angstig over hoe bevalling zal gaan.

Discussion in 'Zwangerschap' started by zasu, Nov 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zasu

zasu Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,486
    1
    36
    Ik weet het ik ben nog maar aan het begin van mijn zwangerschap.

En toch heb ik deze angst nu al! En dan niet zo zeer echt het bevallen zelf want dat gaat juist heel makkelijk en snel hier. Maar dat is dus eigenlijk waar ik mee zit.

Onze oudste is in het ziekenhuis geboren en daar waren we net op tijd binnen want mocht direct persen en na drie kwartier was ze er. Totale bevalling duurde 3 uur.
    De tweede is thuis geboren in krap een uur vanaf de 1e wee! Vk stapte binnen en kon direct vangen.

Nu heb ik hele ideeën over hoe het deze keer zal gaan en of er dan wel iemand bij is en of ik wel thuis zal zijn of dat ik straks in een winkel beval met mijn kids erbij of nog erger op school als ik de kids haal of breng!

Ik ga dit ook zeker nog bespreken met de vk maar misschien hebben jullie ook nog tips?

2. Punky16

Punky16 Actief lid

Jun 5, 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was mijn tweede bevalling ook erg vlot. Nu hoor ik van iedereen dat een derde er juist weer wat langer over kan doen. En anders, als het zo snel gaat, dan gaat het ook goed. Dan zijn er over het algemeen weinig tot geen complicaties.

Wat betreft bevallen op een gekke plek, tja, die kans lijkt me zo ontzettend klein. Je hoort heel af en toe wel zo'n verhaal, maar dat zijn er zo weinig, dat ik me daar dan niet druk om zou maken. als het gebeurd, dan is het zo en dan is er vast wel iemand die een ambulance wil bellen en zijn er vast wel mensen die kunnen helpen. (en dan krijg je daarna een hele hoop media aandacht :))

Over het algemeen zorgt de natuur er toch voor dat je de laatste weken minder de deur uit bent, en dat je je terug trekt in je veilige plekje thuis.

Ik zou wel zorgen dat alles voor een thuis bevalling in huis is. :)

3. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    4,433
    1,123
    113
    ZZp er
    Hier ook stort bevallingen 1e 7 uur 2e 53 min en 3e 2 uur

Hier als vliezen zijn gebroken 112 bellen ( na breken vliezen vliegen ze ruit)

4. zasu

zasu Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,486
    1
    36
    Gyn heeft idd ook gezegd dat bij snelle bevallingen er zelden complicaties zijn maar gewoon het idee dat ik het misschien wel alleen moet doen🙈

Bij de 2e moesten we idd ook bij breken van de vliezen direct bellen maar dat duurde alsnog vrij lang voor ze er was....

5. Tigra

Tigra Bekend lid

Dec 15, 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je niet zo snel zult bevallen in een winkel hoor ;)
    Je lichaam kan een naderende bevalling een tijdje tegenhouden.
    Dat is bij mijn laatste bevalling gebeurd. Heel verhaal, ik zal hier hier niet beschrijven.

En bevallingen die snel gaan zijn vaak zonder complicaties. Dus komt vast goed

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik zou aan het einde regelen dat iemand anders, opa of oma wat vaker de kinderen naar school kan brengen en kan halen. Misschien kan je vriend wat vaker de boodschappen doen.

Hier duurde de eerste bevalling 5 uur in totaal. Dus ik zit ook een beetje te dubben. Mijn vriend moet ruim een half uur reiden zonder file, met file al snel een uur meer in deze omgeving. Vorige keer met 41 weken bevallen en deze keer is ml vanaf 40 weken thuis. Gelukkig zit het vk bureau hier om de hoek :p

7. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Praktische tips:

Zorg dat je altijd je mobiel (opgeladen en voldoende beltegoed) bij je hebt. Desnoods bel je 112.
    Neem je ziekenhuistas overal mee naartoe. Mocht de bevalling onverwacht beginnen dan heb je die tas bij je, ook als het in de winkel begint en je met een ambulance mee zou moeten.
    Zorg ervoor dat er altijd iemand in huis kan. Leg een sleutel buiten neer. Beval je thuis heel snel of je moet blijven liggen om 1 of andere reden dan kan de vk of een andere hulpdienst de sleutel pakken en zo binnen komen.

Ik lees hier ook vaak dat een derde kindje het wat rustiger aan doet om naar buiten te komen. Kans is ook groot dat je 's avonds of 's nachts bevalt. Het komt goed!

8. zasu

zasu Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,486
    1
    36
    Als ik het zo lees wat jullie schrijven dan klinkt het idd zo logisch hihihi

Mijn man werkt vol continue dus is lastig plannen dat hij rond de uitgerekende datum wat meer thuis is hij werk wel in de buurt dus dat scheelt.
    De jongste is ook een week eerder geboren en deed toen eigenlijk alles nog gewoon zelf.

Maar heb zeker wel wat aan jullie tips en ideeën!

9. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

Mar 4, 2014
    589
    3
    18
    NULL
    En wie weet als je voor de etos ofzo bevalt wel een jaar lang gratis luiers hahahaha:D

10. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Kan me voorstellen dat je je hier zorgen om maakt, ik zou idd 112 bellen. Wij doen vaker bevallingen als het te lang duurt voor de verloskundige er is en het voordeel is, het is een spoed rit dus binnen 15 minuten staan ze voor de deur. Vaak nog sneller. De kans dat ke het dan alleen moet doen is klein.

11. zasu

zasu Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,486
    1
    36
    Nou dat is iets om te onthouden!

Share This Page