daktarin gyno

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lene86, 23 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lene86

lene86 Lid

22 aug 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste

Ik gebruik nu een goede week utrogestan tegen harde buiken (voor eigen comfort, bmm was perfect)...3x per dag 200 vaginaal. Ik had 1.5 week geleden wat last v buikpijn dokter dacht groeipijn want alles was oke, ookheeft ze een wisser genomen en urinecheck, urine wad oke, gisteren kreeg ik telefoon dat ik een vaginale schimmelinfectie heb, moet nu 10dgn iedere avond daktarin inbrenge. Ik had de gynaecoloog gisteren nog gebeld hoe ik dat moest doet met die utrogestan...omdat ik een goede bmm hb mag ik de utrogestan s'avonds weglaten en de daktarin inbrengen. Voel ik me oke op 2 utrogestan mag het zo blijven, maar mag je ook gewoon eens proberen te stoppen? Het is toch niet zo dat bij stoppen de bevalling begint, bn nog maar 24 weken. Dat ben ik vergeten vragen, ze is nu een week in verlof. Ik ben zo gevoelig aan schimmelinfecties, dit is al 2de keer, en die utrogestan maakt er helemaal een vochtige boel van...dus vraag me nu af...wat kan ik doen? Heb jij een tip?

Bedankt

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

als de utrogestan alleen gegeven is om de harde buiken te voorkomen voor je eigen comfort, mag je verwachten dat als je er mee stopt de bevalling niet op gang komt. Maar als je er geen gerust gevoel over hebt, zou ik het advies van de gynaecoloog opvolgen en 's avonds de utrogestan weglaten. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina