Even een vraagje rondom eten... Ik ben nu 6 weken zwanger en merk dat ik nu veel misselijk aan het worden ben... al vanaf t begin heb ik weinig tot geen eetlust.. en nu wordt ik ook misselijk van eten.. Er is eigelijk niets wat me nu smaakt.. met als gevolg dat ik eigelijk te weinig eet nu... Vandaag bijvoorbeeld Vanmorgen: 2 hapjes cracker die er weer uit kwamen.. en daarna 3 stukjes banaan Gedurende de ochtend een klein flesje drinkontbijt in kleine slokjes & een muslireepje (niet helemaal op) Tussen de middag een tosti (niet helemaal op) (dacht er zin in te hebben.. maar toen ie klaar was toch niet) en avondeten 3 hapjes, een waterijsje (keel verzachten van al het zuur) en een half appeltje.. Iemand tips om toch wat meer binnen te krijgen?? Ik heb nu angatel in huis.. maar dit werkt voor mijn gevoel niet tot amper Ben normaal echt een goede eter..
Ik ben ontzettend misselijk geweest vanaf week 8 tot een week of 15 en kon ook bijna niets binnenhouden....heb diverse medicijnen van de huisarts geprobeerd maar niets hielp. Ik at gewoon waar ik op dat moment trek in had, ook al was het maar een beetje. De kleine heeft er niet onder geleden (zie banner) en nadat mijn misselijkheid over was kon ik ook weer gewoon goed eten.
ben ook erg misselijk geweest en heb in het begin erg weinig gegeten (op vakantie 3 weken lang alleen maar crackers). Het kindje pakt wel wat ie nodig heeft; ze is een dikkertje volgens de 20 weken echo en loopt wat betreft gewicht voor op de rest van der groei (dit ondanks mijn afvallen) Maak je er niet te druk om, eet vooral nu de dingen waar je trek in hebt en wat je een beetje binnen houdt. Ik heb bijvoorbeeld erg veel crackers (vaak zelfs kaal) en tuccies op, dat trok mijn lichaam het beste. Ook de cracker in bed en dan nog even blijven liggen hielp erg goed. Ik werd erg ziek van tandenpoetsen en heb dat proberen te doorbreken met een andere tandpasta (zonder mintsmaak). Ook werd ik erg ziek van groentes en fruit... hoezo gezond?! (Maar een halve kip ging er dan weer wel in probeer eventueel de wat "agressievere" dingen te vermijden; wat veel zuur oplevert ed (youghurt is hier bijvoorbeeld redelijk funest) en drink veel thee (framboos schijnt te helpen tegen de misselijkheid)
Ik heb ook weinig gegeten in het begin en ben tussen week 5 en 8 5kg afgevallen (had geen overgewicht). Toch was de groei van mijn kindje goed. Ik heb 2 weken alleen op crackers, bloemkool en spinazie geleefd. Gemberthee (kokend water over vers gehakte gember) wil soms wel helpen trouwens. In week 10 kreeg ik ontzettende zin in patat en snacks en vanaf week 12 kon ik weer redelijk normaal gezond eten.
Tnxsss allemaal... fijn om wat positieve ervaringen te lezen dat het niet voor het kindje slecht is! Begin nu ook af te vallen..(normaal zou ik daar blij mee zijn ) Op het moment stukjes rijstwafel en drinkontbijt aan het proberen.. zowaar lijkt het allemaal binnen te blijven.. dus wie weet... Ow edit... toch niet..
Paradontax tandpasta werkt het beste hier. Verder alles waar geen geur en geen sterke smaak aan zit. Groene appels, stukjes komkommer, crackers, mandarijnen, gele vla, sla, cherrytomaatjes, bouillon etc. vallen hier redelijk goed. En verder de regel waar ik zin in heb, valt meestal goed.
oef ik had dat ook, het gaat nu sinds zondag opeens beter. Af en toe nog wel een vlaag hoor. Ik bleef wel gewoon stug fruit eten en probeerde groente te eten!
