Angst

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Babs1977, 4 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik heb een hele vreemde vraag maar ik hoop dat jullie 'm kunnen beantwoorden voordat ik deze vraag aan mijn gynaecoloog durf te stellen.

Ik ben momenteel 33 weekjes zwanger en ben soms zo bang om dit kindje te verliezen. Heb hiervoor een miskraam gehad en bij deze zwangerschap tot 15 weken ongeveer licht bloedverlies.
    In het verleden ben ik tot 2 keer toe een heel dierbaar persoon in mijn leven kwijtgeraakt waardoor ik erg angstig ben dat veel mensen bij mij weggaan waaronder dit kindje.

Toevallig heb ik de laatste controle net bij de gynaecoloog vertelt dat ik inderdaad een dierbaar persoon ben kwijtgeraakt dus ze zal nu wel beter mijn angst begrijpen denk ik.

Nu zou ik heel graag willen dat mijn kindje gehaalt wordt rond de 38 weken omdat ik haar dan tenminste nog voel bewegen en ik niet nog eens een paar weken extra in de stress hoef te zitten. Ik ben zo bang voor ongevallen tijdens de bevalling of bv een loslatende placenta.
    Ook zie ik heel erg op tegen het ziekenhuis ivm dat verleden en honderdduizend bezoekjes aan ziekenhuis, artsen, prikken, onderzoeken, ruggenprikken enz enz. Als mijn kindje eerder gehaalt zou worden kan ik me hier wat beter (voor mijn gevoel) op voorbereiden.

Kan ik deze vraag stellen aan de gynaecoloog? Of is dit een belachelijke reden om (waarschijnlijk) een heel gezond kindje op de wereld te zetten rond 38 weken?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi Babs,

Het is heel goed om deze angst met je gynaecoloog te bespreken. Of ze het kindje eerder zullen halen....dat denk ik niet en is helemaal afhankelijk van de gynaecoloog. Maar ze kunnen je wel tegenmoet komen door je vaker te zien, zodat je wat vaker het hartje van de baby kan horen!

Groetjes imke

Deel Deze Pagina