Angstig voor bevalling liefst een keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Zonnebloe, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Pff, nou fijn dat je nichten de ks zo goed hebben ervaren, maar ik heb 3 keizersnedes gehad en echt flink veel pijn gehad! De eerste 2 keer heb ik alles zelf gedaan, tot en met 2,5 uur persen aan toe en geloof mij, die pijn vond ik niets in vergelijking met de pijn de eerste dagen na de ks. En dat je je eigen kindje niet eens kunt vasthouden, de bloedtransfusies die ik heb gehad na de eerste (zonder was ik er niet meer). Dus onderschat het nu alsjeblieft niet.

2. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik begrijp ts wel.

Ben zelf bevallen met ruggeprik (niets van het zetten daarvan gevoeld) en wat een verademing... tenslotte toch een spoed keizersnede gehad waarvan ik heel snel hersteld ben en ook niet echt als heel pijnlijk heb ervaren.

Ben ook helemaal niet nieuwsgierig naar een natuurlijke bevalling, weet uit mijn omgeving dat het reuze mee kan vallen maar hoor vaker andere verhalen.
    Ik woon in het buitenland, waar een verdoving tijdens de bevalling standaard is maar waar je ook niet kan kiezen zonder medische indicatie voor een keizersnede bij een eerste bevalling.
    Daarom zou ik zeker kiezen voor een ruggeprik in jouw geval, zodat je in ieder geval wat ontspannender je bevalling in kan gaan.

Succes, komt allemaal goed hoor!

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Een keizersnede is echt hemels!!
    3 grote complicaties (die ik je maar even bespaar), 2,5 liter bloed verloren (4 zakken bloed),veel gevoeld omdat ze me in een bepaalde stand moesten leggen (die ik je ook even bespaar) en de ruggenprik aan de rechterkant niet hielp, lang op de uitslaapkamer moeten blijven omdat het met mij niet goed ging, 3 dagen vol aan de morfinespuiten, 4 dagen een catheter, veel later naar huis.. Moet ik even doorgaan?

En halleluja ik mag waarschijnlijk niet eens meer normaal bevallen!
    Ruilen?

Ik snap dat dit bijna nooit voorkomt. Maar ik denk echt dat je iets aan je angst moet gaan doen de komende maanden. Want ik denk dat je met deze angst bij zowel een gewone bevalling als met een keizersnede in de problemen komt.

Onderschat een keizersnede alsjeblieft niet.

4. Imraan2011

Imraan2011 Actief lid

12 okt 2010
    121
    0
    0
    Ik erger mij aan vrouwen die zo simpel over een keizersnede denken. Op het moment dat de verdoving werkt, heb je idd geen pijn. Daarna begint de hel. Het is ook nog de vraag of de ruggenprik wel werkt/goed ingezet wordt. Bij mijn 1 keizersnede was dat namelijk een hel.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik vond het 3x geen hel, maar ook niet hemels.
    Moest ook echt wel puffen en goed zuchten tijdens de ks....vooral de misselijkheid omdat je maag even aan de kant wordt geduwd.

Zit vandaag op dag 10 en begin me nu eindelijk weer wat mens te voelen.
    Dat wil zeggen: Ik kan weer douchen zonder meteen uitgeput te zijn.

Gister even de straat op en neer gewandeld en kan meteen weer een uur plat.

Zou het zeker niet onderschatten, vooral het herstel niet!

6. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    TS komt/ reageert hier zelf al een paar dagen al niet meer zie ik…

Eigenlijk komen de meeste reactie op hetzelfde neer.. Onderschat het niet.. het lijkt allemaal zo "makkelijk"..

Als ik heel eerlijk ben vind ik het eigenlijk een beetje een belediging jegens iedereen die een keizersnede heeft gehad of nog moet krijgen.. Dat het lekker "makkelijk" zou zijn..

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou inderdaad!
    Maar het klinkt ook lekker makkelijk: Ruggenprik erin, snee in je buik en voilà, kind is er ;)

Tja, maar daarna.....daar wordt niet altijd bij stil gestaan.
    Of de tijd daarvoor....wat je allemaal hebt moeten doorstaan voordat je uberhuabt een keizersnee kreeg....

8. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ja en wat denk je van de emotionele/psygische pijn?? Ik heb met mijn oudste zoontje me een hele slechte moeder gevoeld,dat ik het zelf niet kon,(was op 9cm blijven hangen,sterrenkijkertje,ruim 8 pond) dat heeft bij mij maanden geduurt dat ik kon accepteren dat ik na mijn doodgeboren zoontje zelf niet eens een kindje kon baren... :(
    Met mijn middelste nachtmerries gehad voor weer die ks,die eerste tijd die je mist met je kindje (die je na een natuurlijke bevalling wel heb,dat t op je buik word gelegd) en nu met mijn dochter gelukkig een gentle sectio gehad en dat verzachte de lichamelijke pijn ook wat... van de 3 ks's heb ik deze keer het beste herstel gehad....
    Idd vrouwen die zo makkeliijk denken van hup,geen weeën,buik open en daar is je kindje,nou ik wou dat ik een natuurlijke bevalling kon meemaken... Helaas is dit maar 1x gebeurd en zal ook nooit gebeuren en daar moet ik dan mee dealen.
    Ze weten naar waar ze het over hebben!! ;)

Ze reageert zelf niet meer,misschien is ze zo geschrokken dat ze niet meer reageert,sluit dit topic maar ;)

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Kari, mag ik vragen waar je woont? Een bevalling standaard met verdoving , dat is wel erg jaren 70 Amerikaans ?

