'Aziatische' baarmoeder

Discussion in 'Zwangerschap' started by zwik, Apr 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zwik

zwik Actief lid

Feb 29, 2008
    155
    0
    0
    Delft
    In tegenstelling tot haast alle Westerse vrouwen, ligt mijn baarmoeder naar achteren ipv naar voren. Dit zie je in Aziatische landen vaker, vandaar de term 'Aziatische' baarmoeder. Ik ben echter hartstikke Nederlands.

Wanneer ik naar het toilet ga voor een 'grote boodschap', verlies ik, wanneer mijn ontlasting hard is, regelmatig bloed. Mijn ontlasting komt dan langs mijn baarmoeder, waardoor het een beetje gaat bloeden. Ik hoef me hier van de verloskundige geen zorgen over te maken, dus doe ik dat ook maar niet...

Wat ik mijn wel afvraag is of het dan ook 'anders' gaat tijdens de bevalling. Het komt er natuurlijk door hetzelfde gaatje uit ;). Ik heb alleen het idee dat het dan helemaal niet prettig is om liggend te bevallen.
    Zijn er nog meer vrouwen met een 'Aziatische' baarmoeder?

2. Anique

Anique Niet meer actief

Hihi, apart joh! :) Nooit van gehoord!

3. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

Oct 17, 2007
    523
    0
    0
    Wat een bekend verhaal!
    Ik heb het dus ook. Als ik harde ontlasting heb, of te hard druk dat ik ook ga bloeden. De eerste keer dat het gebeurde schrok ik me rot.
    Maar zolang ik maar niet pers gaat het wel.
    Ik weet overigens niet of ik een aziatische BM heb, maar als ik zelf mijn bmm probeer te voelen voel ik wel dat mijn bmm naar achteren ligt.

Ben blij dat er toch nog meer mensen zijn die het hebben.
    Zit jouw bmm ook naar achteren?

4. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Me baarmoeder was ook naar achteren gekanteld, had ook problemen met ontlasting en had ook bloeding. Nu helemaal over!

5. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    Ik ken het, mijn baarmoeder ligt ook achterover gekanteld. Met de zwangerschap en bevalling maakt dat niet uit omdat de baarmoeder in de loop van de zwangerschap naar boven komt, hij gaat als het ware staan. Na de bevalling komt hij weer terug op zijn plekje.

Geen probleem dus met de zwangerschap, het enige wat ik heb/had is dat het langer duurt voor ze een uitwendige echo kunnen maken en anders kun je het voor de zekerheid even na vragen bij de gyn of verloskundige.

6. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Als je baarmoederen naar achteren ligt, heb je dan pijn in de rug als je Ongi bent? dat heb ik nl. altijd heb nooit buikpijn... ze zeggen altijd tegen mij dsan ligt je baarmoeder naar achteren... maar tijdens de zwangerschap nu merk ik er helemaal niks van.

7. zwik

zwik Actief lid

Feb 29, 2008
    155
    0
    0
    Delft
    Mijn bmm ligt inderdaad ook naar achteren. Ik had een keer een inwendig onderzoek door een leerling gynaecoloog en die kon hem met zijn eendenbek niet vinden ;)

Ik had nooit rugpijn als ik ongesteld was.

En ik moest inderdaad een inwendige echo bij de VK. Doordat mijn baarmoeder naar achteren ligt, liggen er allemaal darmen aan de voorkant. Deze absorberen de geluidsgolven, waardoor een uitwendige echo inderdaad bemoeilijkt wordt.

Blij te horen dat meer mensen dit hebben. Ben ik dus toch niet zo heel 'raar' hihi.

8. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb ook een naar achtergekantelde baarmoeder.
    Maar later in je zwangerschap merk je daar niets meer van want je baarmoeder gaat de hoogte in en word natuurlijk zoveel groter dat er niet echt meer spraken is van naar voren of naar achteren gekanteld.

Ik ben van mijn eerste gewoon liggend bevallen (oke uiteindelijk werd het een keizersnede maar dat had niets met de stand van mijn baarmoeder te maken)

9. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    Ik heb ook een naar achteren gekantelde baarmoeder maar herken geen van je klachten. ben al twee keer prima bevallen, dus volgens mij hoeft het niet voor problemen te zorgen.

Share This Page