaar! Was het maar een knop die je om kon zetten, maar zo werkt het helaas niet. Ik heb heen gouden tip voor je, maar wil je wel laten weten dat ik in hetzelfde schuitje zit. Naarmate de rondes oplopen wordt het hier ook alleen maar erger. Ineens lijkt iedereen zwanger te zijn of te worden...
    Succes meis! Ook bij jou komt eens die mooie positieve test!

5. Zeedauw

Zeedauw Actief lid

Aug 30, 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is heel herkenbaar. Ik loop ook al dagen rond dat ik er mee bezig ben, heb gewoon een heel goed gevoel over deze keer, maar de kans is natuurlijk groot dat je jezelf gewoon weer dik voor de gek houdt.. kon je maar een luikje openen om stiekem even te spieken hoe het er voor staat. Maar het beste wat we inderdaad kunnen doen is het met rust laten.. maarja.. makkelijker gezegd dan gedaan als je wens zo groot is.. =]

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Niet om jou.. maar ik kan zo giftig worden van mensen die dat zeggen, en dan vooral tegen mij..

Er aan denken hoeveel ook heeft absoluut geen invloed op het zwanger worden. Sommigen zeggen dat het stress veroorzaakt en het daarom niet lukt. Waarom werden vrouwen in de oorlog zwanger dan? Die hadden nog meer stress.. er aan denken heeft dus echt geen invloed op het zwanger worden.

Ik dacht er ook wel aan, kocht ook spulletjes in de uitverkoop. En niet zwanger. Nu moet ik elke dag een spuit in mn buik zetten en echo's doen om de zoveel sagen en hier kom ik hopelijk wél zwanger uit. Het denken eraan nu zal echt mn eicellen niet aantasten.

Desalniettemin is het voor jezelf wel fijn als je er niet zo druk mee bent omdat het je een heel naar gevoel kan geven. Daarom plan leuke dingen en houdt het leuk met je man of vriend of vriendin wat dan ook. Zorg dat het geen wig tussen jullie drijft omdat je vruchtbaar bent en hij er dan ineens bovenop moet duiken. Houd het leuk, want zwanger worden hoort leuk te zijn. En hopelijk lukt het snel meis! Want ookal heb ik dit traject er voor over, ik had het liever niet nodig gehad..

7. twins2009

twins2009 Bekend lid

Nov 10, 2012
    563
    2
    0
    ik kom net van een verjaardag waar de 2 oma's zeiden. Joh, je moet er niet mee bezig zijn, want dan lukt het niet. Ik kan daar zo pissig over worden. Ik moet er helaas wel mee bezig zijn al had ik het liever niet. Ik heb mijn eetpatroon veranderd om mijn cyclus beter onder controle te krijgen en mijn man heeft erectieproblemen. Dus om een beetje kans te maken moet ik met spuitjes en potjes aan de slag. En dus moet ik wel weten wanneer er een ei komt dus ben ik met ovulatietesten bezig. Had ook liever gehad dat het gewoon vanzelf ging.
    Ik koop alleen nog niks en zeg de hele tijd tegen mezelf dat het wel weer niet raak zal zijn. ppff was het inderdaad maar gewoon een knopje.

8. Lies1994

Lies1994 Actief lid

Dec 29, 2014
    412
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toch fijn om zulke woorden te horen, Bubblez!

Oh ik ben er ook zo erg mee bezig niet normaal en nog steeds niet zwanger. Vorige maand heb ik me er ook zo min mogelijk mee bezig gehouden en ben niet zwanger geworden dusja.
    Ik wil het ook al zoo lang en ben 8 maanden bezig, (is natuurlijk niet zolang vergeleken met anderen) maar mij persoonlijk breekt het al aardig op..

Veel succes en sterkte voor de mensen in hetzelfde schuitje!

9. Beeb1987

Beeb1987 Actief lid

Nov 23, 2014
    373
    1
    16
    Female
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Lieve meiden, een dikke knuffel voor jullie!! Gelukkig bestaat er zoiets als dit forum... Kunnen we lekker spuien over alle domme en pijnlijke opmerkingen die we keer op keer te horen krijgen!

10. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Nee, wat een onzin!
    Tenzij je al tijden zoveel stress hebt dat je cyclus erdoor verandert, maar dat gebeurt niet zomaar hoor.
    Het is eeuwig jammervdat die opmerking maar blijft terugkomen.
    En zeker als je al lang bezig bent en zelfs hulp van zh krijgt is het een enorme dooddoener om zo'n opmerking te krijgen.
    En behoorlijk kwetsend ook, alsof je zwanger raken zelf in de hand hebt...

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En voordat je lichaam organen uit gaat schakelen om stress.. nou dan loop je niet meer vrolijk rond :)

De opmerkingen blijf je houden.. ik ken nog veel ergere.. trek je niks van anderen aan meis! Het geluk komt :)

12. Lies1994

Lies1994 Actief lid

Dec 29, 2014
    412
    0
    16
    NULL
    NULL
    Achja gelukkig hebben we idd dit forum waar we elkaar er doorheen kunnen helpen!

13. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Ik zat bij mijn laatste (en gelukte) poging héél erg in de piepzak. Met mijn eigen eicellen wilde het maar niet lukken, waarom zou het met een vreemde eicel wel lukken?
    Mijn eigen lichaam zou het kunnen afstoten etc, heb zoveel stress gehad toen ik voor nod bloedverlies had en een posi test. Heb kotsend van de stress en angst dat het mis zou zijn/gaan boven de pot gehangen en toch bleef mijn dochter zitten. ;)
    En hoe kun je er in vredesnaam 'niet mee bezig zijn?'.
    Het is zo'n grote gebeurtenis in je leven, zwanger (willen) raken. :)

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wahaha, er teveel mee bezig zijn, want dan wordt je niet zwanger! Wat een lachertje. Gaan de zaadjes spontaan de verkeerde kant op zwemmen dan als je er teveel aan denkt?

