Het blijft in me hoofd spoken dat ik het weer kan gaan krijgen deze zwangerschap. Wie heeft hier ook last van gehad en kan er met mij over mee praten?
Jup.. bij de 2e en 3e hg gehad, nu bij de 4e een stuk minder gelukkig gebruik wel elke dag zofran, anders gaat het niet. Na mn positieve test gelijk afspraak bij gyn gemaakt voor een "plan". zodra ik misselijk werd kon ik bellen en werd medicatie naar apotheek gestuurd
Wat naar dat je het bij al je zwangerschappeb hebt gehad. Was je er ook angstig voor toen je je 2e kindje kreeg? En zofran krijg je niet zo maar geloof ik of is dat tegenwoordig anders? Bij mijn eerste kreeg ik emesafene en primpera...helaas deden beiden medicatie niets.
Ik lees even mee. Wilde altijd graag 2 kindjes maar de zwangerschap met HG valt me zo zwaar dat ik overweeg om het bij 1 te moeten laten
Ja zo had ik het idd ook bij me eerste. Maar de kriebels waren toch weer gekomen om nog een kindje te nemen. Alhoewel ik het met volle 100 procent begrijp dat er vrouwen zijn die het echt niet meer willen.
Dat is extreme zwangerschapsmisselijkheid. Zo erg dat je letterlijk niets meer binnen houd en kan uitdrogen.
Ik heb de eerste keer hg gehad, tweede wel ontzettend misselijk maar minder en derde geen enkele dag misselijk geweest.
Bij de eerste helemaal niks, tweede omg ik ben echt door een hel gegegaan. Ziekenhuis in ziekenhuis uit... Kon niks binnen houden zelfs water niet. Derde zwangerschap gelijk medicatie genomen, om de twee uur iets eten. Cola helpt bij mij goed ☺️
Islah: Gelukkig ook een beetje positief en zo zie je maar dat niet alle zwangerschappen het zelfde zijn. Mama007: Mag ik vragen welke medicatie je hebt gehad? Cola helpt inderdaad om nog het een en ander binnen te houden soms.
Ik was bij mn eerste zwangerschap ook enorm misselijk en elke dag overgeven. Had geen HG, geen opname oid. Maar wel 9maanden in de ziektewet gezeten en kon eigenlijk niks meer doen.. Nu ben ik bijna 7 weken zwanger en heb nog bijna nergens last van! Kan het zelf bijna niet geloven, was ook echt heel bang voor die misselijkheid, bang dat ik mn dochter niet meer zou kunnen verzorgen. Het kan bij mij nog wel komen, maar bij mn dochter zat ik met 6 weken al bij de huisarts voor medicijnen omdat ik het niet meer trok. Dus ik ga er vanuit dat het dit keer niet zo erg wordt. Maar snap je angst heel goed! Laat het maar op je afkomen en hopen dat het meevalt!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! ! Wat heerlijk dat je geen kwaaltjes hebt. En ik denk inderdaad ook dat het niet echt erg meer gaat komen bij jou. Met 6 weken was ook ik al zo misselijk als wat. Hopelijk word het bij mij ook minder als bij de eerste. Bedankt dat je je ervaring hier deelt.
Ja dat wel, helemaal omdat ik toch al een minder onbezorgde zwangerschap had (en dat wist ik van tevoren) dus dat de misselijk uitbleef vond ik erg fijn. Ben daar achteraf ook echt blij mee geweest. Ik was overigens wel heel erg moe in het begin maar duizend keer liever dat dan die extreme misselijkheid.
Gelukkig dat is fijn! Poehh, ja ik zeg altijd geef mij maar hoofdpijn of buikpijn weet ik het. Maar niet die misselijkheid pleassee haha.
Jammer dat je het ook bij je andere zwangerschappen hebt gehad. Je leest ook op de hg steunpunt site dat de kans groot is dat je het bij de volgende zwangerschappen ook krijgt.
Dit had ik ook hoor en dacht bereid me erop voor en dan lukt het me wel... Nou elke keer dat ik misselijk ben slaat de angst enorm toe en helemaal omdat het ziekenhuis hier er niet voor open staat dus Ik snap je angst heel goed tot nu toe alleen nog maar misselijk dar vind ik alleen al fijn
Vreselijk he! Jammer dat jij het ook moet hebben. Gelukkig dat je nu alleen misselijk bent. Zo lang je eten en drinken nog binnen kan houden is het prima! Hopelijk houd je dit zo vol en word het snel minder!
Heel herkenbaar. Hier wederom HG. Maar merk dat ik het ditmaal beter aan kan mentaal. Ik tel af, weet nu uit ervaring dat het ECHT weer over gaat en weet ook wat wel of niet werkt voor mij. Acceptatie maakt mij niet minder misselijk maar het beleven wel makkelijker.