symptomen zwangerschapsdiabetes

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Pandora, Apr 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    wat zijn precies de symptomen van zwangerschapsdiabetes?

ik heb afgelopen week de 20 weken echo gehad ( met 20.3 weken )
    sommige metingen van het kindje kwamen uit op 21.6 weken
    terwijl de metingen daarvoor op de dag af klopte
    de echoscopiste zei alleen dat ik of langer zwanger ben ( wat bijna niet kan, omdat ik maar een korte cyclus van 25 dagen heb en ik anders meteen de eerste dag na mn menstruatie al een eisprong moet hebben gehad....of we krijgen een groot kindje
    maar nu vragen veel mensen in mijn omgeving of ze dan niet denken aan zwangerschapsdiabetes :(:(:(
    ik ben nu dus een beetje ongerust

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo Pandora.

Laat je niet van de wijs brengen hoor door al die verhalen.
    Baby's groeien tot een week of 15 even hard en gaan dan verschillen. Dus dan gaat de erfelijkheid ook meespelen.
    Ook groeien baby's in groeispurten.
    Jullie kleine loopt 10 dagen voor op het gemiddelde. Dat is niet erg. Maar het moet natuurlijk niet extreem gaan worden.
    Het geboortegewicht van jullie kindje zal waarschijnlijk geen 5-6 pond zijn maar eerder 7-8 pond.
    Als je een echo tussen de 10 en 12 weken hebt gehad, is dat het betrouwbaarst om de uitgerekende datum op vast te stellen.

Een klacht van zwangerschapsdiabetes is veel dorst hebben terwijk je voldoende drinkt en een buik die flink voorloopt op het aantal zwangerschapsweken dan moet je denken aan 2-3 weken.
    Je kan altijd aan je verloskundige vragen wat zij van je buik vind en of ze evt. extra suiker onderzoek wilt doen bij jou.

Groetjes Ineke.

3. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hoi Ineke

dit was mijn buik met 17.2 weken, ben nu 21.1 weken zwanger en mn buik is flink gegroeid....het is mijn eerste zwangerschap en hoor van iedereen dat ze mn buik voor een eerste al behoorlijk vinden :(
    verder heb ik soms wel veel dorst en word 's-nachts regelmatig wakker om te drinken :(
    het gewicht werd nu na 20 weken zwangerschap op 430 gram geschat....volgens mij is dat wel meer dan gemiddeld na 20 weken zwangerschap?????

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

aan de buitenkant kun je niet afleiden of je buik te groot is of niet, als je buikwand of buikspieren wat slapper zijn toont je buik al heel snel wat groter, dat zegt niets over de grootte van het kind. Als ze bijd e SEO verder niets hebben gezegd dan is het prima, 430 gram is heel netjes, iets groter dan gemiddeld.

Mirjam

Share This Page