vannacht onzettend onrustig geslapen. ik heb wel geslapen, maar was heel angstig, kortademig en gevoel dat ik hartkloppingen had. Mijn man tikte mij op een gegeven moment aan en ik ging mezelf soort van verdedigen door van mij af te slaan. Nu las ik op internet dat het kan komen omdat je bloed aan het toenemen is omdat de placenta vorige week is aangelegd. Ben nu 11 weken. Kan het inderdaad zijn dat ik dat nu al begin te merken of is dat echt pas voor later en had ik gewoon een slechte nacht?
Ik heb in het begin ook wel hartkloppingen gehad- hoe dan ook neemt je bloedvolume toe en moet je hart dus meer pompen. Ik weet niet of dat bij mij bij 11 weken was, volgens mij eerder ook wel. Nu ook, zeker bij inspanning na rust (te snel opstaan, trap op, ...). Dat van je afslaan weet ik niet hoor, mensen doen wel meer 'rare' dingen in (halve) slaap. Mijn slaap is iig niet verbeterd sinds de zwangerschap, vooral op het eind nu niet.
slaap nu al slecht. en ik ben een buikslapen, dus hoop over een paar maanden nog wel een oog dicht te doen
Op een gegeven moment wil je echt niet meer op die buik, maar een beetje een concessie kan wel, op de zij en dan over de buik gedraaid zo'n beetje. Dat vind ik zelf het lekkerst liggen. Tja, hier ook geen ideale nachten, maar bijslapen overdag wil nog wel eens helpen (bij mij lukt het alleen bijna nooit ivm werk en drukte). Eet genoeg fruit, gebruik floradix... een zwangerschap is prachtig/een wonder en het is het helemaal waard, maar het komt wel met wat ongemakjes
hoi komt me heeel bekend voor ook rond die periode en erna ook nog! wakker worden van je hartslag echt het gevoel of je een paar minuten niet geademd heb en heel erg bang heel erg gek! geen zorgen maken hoort er bij! liefs
Ik had dat zonder zwangerschap ook.Het is niet gevaarlijk en zeker niet slecht voor je. Deze gedachten makken me rustiger. Daar ga je niet dood van.zeker weten.Zelfs dat zo een gevoel heb ik.