Fijn bed voor puber

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door miramare, 2 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Voor onze zoon van 13 op zoek naar een nieuw bed. Hij is al harstikke lang dus een bed van 210 lang. Maar dan de breedte? 90 of 120 ? Boxspring of gewoon? In ieder geval ook op zoek naar een goed betaalbaar bed. Tips?

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Wij hebben voor dochter een tweepersoons boxspring van ikea. Handig als er vriendinnetjes blijven slapen of later haar vriendje

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier liggen de oudste kinderen in een 2 persoons bed van de Ikea 140x200.
    Makkelijk met slapers.
    Ik denk dat vooral een goed matras belangrijk is.
    Hier ook gewoon een Ikea matras.
    Ze slapen er prima in.
    Mijn oudste is 1.91 en past er nog steeds in ;)

4. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Hier ook sinds kort 1.40x2.00 met het oog op logeren, nu ze vriendje heeft. Ook handig als gewoon een vriendin komt logeren.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Ligt eraan hoe de ruimte is en hoe jullie/je kind in bepaalde dingen staan. Voor een twijfelaar zou ik zelf niet snel kiezen, omdat je dan altijd gebonden bent aan beperkt beschikbaar beddengoed. Verder zal er hier niet snel een lover blijven slapen zolang ze onder ons dak zijn, en als ze eenmaal uitgevlogen zijn en een levenspartner hebben, hebben ze geen complete kamer bij ons meer nodig. Voor nu zou ik vooral kijken: kan je de ruimte voor een extra breed bed missen of besteed je die ruimte liever aan iets anders?

Je hebt bij IKEA ook bedden die je van 1 naar 2 persoons kan doen. Heeft dochter lang gehad voor het geval van logees toen we nog geen logeerruimte hadden. inmiddels is het een chill-bank in hun speelruimte op zolder en zo nodig een logeerbed.

Ik zou eerder voor een "te lang" dan een te kort bed gaan. Maar ja, ik ben nog geen 1.70 en lig al vaak met mn tenen over de rand, omdat ik graag op mn buik lig met mn armen boven mijn hoofd om het kussen heen.

Deel Deze Pagina