Carpaal Tunnel Syndroom

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Loesje86, 19 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ha meiden,

Wie van jullie heeft hier ook last van gekregen tijdens de zeangerschap? Ik hoor graag wanneer het over is gegaan na de bevalling en hoe. Uit zichzelf of dmv een spuit of iets? Ik heb er zelf vanaf 34 weken zwangerschap last van. Zoon is nu bijna 2 weken en zie helaas nog geen verbetering, lijkt wel of het soms zelfs erger is... Zou er graag vanaf komen, dus ben benieuwd naar ervaringen!

2. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Ik heb het elke zwangerschap gehad. Nu bij de 3e het minst erg. Bij de eerste onderzoeken enzo gehad en daar inderdaad te horen gekregen dat t vanzelf over zou gaan.
    Dit klopte, naar duurde wel even. Ik geloof dat t rond de 2 maanden ineens af nam. Tot die tijd gebruikte ik snachts een spalk op advies van de arts. Deze bestond uit een wc rolletje met een verbandje. Werkte perfect voor tijdelijk.

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb er bij de zwangerschap van mijn oudste zoon veel last van gehad. Het heeft ruim een half jaar geduurd voordat het over was.

Als je het niet vertrouwd zou ik langs de huisarts gaan.

4. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Ik heb hier vanaf een week of 34 in de zwangerschap last van gehad. Naar doof en slapend gevoel in m'n vingers. Nu vijf weken na mijn bevalling is het gelukkig opeens een stuk minder geworden. Het is nog niet volledig weg, maar gaat de goede kant op. Heeft volgens mij echt even tijd nodig voordat al het vocht weer uit je lichaam is, hopelijk gaat dit bij jou ook vanzelf!

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb het aan beide polsen gekregen, links is nu zo goed als over, recht neemt het alleen maar toe, kan nog niet meer mijn tanden poetsen en ik ben ook nog rechtshandig, erg onhandig met een pasgeboren baby :(

Ben vandaag op controle bij de gynaecoloog geweest en doorverwezen naar de neuroloog, 11 Mei krijg ik een EMG en aan de hand van de uitslag van het EMG wordt gekeken wat er aan gedaan gaat worden want ik kan mijn rechterhand nauwelijks gebruiken en al helemaal niet belasten dus :(

Links kreeg ik het trouwens toen ik 20 weken zwanger was en recht toen ik 30 weken zwanger was, ondanks dat die als laatste erbij is gekomen is die dus wel het ergste helaas.

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb het rond 21 weken gekregen. Aan beide handen maar rechts het ergst. Ik moest met spalken slapen anders had ik er teveel last van. Een paar weken voor de bevalling was het ineens over, hoewel ik juist toen meer vocht ging vasthouden. Nu heb ik alleen nog pijn aan de knokkel bij mijn pols, onder mijn duim. Dat lijkt op overbelasting maar ik denk dat het een overblijfsel is van het carpaal tunnel syndroom. Als het niet overgaat ga ik naar de huisarts maar nu ben ik vooral blij om van de rest van de klachten af te zijn. carpaal tunnel syndroom veroorzaakt door de zwangerschap verdwijnt meestal direct of een paar weken na de bevalling.

7. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Wat bizar.. Ik heb het ook een tijdje gehad maar dacht dat ik gewoon op me handen sliep ofzo, nu ik dit zo lees snap ik het!

Deel Deze Pagina