Zijn er dames die ervaring hebben met een enkelarthrodese? ( het vastzetten van de enkel). Met de beperkingen en ervaringen na de operatie? Ik krijg dit jaar ook een arthrodese en zou graag wat ervaringen horen.
Jup, ik in 2007 en 2008 Door een kinderothopeed gedaan die van een ander ziekenhuis moest komen, was de 1e keer in ons ziekenhuis dat ze dit bij een volwassenen uitvoerde.. Wat betreft herstel; ik moest rond de 12 weken in het gips.. 2007 linkerkant, 2008 rechterkant. Ook mijn achillespezen zijn verlengt/gekliefd. Verder is links nu weer terug bij af en opnieuw vastzetten/opereren kan helaas niet, erg rot.. zoiets kan maar eenmaal. Rechts staat nu mooi recht en links doorgezakt en heb nu nog meer klachten dan voorheen. Verder is er een blijvende beperking zoals dat je niet meer in zand kunt lopen op het strand, achter een winkelwagentje gaat zeer moeizaam en kan niet meedraaien maar moet echt raar stappen ( ziet er echt gek uit ik achter een winkelwagentje als ik moet draaien haha) verder kan ik haast niet rennen. Links zijn de pinnen er 1,5 jaar geleden uitgehaald, rechts zitten ze er nog in. Waarom krijg jij deze operatie? ik vanwege aangeboren zeer ingezakte enkels waardoor ook mijn knieƫn en heupen roteren en scheef staan. Heel veel succes, is best een zware operatie! hier mijn rontgenfoto's, zijn flinke japen van schroeven die erin gaan
Krijg het tgv ongeluk, heb mijn kuit been en scheen een gebroken en mijn scheenbeen precies in het gewricht. De enkelvork is hier goed meer van vorm (te wijd) en dan "mag" niet. Er zit helemaal geen kraakbeen meer in mij gewricht en ook zit er botwoekering in de voorzijde. Kan mijn enkel dus bijna niet meer bewegen ( op en neer). Op laarzen kan ik redelijk lopen maar is zeer pijnlijk en zeer vermoeiend. Ik wordt geopereerd in Erasmus en ze gaan het via kijkoperatie proberen te doen. Ze proberen het dan in een iets gunstigere stand te zetten dus niet helemaal 90 graden maar iets in spitsstand. Maar weet nog niet alle details. Moet jij speciaal aangepaste schoenen dragen? Kan je op blote voeten lopen?
jeetje dat is ook heftig Ik kan mijn voet ook alleen maar op en neer bewegen, links en rechts gaat niet meer na een arthrodese, vandaar dat je ook niet meer op zand kan lopen en moeilijk achter een karretje omdat je voeten niet mee roteren. Maar ik kan gewoon op blote voeten lopen. Eigelijk moet ik wel aangepaste schoenen en heb ik ook gehad, maar zo eigewijs als ik ben ga ik daar niet mee lopen. Dingen wogen onderhand 3 kilo en kon daar helemaal niet mee lopen en was geen gezicht.. Nu gewoon steunzolen die in elke schoen kunnen en gaat prima. Maar ik kan nog steeds geen hele stukken lopen en als wij bijv een dagje weg gaan naar bijv de efteling heb ik dus vaak een rolstoel nodig omdat ik na een paar honderd meter pijn heb aan mijn voeten en niet meer kan, dat is eigelijk niet echt verandert na de operatie..
Als ik zo jou foto's bekijk heb jij een arthrodese van het onderste sprong gewricht. Ik krijg er een van het bovenste sprong gewricht. Bij mij worden mijn scheen/kuitbeen aan mijn enkelgewricgt vastgemaakt dus ik kan dan denk ik ook niet meer zijwaarts bewegen. Maar dan ben ik als het goed us van pijn af omdat ik niet meer kan scharnieren. Dat rare roteren heb ik ook... Gewoon levensgevaarlijk met winkelkar haha
klopt, ik heb idd het onderste sponggewricht laten vastzetten bij beide. Hoelang moet jij in het gips? Lastig he met een baby
Het duurt gelukkig nog wel ff dus kleine man is dan alweer wat groter. Scheelt ook w. Moet 6 weken onbelast en dan nog 6 weken loopgips. Mits het goed aan elkaar groeit. Zie nog het meest af tegen het onbelast, omdat ik er inderdaad nog 1 heb die getikt moet worden.