ik weet niet zo goed waar ik dit moest zetten??

Discussion in 'Zwangerschap' started by babymommy94, Jun 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babymommy94

babymommy94 Actief lid

Dec 17, 2013
    221
    27
    28
    Hoi hoi, ik heb een vraagje. Ik ben afgelopen nacht een aantal keer wakker geworden door pijn in mijn linker onderbeen. Het leek dan een beetje alsof hij vast zat en als ik hem dan strekte (wat super veel pijn deed) ging het wel weer. Maar nou werd ik vanmorgen wakker en had ik dit weer in mijn kuit maar deze keer kon ik mijn been niet meer strekken en voelde het alsof mijn spier helemaal hard was er zat echt een hard stuk in mijn kuit zegmaar. Toen ik op wilde staan om naar de toilet te gaan zakte ik gelijk door mijn been heen. En kan nu dus alleen maar lopen op me tenen met me hele been gebogen zodat er niet teveel kracht op komt. Me been strekken lukt nu wel maar alleen als mijn voet mee gestrekt is. Ik kan niet me been strekken en dan mijn tenen naar me toe trekken dat lukt gewoon niet en doet vreselijk pijn.. Hoe kan dit? En moet ik me zorgen maken? Dacht zelf ik wacht nog wel even af misschien dat door lopen het wel weer 'losloopt' zegmaar. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Alvast bedankt!

2. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

May 17, 2016
    1,995
    273
    83
  3. Meca

Meca Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    1,642
    276
    83
    Luizen plukker
    Klinkt inderdaad als kramp.

Zorgen dat je genoeg drinkt per dag. Echt wel 2 liter. En magnesium zou kunnen helpen. Weet niet of je vitamines slikt?

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Inderdaad kramp. Kan bij zwangerschap wat meer voorkomen. Op het moment van kramp de betreffende spier los schudden en daarna op rek brengen. Zo haal je die kramp eruit.

5. babymommy94

babymommy94 Actief lid

Dec 17, 2013
    221
    27
    28
    Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik kreeg als tip dat ik vannacht maar eens moest proberen om een kussen onder mijn matras te leggen zodat me benen wat omhoog liggen. Dus dat gaan we maar eens doen en dan hopen dat dat wat verlichting brengt! Nog 10 weekjes te gaan dus nog even kiezen op elkaar! :)

6. Sunny2012

Sunny2012 Actief lid

Nov 26, 2012
    139
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    Je kan ook magnesium gaan slikken. Pure magnesium bijvoorbeeld van bioactive (gewoon van de drogist). Dat werkt erg goed bij mij.

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik heb het ook heel erg. Slaap met een voedingskussen tussen m'n benen. Dat neemt de druk voor een groot deel af.
    Anders inderdaad met je benen omhoog liggen en goed blijven drinken. Vooral als t benauwd of warm is.

8. jongmama20

jongmama20 Actief lid

Dec 16, 2015
    251
    0
    16
    Female
    kramp.
    ik heb het ook elke nacht, maar ik was er zelf al wel bekend mee van voor mijn zwangerschap, toen had ik het altijd in mn voeten.
    wat ik doe als hij er echt inschiet is mn been strekken, hoe pijnlijk het ook is en dan me tenen naar mij toe strekken. dan gaat hij er meestal wel uit.
    en ja heb dan wel aantal dagen pijnlijke kuiten maar goed.
    hoort er nu eenmaal bij helaas

9. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    Ik heb het in mijn rechterbeen. Van mijn bil tot mijn enkel. Gelukkig niet iedere nacht maar als het er is doet het echt veel pijn.
    mijn gyn zegt dat de baarmoeder drukt op een zenuw. Ik word er wakker van, moet even op mijn rug liggen en draai dan naar mijn linker zij. Uiteraard draai ik nog wel eens naar rechts en dan voel ik het weer. Overdag voel ik niks gelukkig.
    Hoort erbij zegt mijn gyn.

10. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Inderdaad kramp, magnesium werkt hier ook super goed!

11. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

Aug 31, 2015
    364
    47
    28
    Female
    Amandelen eten, daar zit veel magnesium in.

Share This Page