Van zittend op handen en knieën naar kruipen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shendari, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Van zitten op handen en voeten naar kruipen?

1. Nee, hij/zij bleef alleen op handen en knieën zitten

2. Ja, uiteindelijk ging hij/zij daardoor kruipen

3. Ja, anders, namelijk...

4. Nee, anders, namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ik vroeg mij het volgende af:

Als een baby op handen en knieen gaat zitten, betekent dit dat dan per definitie dat het gaat kruipen op den duur? Of zijn er ook baby's die dit wel deden maar uiteindelijk toch nog het kruipen hebben overgeslagen?

Of is dit sowieso een voorbode dat het binnenkort gaat gebeuren?

Nieuwsgierig omdat mijn mannetje sinds een maand door het huis tijgert. In bed/box ging hij af en toe op handen en knieën zitten. Sinds kort doet hij dit steeds vaker, blijft even zo zitten, en doet dit zelfs op het laminaat! Tuurlijk, de tijd wijst het vanzelf, maar ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen/reacties! :)

2. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Grappig. Hier een beetje hetzelfde: dochter tijgert nu ruim 2,5 maand. Trekt zich sinds 3 weekjes op en staat steeds vaker. En sinds ongeveer 2 weekjes gaat ze steeds vaker op handjes en knietjes. Soms staat ze zelfs op handjes en voetjes haha, maar zodra ze
    Vooruit wil dan ploft ze op der buikje. Dus ben ook zo benieuwd of en wanneer ze echt zal kruipen.. :)

3. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Overigens ging mijn oudste van tijgeren naar
    Lopen. Heeft het kruipen zo goed als
    Overgeslagen. Zat ook wel in de kruiphouding maar gebruikte dit enkel om op der knietjes te gaan zitten of om
    Vanuit die houding op te trekken tot staan. Ze kon het wel: heb er aantal keer een aantal meters zien kruipen maar ze bleef grotendeels tijgeren. Toen ze kon lopen heb ik haar nooit meer zien tijgeren maar deed ze de kleine stukjes tussen het spelen door wel kruipend.

Dus het kan nog alle kanten op haha. Verschil met mijn jongste is dat zij net als jouw kindje steeds vaker op handjes en knietjes gaat..

4. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Yep hier ook een echt tijgertje :)
    Dacht dat het nooit goed ging komen met dat kruipen want tijgeren ging veel sneller en makkelijker haha! Maar twee weken later ofzo ging ze steeds vaker kruipen.. Inmiddels tijgert ze helemaal niet meer en kruipt razendsnel de kamer rond.. Ook staat ze, en stapt ze aan onze handen en langs de tafel flink rond! Komt dus allemaal goed..

5. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Geen idee. De mijne zat al met een maand of 6 op handen en knieën maar verder gebeurde er niets. Toen ineens tijgeren en de dagen erna kruipen. Tijgeren is hier dus praktisch overgeslagen. Na kruipen ook snel optrekken en lopen trouwens.

6. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ook spannend dus!! :D Ben heel benieuwd :)

7. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Voordat ze echt ging kruipen ging ze wel in kruiphouding zitten? Of had ze het direct door?

8. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.062
    2.557
    113
    Limburg
    Hier was dat wel het geval. Hij begon met tijgeren, daarna op handen en knieen zitten. Op een gegeven moment ging hij ook een beetje heen en weer schommelen, alsof hij wilde kruipen maar niet durfde en niet lang daarna ging hij ook daadwerkelijk kruipen. Tussen tijgeren en kruipen heeft ongeveer een maand tijd gezeten.

9. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ja ze ging regelmatig op handen en knieën zitten, alleen leken haar beentjes niet sterk genoeg of de vloer te glad.. In ieder geval gleed ze steeds terug naar tijger-houding.. Nu geen last meer van hoor, en dat ging vrij snel!

10. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hij glijd ook steeds terug inderdaad. Hij was vanochtend wel in die houding aan het spelen eventjes. Op 1 hand steunen en met de andere hand iets vastpakken. Om vervolgens vooruit te willen en dan op zijn buik vallen.

Ik ben erg benieuwd :) Volgens de pol gingen alle kindjes tot nu toe uiteindelijk wel kruipen!

11. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Hier was het maandenlang tijgeren. Op een gegeven moment af en toe ook op handen en knieën heen en weer wiebelen maar dit duurde ook twee maanden zonder dat hij ging kruipen.
    Met hulp van de fysio is het nu wel gelukt om hem te laten kruipen. Dit doet hij nu kleine stukjes, om snel ergens naar toe te gaan laat hij zich mooi weer op de buik ploffen om er vandoor te racen.
    Maar hij kán nu dus wel kruipen... ;)

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ging hij met 11 maanden tijgeren, 2 weken later kon hij zelf naar de zitpositie gaan en net na zijn eerste verjaardag ging hij kruipen.

Hij ging ook zelf in de kruippositie zitten, handen en knieeen dus maar weet niet meer of dat al begon voordat hij naar de gewone zitpositie ging of nadat hij zelf kon zitten.

En nu kruipt hij nog steeds. Durft alleen maar achter de babywalker te lopen in het gras en dat hebben wij niet :) alleen bij oma en opa dus haha

13. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    m'n zoontje (bijna 11 maand) tijgert al een aantal maanden. En hij ging ook steeds vaker in de kruiphouding zitten. Maar als hij vooruit wilde dan zakte hij toch weer op z'n buik want dat ging sneller.
    Nu ontdekte ik gister dat hij wel gaat kruipen als hij geen romper aan heeft. Z'n blote buik op het laminaat, tegels of vloerbedekking vond hij toch niet zo prettig. Wel heel grappig om te zien. Toen hij z'n romper weer aan had ging hij direct weer tijgeren.

14. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Hier heeft zoontje een hele andere volgorde aangehouden. Hij zat al een tijdje in de kruippositie en na ongeveer 2 weken heen en weer wiebelen en vertrouwd raken met deze positie begon hij ineens te kruipen. Nog 2 weken later trok hij zich op en nu staat hij. hij loopt de box dan ook al rond.
    Rare alleen is... Hij kan nog niet zitten. Denk wel dat hij het zelf zou kunnen, maar het heeft zijn interesse gewoon niet denk ik. Grappig hoe kindjes anders ontwikkelen en op hun eigen manier leren voortbewegen.

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier wel hier ging het zitten en tijgeren daarna op handen en knieën gefrustreerd doen daarna kruipen en weer daarna optrekken lopen. En nu sinds 4 weken loopt hij los.

16. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Wauw! Das een vlotte!!

17. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Haha nee lijkt mij inderdaad vrij koud! Wel opmerkelijk trouwens! Jammer dat het weer een stuk kouder is geworden anders had ik dat ook kunnen uitproberen!

18. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha dat vind ik ook al jammer. Een paar dagen mooi weer en hij kan het 😉.

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn zoontje tijgert achteruit (wil vooruit maar het lukt niet...) en sinds een week lukt het hem ook steeds vaker om een paar seconden op handen en knieën te zitten. Ik kan me niet voorstellen dat hij niet gaat kruipen over een paar weken. :)

Deel Deze Pagina