Nesteldrangmonsters

Discussion in 'Zwangerschap' started by Bureau, Jan 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bureau

Bureau Bekend lid

Jul 3, 2014
    901
    41
    28
    Vandaag de hele dag aan het opruimen, schoonmaken, spullen weggooien.. Zou de nesteldrang-tijd zijn aangebroken?

Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met de nesteldrang. Hoe doe je dan tegen je partner? En vooral: hoe doe je tegen je partner als je iets zelf niet meer kan? Wat voor opmerkingen kunnen mensen in je omgeving verwachten? Ik ben wel benieuwd naar monster-verhalen :D

2. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    Ik kan je niet verblijden met een monsterverhaal :D, want ik heb niet zo veel last van nesteldrang. Ons huis is over het algemeen best schoon, dus dat is vooral een kwestie van bijhouden. De babykamer hebben we op tijd voor elkaar gemaakt (dat wilde m'n man zelf ook, dat scheelt een hoop). Het enige dat ik nu doe is wat vaker de stofzuiger pakken, wat meestal een harde buik oplevert :). Maar ik heb geen zin om te wachten tot m'n man het doet.

3. Bureau

Bureau Bekend lid

Jul 3, 2014
    901
    41
    28
    Bij de vorige zwangerschap moesten alle kleertjes tig x gewassen worden, we moesten een nieuw strijkijzer kopen omdat alles goed gestreken moest worden van mij (normaliter strijken we nooit, of alleen overhemden of en erg verkreukte broek). Het shirt waar ik in zou bevallen was over de radiator gehangen maar ik vond die radiator niet schoon genoeg en dus moest het opnieuw in de was. Ook voor de bevalling mijn voedingskussenhoes gewassen maar ik had er veel te veel zeep bij gedaan en ik vond het kussen stinken, dus die moest ook opnieuw in de was. Volgens mij ging er in die laatste weken best wat water doorheen hier.

Mijn man pakte het wel goed op en vroeg gewoon wat ik die dag gedaan wilde hebben (ivm hoge bloeddruk mocht ik op het eind helemaal niks meer). Een paar dagen voor de inleiding heeft ie mij op een stoel geplant, ging alles strijken en dan kon ik zittend vouwen, dat vond ik wel wat hebben.

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Hier ook geen nesteldrang... Nou ja, alleen over de babykamer... De rest zal me een zorg zijn... Ik ben zo moe! Ik heb er de energie gewoon niet voor!

5. Bureau

Bureau Bekend lid

Jul 3, 2014
    901
    41
    28
    En je man lijdt er niet onder Ennas? :D

Oh ik las verkeerd: GEEN nesteldrang dus. Ik ben ook hondsmoe sinds een paar maanden, maar vandaag opeens energie om dingen op te ruimen enz., merk het nu wel meteen aan m'n bekken:(

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Hij klaagt af en toe dat ik niks doe, nou, dan pak je toch lekker zélf die stofzuiger! Of wil je ruilen, krijg je ook de bevalling erbij! ( dan haakt ie af!) 😂

7. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Als mijn man zei dat ik niets deed zei ik: "Mijn lijf maakt een baby! Doe dat maar eens na. Wordt je hondsmoe van hoor!" :D:D

8. Bureau

Bureau Bekend lid

Jul 3, 2014
    901
    41
    28
    Ohhh mijn man is wel echt het tegenovergestelde, die ziet zwanger-zijn als fulltime baan en zegt elke ochtend "doe je wel rustig aan?".

9. Deebje

Deebje Bekend lid

Mar 2, 2013
    960
    27
    28
    Female
    Ik had ook geen nesteldrang ,tot 2 weken geleden. Er moest een stoomreiniger komen en ik vind t heerlijk!
    Nu zijn mijn man en ik poetsers, dus ons huis is altijd spik en span, alleen nu nog erger... Laatst ben ik t groen van de tegels in de tuin gaan boenen.... Tja dat doe je normaal in t voorjaar, ach....

Ik was tot 2 weken terug moe moe moe, mijn man deed alles, zonder klagen hoor, hij houdt ervan... Nu loop ik ook weer te poetsen 😀👍

10. Keke91

Keke91 Bekend lid

Jul 3, 2014
    644
    336
    63
    Female
    Gelderland
    Hier wel een beetje nesteldrang, wil alles op zich wel graag schoon hebben, maar ik heb er gewoon géén zin in.