Hier ook een parodontax klant! Ik hield alles wel binnen, maar was zo misselijk dat ik echt niet wist waar ik het zoeken moest. Probeer op het moment dat je het minst misselijk bent, je vitamine pil in te nemen. Dan krijg je die stoffen iig binnen. Gebruik kleine pillen, ik werd zelf nog misselijker van die van Etos (dat zijn grote capsules, brrr). Je babytje pakt alles wat het nodig heeft- echt, JIJ hebt hier veel meer last van. Het is niet leuk, maar bij de meesten gaat het over. Bij mij was het rond 16 weken zo goed als weg. Rond week 10 was het zo erg dat ik een tijdje alleen maar cracktertjes at. En nu lust ik praktisch alles weer!
Ach....plan B: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/180081-goed-nieuws-voor-chocoholics.html
Ik heb ook gewoon gegeten waar ik op dat moment zin in had. Wat nog het beste ging was af en toe appel, komkommer, danoontjes e.d. 's Avonds dwong ik mezelf om ook wat warm te eten, 'k zat dan wel 1,5 uur met een klein bordje eten. Afleiding scheelde ook erg, zo ging ik 's middags bij m'n ouders eten en 's avonds wel eens bij de buren. Vette snacks gingen er ook aardig goed in, moest een paar keer zelfs perse naar de Mac. Uiteindelijk komt het goed hoor! 'k Eet de laatste tijd mega veel fruit en verder mn gewone eten.
nog een kleine tip over vitamine pillen; neem niet die van de Etos. Flinke capsules waar je er 2 van per dag moest slikken en ik kreeg een tijdje na het innemen van de pil oprispingen met vis smaak (geen vis gegeten, is de olie in de pil) werd er nog misselijker van... Ik heb tandpasta van Weleda, smaakt naar die kleine groene snoepjes/anijs en misschien is een cracker beter dan ontbijtdrink?! Neemt het maagzuur beetje op...
Tnxsss voor alle reacties weer... Helaas komen crackers en rijstwafels er smorgens dus gewoon weer uit... De appels kwamen hier voorbij.. en nu bedenk ik me dat ik gisteren dus dat ik gisteren wel een stukje appel weg kreeg Morgenvroeg gaan we dus appel proberen.. Komkommer klinkt ook niet verkeerd.. Fijn weer even wat ideetjes erbij.. Qua tandpasta gebruik ik al de menthol vrije van Elmex... (omdat ik sowieso al niet tegen gewone tandpasta kan)
Maak je niet druk hoor, ik hield de eerste 12 weken ook niets binnen,heb ook op crackers geleefd,maar je hebt zoveel reserves in je lijf en daar leeft de baby gewoon van,vandaar dat het ook niet gek is als je afvalt in het begin,hebben heel veel vrouwen. Straks komt het vanzelf wel weer goed ik ben nu bijna aan het eind en heb een zeer gezond kindje hoor,dus eet maar wat je binnenhoud en de rest wacht maar even, je zou wel eventueel kunnen proberen om multivitaminen te slikken,als dat lukt.
Tnxss Sjees... Wat fijn die reacties... scheelt toch weer zorgen! Heb ondertussen contact gehad met de huisarts... Krijg Emesafene... dus hoop dat dit genoeg helpt.. Als het niet helpt staat er al wat anders in de computer om te proberen... Fijn dat de huisarts het zo serieus neemt
Ook ik had in de 1e 12 weken weinig eetlust door de misselijkheid. Ik hield het gelukkig wel binnen, maar ja zoveel at ik ook niet. Wat mij nog het beste smaakten waren mandarijntjes of sinaasappels. Ik ben trouwens 1kg afgevallen. Ik ben nu 17 weken en moet a.s. vrijdag weer naar de VK. Ik hoop dat ik nu wat aangekomen ben.