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nou dat vroeg ik me ook af, totaal ook onnodig lijkt me..

11. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tja, ik heb het wel zo ervaren: geplande keizersnede, dochter was er zo uit zonder puffen en persen en het herstel erna viel me echt 100% mee. Ik was heel snel weer op de been en zou er echt voor tekenen als het bij een tweede weer zo zou gaan.

Maar goed, garanties heb je nooit, niet bij een natuurlijke bevalling en niet bij een keizersnede.

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Ik zou een cursus gaan doen.heb er heel veel aan gehad maakte me ook minder angstig.
    Tijdens bevalling geen pijnstiller gehad, ja het deed zeer maar je lichaam maakt een stofje aan zodat je het red.ook ik heb ook niet alles meegekregen. Operatie lijkt me veel enger en dat was voor mij pas een optie als het echt niet anders kon.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je weet helemaal niet waar je aan toe bent. Je zou kiezen voor een zeer grote operatie met verdoving met veel potentiële risico's.
    Gelukkig kan je hier niet kiezen voor een keizersnee :D

Ik heb beide gehad en zou noooooit kiezen voor de keizersnee (hoewel het allemaal zeer goed is verlopen en ik een heel snel herstel had)

Doe wat aan je angst, praat er over met de verloskundige en bedenk je dat het overgrote deel van de wereldbevolking prima bevalt zonder enige vorm van pijnstilling!

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou er niet aan moeten denken, vooral niet dat het standaard is en je dus eigenlijk geen keuze hebt...

15. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Heb beide gehad, eerste natuurlijk bevallen (met ruggeprik) en tweede (geplande) keizersnede. Als ik nu mag kiezen voor n°3, wordt het 100% een gewone bevalling! Enkel bij meerlingzwangerschappen of bij medische indicaties (bij mij lag de placenta voor de uitgang, dus de beeb kon er niet uit) is dat nodig, anders zou ik echt voor een gewone bevalling gaan!

En je weet ook niet waar je aan toe bent met een ks, ik had me ook geïnformeerd en alles over gelezen, maar dat is evenzo bij iedereen verschillend, net zoals een gewone bevalling.

Laat het rusten, geef het wat tijd om te rijpen en het komt vanzelf ;)

16. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Ik zou er alles voor over hebben om nog een keer natuurlijk te mogen bevallen. Een keizersnede vond ik erg pijnlijk, vooral het herstel duurt lang. Dit is natuurlijk per persoon verschillend.

Je hoeft echt niet bang te zijn. Je kan hier ook een cursus voor doen en met zwangerschapsyoga helpen ze je ook met de angst.

Liefs

17. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zullen we ruilen? Ik MOET een keizersnede, vanwege mijn vorige bevalling die uitliep op een spoedkeizersnede. Ik heb tijdens veel pijn gehad, en de na pijn heb je ook erg lang last van. Na 4 weken was ik blij als ik 200m kon wandelen. Dan nog niet gesproken over het gevoel dat je meedraagt met de vragen over hoe het zou zijn als je je kindje meteen op je buik gelegd krijgt. Ik heb een faalgevoel, alsof ik niet via de " normale" weg kan bevallen. Ik zou er alles aan doen als ik normaal zou morgen bevallen en zelf het kindje op de wereld zetten en het meteen kunnen vasthouden. Het is echt niet fijn!

18. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Spanje.

Natuurlijk heb je een keuze, als je geen verdoving wil dan zal dat ook niet opgedrongen worden.
    Maar hier bevalt zo bijna iedereen met een ruggeprik en ook wordt er vrij snel besloten om tot een keizersnede over te gaan zodra de bevalling niet blijkt te vlotten.
    Hoor hier zelden over horror bevallingen en traumatische ervaringen.
    Ik zou persoonlijk niet graag in Nederland willen bevallen.

19. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    'Lekker makkelijk' is een ks idd niet... Maar sommige in dit topic maken het wel érg dramatisch ;)

Heb bij mijn zoon een spoed ks gehad na 26 uur weeën, deze dame zal waarschijnlijk ook middels een ks gehaald worden, en ben hier niet doodsbang voor ofzo!
    En verhalen over gevoel van 'falen' omdat je niet natuurlijk bevalt vind ik wel niet zo'n flauwekul, sorry dat ik het zeg!

TS laat het over je heen komen... Het komt zoals het komt!

20. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ik denk dat iedereen een keizersnede anders ervaart.. Het is niet aan jou om te zeggen dat een gevoel van iemand flauwekul is.. Hier heb ik ook heel lang moeite gehad met hoe mijn bevalling is gelopen bij zoonlief.. Uiteindelijk dus ook een spoed keizersnede met uiteindelijk veel verkeerde initiatieven van het ziekenhuis waardoo er ook daarna een slechte hechting heeft plaats gevonden... En daar kun ke best een hele tojd last van hebben..
    Inhoudelijk heb ik helemaaaaaaaaal geen zin om er op in te gaan aangezien het duidelijk is hoe ook daarover denkt 😳

Deel Deze Pagina