Ik doe nu elke keer een klein beetje. Gister een paar keukenkastjes uitgemest, schoongemaakt en opnieuw op orde gebracht. Vandaag toevallig alles weer even schoongemaakt en nu net de koelkast ook nog schoongemaakt. Morgen ga ik wel weer stofzuigen en een was draaien.

Maar het is hier ook weer niet zo dat er echt nergens een vuiltje mag zitten, dat ik de babykleding nu perse nog een keer wil wassen of dat de gordijnen in de was moeten ofzo.

edit; Wat stom trouwens dat sommige mannen zeggen dat jullie niks doen. Mijn vriend zegt juist dat ik overdag misschien beter even rustig op de bank kan gaan liggen of dat ik misschien even een dutje moet gaan doen.

11. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier heb ik altijd last van nesteldrang... zwanger of niet... dus man is het gewend dat ik klaag dat hij iets niet netjes opruimt of als ik weer verzin dat hij wat moet veranderen/verbouwen in huis.

12. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

Jul 22, 2015
    1,592
    1,036
    113
    Female
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Vandaag de hele woonkamer grondig schoongemaakt (alsof het hier giga smerig is.. Not) morgen staat de keuken oo programma. En donderdag ga ik boven verder. Zodra elk vertrek heb gehad begint het hele riedeltje weer opnieuw.
    Zo baal ik vreselijk van mn vriend omdat ik van al weken vraag of hij het pkankje wat boven de commode komt wil ophangen zodat ik ook de kinderkamer af kan soppen.. Maar doen... Ho maar. En ja dan wordt ik zo nu en dan echt een heks. Ik kan dan de hele tijd mopperen miepen en zeuren. En mijn vriend word echt gek van mij.... Maar ja de oplossing is simpel....

13. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

Sep 26, 2014
    1,304
    0
    0
    Haha hier heel erg last van nesteldrang.
    Ondanks 4 kids en 2 honden is het hier altijd erg opgeruimd en schoon en nu, ik verzin echt de gekste dingen om schoon te maken.. gisteren de eettafel en stoelen en stoelpoten schoon staan maken.

Van de week stond ik op een stoel een keukenkastje te doen en toen kwam mijn dochtertje in de keuken;

'Mam, wat ben je aan het doen, dat heb je vorige week toch ook al opgeruimd?'
    Uhm ja schat, maar moet even wat ruimte maken voor andere dingen.
    'Oke, maar je mag van papa niet op een stoel klimmen, want je bent zwanger' ;)

Of als ik weer wat heb uitgezocht en naar zolder wil brengen en manlief ziet dat toevallig. Ohw ben je weer bezig geweest, we houden hier niks meer in de kasten over!

Van de week riep hij nog dat we straks allemaal nieuwe meubels moeten kopen, omdat ik overal de toplaag vanaf poets :D

14. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

Jul 22, 2015
    1,592
    1,036
    113
    Female
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    @ mamadeluxe5 haha prachtig!! Zie het helemaal voor me, kaalgepoetse meubelen hihi

15. Bureau

Bureau Bekend lid

Jul 3, 2014
    901
    41
    28
    Hahaha heerlijk om te lezen! Ik kan de openingspost niet meer aanpassen maar ik was idd ook benieuwd wat voor onlogische schoonmaakpraktijken er plaats zouden vinden :D

16. Bureau

Bureau Bekend lid

Jul 3, 2014
    901
    41
    28
    #16 Bureau, Jan 19, 2016
    Last edited: Jan 19, 2016
    Vandaag heb ik mijn man gesmst dat ik een kast op onze slaapkamer op marktplaats heb gezet dat we samen gemaakt hadden omdat ik dat graag wilde.
    Hij vraagt: "waarom ga je die verkopen?"
    "Nou ja, dan hebben we meer ruimte"
    ....
    Geen tegenspraak, heel goed :')

Verder tig instanties lastig gevallen met vragen zodat de administratie op orde is, badkamer schoongemaakt, oud papierwerk weggegooid, gestofd, gestofzuigd, vaat, dingen in het interieur veranderd. Afgelopen weken/maanden weinig kunnen doen door vermoeidheid dus voor mijn doen is dit nu best veel. M'n man vroeg ook of ik morgen dan wel rustig aan doe omdat ik nu al een uur met rugpijn op bed lig. Achja, het is volgens mij nesteldrangtijd. Lastig om dan op de rem te gaan als je eindelijk wat energie hebt.

17. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Heb afgelopen weekend wel op men knieën achter de schotten op zolder gekropen om daar ook eens lekker te stofzuigen... haha die hormonen doen gekke dingen met een vrouw ;)

Share This Page