Hoi dames, Vanaf wanneer konden jullie de baby voelen? En was dat je eerste of je tweede? Onze eerste kon ik vanaf 16 weken voelen maar nu ben ik nog niet eens 12 weken en ik denk dat ik t af en toe voel bewegen... Net of er een klein vingertje aan de binnenkant van je buik kriebelt. Vooral als ik voorover zit en de baby dus niet zoveel ruimte heeft... Nu ligt de placenta aan de achterkant en ben ik erg slank, misschien dat dat scheelt? Of is de wens de vader van de gedachte? Beeld ik het gewoon in? Iemand ook heel vroeg de baby gevoeld?
Lijkt me eigenlijk onmogelijk om de baby bij 11 weken al te voelen. Ik voelde mijn zoon pas bij 21 weken ookal ben ik erg slank, placenta lag voor.
Ik vraag het me dus ook af, bij de eerste dacht ik ook dat ik me vergiste maar een week erna wist ik het toch zeker! Af en toe ljkt het erop ofdat ik zo'n trilspiertje heb in mn buik, dat heb ik normaal nooit, mn darmen ploppen wel maar trillen niet. Voelde de eisprong trouwens ook altijd en voel het ook af en toe als mn eten (of ist een luchtbel?) door een bocht in de darmen gaat, kan het gewoon met mn vinger aanwijzen en volgen dan maar dat is natuurlijk weer iets anders.
Nee hoor je beeld het je helemaal niet in het kan juist heel erg goed dat had ik ook. Je weet nu ook hoe het voelt en waar je op moet letten fijn hoor als je het zo vroeg al voelt. Heerlijk genieten zou ik zeggen. Liefs
Ik kon de baby ook met een week of 14 al voelen, Iedereen zei dat kan niet zo vroeg, maar ik had zoiets nog nooit eerder gevoeld en wist het zeker. Voelde als een soort gekriebel bij mij
Mijn zoontje voelde ik rond de 16 weken en nu deze zwangerschap voelde ik het gekieteld rond 13 weken. Dus kan heel goed dat je het al voelt. Je weet nu wat je moet voelen
Ik voelde de oudste met 12 weken, dacht dat het mijn darmen ofzo waren, maar het gekriebel werd steeds duidelijker en op een gegeven moment was het *kriebel kriebel PLOK* en dus duidelijk een trapje De jongste voelde ik ook rond die termijn.
Ik voelde mijn laatste ook al met 11 weken. En kon dit bevestigen tijdens een echo. Mijn placenta lag zelfs voor Dus het kan wel. De eerste voelde ik met 17 wkn, de 2e met 16 wkn, de 3e met 13 wkn en de laatste dus met 11 wkn.
Ja ik heb dat ook. Rond dezelfde tijd voelde ik alweer gekriebel en al vlug meer. Ik ben nu 17 weken en voel alle verschuivingen en schopjes. Niet altijd, vaak zit kleine man met rug naar mijn buik. Volgens de vk zit er maar 2 cm tussen mij en ..baby. Heerlijk gevoel is dat, lekker van genieten. Ik ben btw ook slank ( 1.70-51 kilo voor zwangerschap) Liefs!
Ik denk dat ik voor de 13 weken ook al mn baby voelde. Al kan ik het zelf niet eens geloven. maarja, het was echt een gevoel dat ik niet kende.... dus wat kon het anders zijn dan mn baby?? Het werd ook steeds duidelijker naarmate de weken vorderde. Dus ja, het kan echt. Ook nog mooi is dat mn placenta rechtsonder schuin voor ligt en ik geen slank buikje heb. Vandaar dat mn eigen verbazing zo groot was.
ik voelde in mn 13e week ook al iets, en ik heb zelfs de placenta voor. Ik geloof dat je wel wat kan voelen, of dit nou de baarmoeder is die reageert op bewegingen van het kind of het kind zelf, op een of andere manier geloof ik wel dat je iets kan voelen..
Kan het ook liggen aan dat je als vrouw je lichaam goed kent? En in de zwangerschap er wellicht ook bewuster van bent.. in ieder geval is het een mooi gevoel en hoop dat elke vrouw dat mag ervaren.
Ook ik voelde beide zwangerschappen al heel vroeg getrappel. Ook bevestigd tijdens de echo. Ik kan precies aangeven wanneer het kindje druk was terwijl mijn scherm op pauze stond 😄 Vorige zs voelde ik het vanaf 12 weken en nu zelf al vanaf 8. Betekent overigens niet dat je dit blijft voelen. Vorige zs voelde ik tussen 15 en 19 weken bijna niks meer. Dan heb je opeens meer vruchtwater geloof ik
Jahoor kan zeker. Ik voelde dit kindje ook al met 13 wkn en heb de placenta voorliggen. De oudste voelde ik met 18 wkn.
Voelde t vanmiddag 2x best duidelijk, net of er iets een klein sprongetje maakte vanbinnen. Het is nog helemaal onderin, achter dat bot. Wel te hopen dat dat niet betekent dat je de weeën dus ook beter gaat voelen
Kan zeker hoor! Eerste voelde ik met bijna 15 weken al en de 2e tussen de 11 en 12 weken. Dacht eerst ook van nee dat kan echt niet, maar dat kleine beetje trillen ging ik met de week sterker voelen en toen wist ik het heel zeker!
Ja, ik voelde m'n tweede ook al met 12 weken! Zo bijzonder! Eerste trouwens pas met 20 weken, maar deze baby is ren drukte maker, hele zwangerschap drukker dan m'n eerste geweest!
eerste voelde ik met 17 weken, tweede met 13 weken en nu het derde met 11 weken, als je al eens kids hebt gehad herken je het gevoel zowiezo sneller, nu als ge sommige hoort zeggen ze zal wel rommel van darmen zijn, nu heb ik toevallig heel rommelige darmen, maar er was wel degelijk een verschil in gevoel tussen darmen en dat van babytje, toen ik het zei tegen de gyn en ze gekeken had met de echo, zei ze ik kan het best geloven dat ge ze al voelt zo een beweeglijk babytje, enige wat ze me wel zei, maak u geen zorgen als ge ze niet elke dag voelt, want daarvoor is ze nog te klein, en moet zeggen heb het bijna wel dagelijks gevoeld
Ik voel ook al iets hoor �� (gisteravond eerste keer) Ben blij om te lezen dat ik niet alleen ben. Iedereen zegt idd dat het niet kan, maar ik voel duidelijk het verschil tussen mijn darmen en de bewegingkjes van mijn baby'tje. Ook al is het nog zo super klein. Ik ben trouwens niet super slank dus daar hoeft het niks mee te maken hebben.