En dan nog....je kunt jezelf wel wijs maken dat je er niet teveel mee bezig bent, maar onbewust ben je er dan nog wel mee bezig!

Ook fertiliteitsartsen die ervoor gestudeerd hebben, zeggen dat je er vast teveel mee bezig bent dat je nog niet zwanger bent. Toch? Of niet?

Kortom, het is een dooddoener welke nergens op slaat. Je bent er sowieso mee bezig, al dan niet bewust!

Wil je er echt niet mee bezig zijn, dan zou je anticonceptie moeten gebruiken. Pas dan ben je logischerwijs 100% niet meer met zwanger worden bezig immers?

En anders zou ik graag een wetenschappelijk onderzoek willen zien dat je van "er teveel mee bezig zijn" zeker niet zwanger zult worden!

Maak je niet druk, of je er nu wel of niet veel mee bezig bent, heeft echt geen invloed op welke kant de zaadjes op zwemmen of dat je eitje denkt "laat ik maar niet gaan springen, want ze denkt teveel aan een baby".

15. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

Oct 16, 2012
    1,674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    het is niet makkelijk om er niet mee bezig te zijn

ik heb nogal een onregelmatige cyclus, daarom temperatuur ik en doe ik ovulatie testen ... nu ja dan ben je er sowieso elke dag mee bezig

wel leg ik de lat niet te hoog, ik ga er gewoon vanuit dat ik binnen het jaar zwanger mag zijn (en die zwangerschap mag uitdragen) ...

16. Luminis

Luminis Fanatiek lid

Mar 13, 2014
    1,204
    46
    48
    Groningen
    [FONT=&quot]Bedankt voor de reacties! Fijn dat er meer meiden zijn die in hetzelfde schuitje zitten! :)
    [/FONT]
    [FONT=&quot]Ik bedoel ook niet dat ik er helemaal niet aan wil/kan denken, want dat is gewoonweg niet mogelijk... ik bedoelde meer dat ik er elke minuut van de dag aan denk. Dat zorgt ervoor dat ik weer verdrietig word, omdat het nog niet is gelukt, en dat zorgt weer voor stress et cetera. [/FONT][FONT=&quot]Ik merk aan mezelf dat ik er niet goed tegen kan en dat ik me alleen maar slecht voel als ik er zoveel aan denk.[/FONT]

[FONT=&quot]Deze dooddoener wordt ook vaak tegen mij gezegd. Laatst nog door een collega. Ze bedoelde het lief, maar alsof ik er iets aan kan doen en of ik het kan veranderen... ik doe zo mijn best om er niet aan te denken! Helaas heb je geen knopje waarmee je deze gedachten kan uitzetten! [/FONT]

[FONT=&quot]Meiden die bezig zijn met zwanger worden: ik hoop dat het snel raak is voor jullie![/FONT]

[FONT=&quot]Sannie: gefeliciteerd met je zwangerschap! :) Geniet ervan![/FONT]

17. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,706
    444
    83
    Female
    Aan de ene kant zeg ik; Ja als je er te veel mee bezig bent lukt het niet. Dat komt omdat ik er altijd mee bezig ben en het nooit lukte haha!

Dan denk je logisch na, zou het invloed hebben? Ik denk dat het invloed heeft op jezelf. Door er niet mee bezig te zijn geef je jezelf iets meer rust en als het dan toevallig lukt zeg je; Zie je wel, je moet er gewoon niet mee bezig zijn. hahah zo blijft dat in stand.

Ik ben om en nabij de 3 jaar bezig, eerder dit jaar had ik een 'mini zwangerschap' zo noem ik het.. Toen was ik er voor het eerst totaaaaal niet mee bezig, ik was aan het verhuizen en had mn gedachtes daarbij. Toen dacht ik ook; Zie je wel ik moest er gewoon niet mee bezig zijn.

Afgelopen maand was ik er wel elke dag, de hele dag mee bezig en kijk mn banner ;)

18. Sannie86

Sannie86 Actief lid

Mar 29, 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    #18 Sannie86, Aug 9, 2015
    Last edited: Aug 9, 2015
    Nou vergeet mijn reactie maar wordt helemaal de grond in geboord hier. Ik blijf erbij

Succes Luminis en blijf positief! En heel veel leuke dingen doen :)

19. Girl123

Girl123 Actief lid

Jul 16, 2015
    265
    0
    16
    Echte onzin dat als je er teveel mee bezig bent het niet lukt. Het hangt van zoveel verschillende factoren af... Ik ben er ook veel mee bezig maar probeer voor mezelf zoveel mogelijk bezig te zijn... Heb nu elk klein detail over een eisprong, vruchtbare fase, luteale fase, overtijd gelezen en nu wil ik rust hahaha!

Merk dat dit wel fijn is. Ben overigens 8 dagen overtijd en durf nog steeds niet te testen.. Zooo bang!!

20. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Dat hoef je toch niet persoonlijk op te vatten?

Luminis, herkenbaar hoor, maar zo werkt het echt niet :) Inderdaad een veel gehoorde opmerking, maar ik vind het altijd nogal pijnlijk; net of je er zelf wat aan kunt veranderen, alsof het je eigen schuld is. Nee hoor, maak je daar maar geen zorgen om! Het is jammer genoeg gewoon een kwestie van geluk hebben.

Share This Page