Ik vraag me af of meer mensen dit hebben. Ik loop de laatste tijd helemaal vast in mijn hoofd als ik probeer me een beeld en mening te vormen over de wereld anno nu. En hoe meer ik erover nadenk, hoe sterker ik besef dat het vooral onmacht en angst zijn die ik voel. Ik zie mezelf graag als medemenselijk en vredelievend. Vanuit die overtuiging ben ik helemaal voor het opvangen van vluchtelingen en ik vind zelfs dat we meer voor die mensen moeten doen, zodat ze geen gevaarlijke en dure overtochten hoeven te wagen. Aan de andere kant lees ik steeds meer dingen die me aan het twijfelen maken. Er schijnt nauwelijks controle te zijn op wie er binnenkomen; vaak mensen die al in veilig gebied waren en veel geld hebben - komen ze alleen voor een beter leven dan is dat nog tot daaraan toe, maar wat als ze andere doelen hebben? Je weet het niet. Ik las dat er in Zweden mensen zijn vermoord in de Ikea, vermoedelijk door een Eritreeƫr. Zulke berichten maken mij heel erg bang. Ik ben nooit rechts geweest en zeker niet pro-Wilders, maar wat als alle anderen oogkleppen op hebben? Zie je, zelfs als ik het van me af schrijf loop ik vast in mijn redenering. Dat komt omdat het onmogelijk is om de crisis te overzien en de gevolgen al helemaal. Het is te groot, te veel, te snel. Ik ben vooral benieuwd of meer mensen dat gevoel delen.
Misschien dat je deze vraag kunt aansluiten bij 1 van de 3 topics over vluchtelingen/situatie in de wereld? Daar wordt al heel uitgebreid gepraat/gediscussieerd, juist over zaken waar jij mee zit.
Is goed, dat zal ik doen. Ik zag het even niet meer waar ik het moest plaatsen. Hier mag dan wel een slot op.