Angsten etc...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door deborah, 3 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    gem zijn de kosten 500 euro ( heb het er met mijn ha over gehad in onze regio )
    zonder med noodzaak, en op zich kunnen we dat betalen. ( maar vind dat veel geld en heb het er niet voor over , als er noodzaak is kom ik wel in het ziekenhuis denk ik dan :) )

    Maar niet iedereen kan dat ophoesten, wat ook heel begrijpelijk is. ;)



    En sweetangel, ik denk dat iedereen ook dat soort angsten wel heeft of er over nagedacht heeft.
    Het blijft allemaal moeilijk ik neem het maar zoals het komt, en probeer mijn angsten te relativeren.
     
  2. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Ik heb er ook last van. Ook door verhalen van vrouwen die sterven tijdens de bevalling. Maar ja, hoeveel verkeersslachtoffers zijn er wekelijks in Nederland? Dat vraag ik me dan daarna af. Dat relatieveert de boel wel een beetje. Maar ook angsten of het met het kindje wel goed is. En vanaf dit weekend is daar een nieuwe angst bij: wat als alles na de bevalling goed is en ik krijg te maken met wiegedood?

    Ook mijn man zegt: je moet niet teveel op internet neuzen ernaar en geen rara programma's kijken (zat van de week naar een documantaire te kijken van hoogzwangere vrouwen in Amerika die werden vermoord door vrouwen die hun kind wilden stelen en via keizersnee het kind uit de gestorven moeder halen (sorry voor het onderwerp, maar dit laat me dus niet meer los)). Stom van mij om dit te kijken, en dat zegt mijn man ook.

    En dan hebben we nog een leuke collega en een leuke kennis die me afzonderlijk vertellen van een documantaire waarbij misvormen kinderen worden geboren, waarvan ze niet van te voren hadden gezien dat er iets mis mee was. In detail krijg ik te horen hoe de kinderen eruit zagen. Leuk, zulke mensen. (en leuk dat ik dit op dit forum zet, sorry)

    Kortom: ik heb ook die angsten. Maar gelukkig met vlagen. Als ik kijk naar mijn schoonzusje die in november is bevallen van een mooie, gezonde dochter en naar een vriendin, waarvan de jongste dit weekend 1 werd, dan wordt ik wel ontroerd en denk: straks heb ik ook zo'n kleintje... en mijn hart maakt dan weer een sprongetje...
     

Deel Deze Pagina