steun gewenst!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door wendy2010, 13 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    hallo allemaal..,

ik ben slecht (vind ik zelf denk ik...)
    want ik weet sinds woensdag dat ik zwanger ben.. maar kon niet gelijk stoppen met roken..
    in januari wel vrijwel meteen maar nu lukte het (nog) niet..
    heb vanaf woensdag ongeveer 5 sig per dag gedaan..

vandaag wil ik er definitief mee stoppen maar ik vind het zo moeilijk!
    vooral omdat ik zoooo bang ben dat ik weer een MK krijg, en daardoor met veel spanningen loop.. ik probeer het te vermijden, want dat is natuurlijk ook niet goed.. maar het valt niet mee.

vandaag nog niks gerookt en nu gaat het nog goed (inmiddels is mijn dag zo'n 3 uur oud dus dat valt mee) maar ik ben zo bang dat ik het zwaar ga krijgen..
    natuurlijk is de baby die in mij gaat ontwikkelen genoeg motivatie maar toch.,. het blijft moeilijk!

mijn man rookt gelukkig niet dus dat is wel fijn maar onze beste vrienden roken wel en heel veel mensen weten dat ik rook en zouden het raar vinden als ik nu stop (weten gelijk waarom) en we willen het eigenlijk nog even stil houden... (maar wil wel écht stoppen)

2. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, ik kan je denk ik niet helpen, want ik heb ondanks mijn zwangerschap toch nog elke dag 1 sigaretje gerookt! Veel sterkte kan ik je wel wensen! Want dat kan je vast wel gebruiken

3. Female

Female Niet meer actief

Heel goed meid, al een paar uur volgehouden!
    Kun je mss afleiding zoeken op de moeilijkste momenten?
    de was ophangen, je favo muziekje hard op, lolly eten, breien of haken (zie topic :p), wandelingetje buiten, kop warme choco drinken, taart bakken, noem maar op...?
    (roep maar wat hoor :))
    Veel succes, je hebt een prachtig doel om sterk voor te zijn en het te laten slagen: Een klein mensje in jóuw buik! :)

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hey, allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Hoelang ben je nu zwanger?

Ik heb zelf ook gerookt en weet hoe makkelijk het gezegd is om te gaan stoppen met roken, maar ik zou het toch proberen als ik jou was. Het is nu echt voor het 'goede doel', zullen we maar zeggen. Is er misschien iemand in je omgeving die ook rookt en ook wil stoppen? Dan kunnen jullie misschien elkaar tot steun zijn.

Succes en een goede zwangerschap gewenst!

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Kom op meid je kan het!
    Heb nooit gerookt, maar mijn vriend doet al jaren verwoede pogingen om te stoppen en zie wel wat voor een strijd het is.
    Inmiddels ben je alweer 10 min verder. ;)
    Mag je eigenlijk van die pleisters plakken, of is dat net zo slecht in de zwangerschap?

6. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik rook er nog 1 per dag, s'avonds na het eten en dan alleen als mijn vriend er is anders helemaal niet ik rook ook niet meer het merk wat ik lekker vind dat scheeld ook een stuk.

gefeliciteerd en succes

7. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ik heb wel pleisters gehaald want niemand in de winkel kan het me zeggen of het wel of niet mag dus moet ik op de bijslluiter kijken.. dat heb ik net gedaan en daar staat dat je ze mag gebruiken in overleg met de arts...
    nou lijkt me een pleister dan beter dan het roken zelf dus zal het maandag aan de gyn vragen (tel.afspraak)

1 sig per dag zou ik ook wel willen maar ik ken me zelf.. dat blijft het niet bij 1.. heb niet zo'n sterke ruggegraat.. ;)

ik hou me maar veeeeel bezig met forummen en ga zo nog even met de hond wandelen (hoeft niet uit nu, is net geweest dus weet niet of ze wel mee wil...) en kip halen bij ons op de markt.. moet idd nog veel was doen enzo..dus druk genoeg!
    tot nu toe nog steeds prima!

(gisteren was ik wel echt sjago van het niet roken. toen wilde ik eigenlijk al stoppen maar na 4 uurtjes ging het voor geen meter meer.. (na 1 ook al niet maar na 4 uur kwam mijn man uit bed en kregen we ruzie = weer bijgelegd.. hij stopte een sig in mijn mond.hihi)

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb heel erg veel lolly's gegegeten je hebt dan toch wat in je moind vooral als je byv tv zit te kijken. wat voor mij een lolly de beste manier om er vanaf te blijven.
    Heel veel sterkte

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik kan je niet helpen, ik heb zelf ook 1 sigaret per dag gerookt toen ik zwanger was... Ja slecht ik weet het :(. en idd na het avondeten. Ik rook nu nog en alleen om de stress die ik heb sinds de scheiding met mijn ex. Ik wil ook heel graag stoppen maar het is zo moelijk. Ik geloof dat ik maar eens de HA ga inschakelen misch dat die kan helpen. Ik rook nooit in het bij zijn van mijn zoon en hier in huis wordt ook nooit gerookt. Misch helpt het je om afleiding te gaan zoeken? Zodra je zin hebt aan een sigaret ga je wat anders doen? Bijv. driftig stofzuigen ofzo haha ;)

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Maar nog ff een vraag:

wat dacht je dan toen jullie zwanger wilden worden? Had je dan de instelling van: "ik stop wel als ik erachter kom dat ik zwanger ben" of had je al veel eerder willen stoppen?

11. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    na de MK wilde ik weer gaan stoppen met roken vóór ik opnieuw zwanger zou raken maar had niet verwacht dat dat al zo snel zou gebeuren

12. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik kan je helaas niet helpen, want ik heb ook gerookt tijdens m'n zwangerschap. Niet veel, max 2 sigaretten per dag.
    Ik rookte halfjes. Maar soms rookte ik ook helemaal niet.
    Ik zocht veel afleiding, probeerde het elke keer weer een kwartiertje uit te stellen. Maar ik weet hoe moeilijk het is!
    Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen!!
    Je kan het meid!!

13. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik kan je ook niet helpen want ik heb helaas ook nog een aantal peukies gerookt tijdens de zwangerschap. Maar mijn zoontje was wel wat klein toen hij geboren was dus ik zal me altijd blijven afvragen of het mijn schuld is geweest.

Kom op doe je best!

14. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    pleisters en zo mocht ik niet gebruiken van mijn arts ik vroeg het en hij zei direct en heel kort nee!
    vaak zit er meer nicotine in.

15. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik ben sinds juni gestopt met roken.
    bij mezelf merkte ik dat ik in plaats van een sigaret, kaugom pakte. je moet iets in je mond hebben, tenminste zo heb ik dat ervaren

succes meid, en gefeliciteerd natuurlijk!

16. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Het stoppen met roken tijdens mijn zwangerschap, ging mij makkelijker af dan ik had verwacht.
    Steeds als ik de behoefte kreeg aan een sigaret, dacht ik aan het kleine hummeltje in mijn buik en hoe slecht roken is en de trek in een sigaret was meteen verdwenen ;)
    En ik was echt een verstokte roker!! Kom meid, je kan het en elke dag wordt het een stukje makkelijker!

En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap :D

17. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    gaat nog steeds goed!
    mn man is nu ook uit bed (nachtdienst dus die mocht langer blijven liggen) dus dat is al weer een stuk makkelijker!

18. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    de kraamzorg van mijn zus vertelde dat rokers vaker huilbaby's krijgen. misschien dat dat je ook kan helpen:)

19. veronika

veronika Niet meer actief

Goed zo meid, vooral doorzetten als het moeilijk is, je doet het echt voor het goede doel!

En ik zie al heel veel tips hierboven staan:
    - een vies merk gaan roken
    - halve sig nemen als je het echt niet kunt weerstaan
    - denk aan te kleine of huilbaby
    - neem iets in je mond
    - vraag steun aan je man, niet dat hij een sigaret in je mond stopt!

Ik vraag me af, kun je bedenken wat je het meeste mist? Moet je fysiek afkicken van de nicotine, mis je het ding in je hand, in je mond, de smaak? Het rustmomentje? De afleiding? Dan kun je er misschien beter mee omgaan of er een alternatief voor bedenken.

Als je als smoes nou bedenkt voor je omgeving dat jullie over een half jaartje willen proberen zwanger te worden, en je daarom nu alvast probeert te stoppen?

Heel veel succes, je doet het voor je toekomst!

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

kom op meid wees sterk en stop ermee. ik heb 5 jaar gerookt voordat ik zwanger werd. toen ik erachter kwam dat ik zwanger was benik gestopt. en het viel niet mee moet ik eerlijk zeggen maar ik heb het el volgehouden en na ongeveer 2 weken miste ik het bijna niet meer.

toen maddi geboren was en ik gestopt wat met bv geven ben ik wel weer gaan roken. das dan weer jammer.

maaar jij moet ermee stopppen en je wilt het zelf ook. als je kindje straks geboren is douw je ook geen sigaret in zijn/haar mondje omdat het gevaarlijk is toch?
    nou dan moet je dat nu ook niet doen. de sigaret komt dan niet in zijn/haar mondje maar het kindje krijgt wel die gevaarlijke stoffen binnen.

je bent nu al moeder al is je baby nog niet geboren en je wilt het beste voor je kindje dus daar kun je nu al mee beginnen. je baby rekent op jou he om gezond ter wereld te komen die is totaal afhankelijk van jou van zijn/haar mama.

heel veel succes en ik hoop echt dat het lukt.

Deel Deze Pagina