Baby voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hinata, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hinata

Hinata Actief lid

22 nov 2009
    148
    0
    0
    Weet iemand hier misschien of het kan dat ik de baby nooit voel behalve als ik op mijn buik in bed lig? Dan lijkt het namelijk dat ik opeens duwtjes voel net onder mijn navel

2. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik heb de baby ook lang alleen maar gevoeld wanneer ik op bed lag, dus misschien kan het wel.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Weet je toevallig of je placenta vooraan ligt? Want dan duurt het langer voordat je de schopjes gaat voelen.

4. Hinata

Hinata Actief lid

22 nov 2009
    148
    0
    0
    De vrouw van 20 weken echo zei dat de baby ver achteraan lag, wanneer voelde jullie voor het eerst de baby?

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik voelde op 16 weken de eerste plofjes en daarna vooral belletjes gevoeld. Sinds vorige week voel ik echt schopjes en ook langs de buitenkant van m'n buik. Mijn vriend voorlopig nog niet...

6. Aura

Aura Niet meer actief

Ik denk dat ik de baby voelde vanaf week 16 maar wist het nog niet zeker op eerste kerstdag heb ik het eerste echte stopje gevoeld toen was ik ik denk 18 weken zwanger.
    Nu voel ik haar elke dag en heb een voorliggende plancenta en ook nog een reservelaagje...
    Denk dat het ene kindje ook actiever is als het andere kindje...ik voel de baby alleen als ik zit of lig niet als ik sta of aan het lopen ben.

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik voelde de eerste met 14 weken (vanaf 16 weken veel duidelijker)
    en de tweede vanaf 12/13 weken en van 14 weken zeker duidelijk!

de baby ligt ook helemaal vooraan (placenta achteraan), bij de eerste was dat ook zo...

8. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Ik voelde mn kleintje al met 17 weken, daarvoor waren het plopjes. En mijn vriend heeft de kleine voor het eerst gevoeld rond de kerstdagen ik was toen 21 weken.. Best wel vlot aangezien het onze eerste kindje is.

9. Hinata

Hinata Actief lid

22 nov 2009
    148
    0
    0
    Dus allemaal een stuk eerder dan mij...
    als je baby verder achteraan ligt (zoals vrouw van 20 weken echo zei) duurt het dan langer totdat je de baby voelt? We hebben wel een actieve baby zei de verloskundige... maar ik heb zelf ook wel een speklaagje waar ie doorheen moet haha

10. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hoe je baby ligt maakt niet zoveel uit, het gaat erom hoe je placenta ligt. Ligt deze voor, dan kan het even duren voor je de baby voelt aan je buikwand. (Wel kun je de baby dan al voelen aan de achterkant van je baarmoeder, maar zul je waarschijnlijk denken dat het je darmen zijn)

En bij iedereen is het verschillend hoor, de een vroeg, de ander laat..de dag komt dat je de baby echt voelt.. en ook de nachten dat je wakker ligt van de baby die zo beweeglijk is ;)

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Het is heel erg verschillend, de ene dag voel ik 'm veel en de andere dag wat minder. Maar ik voel 'm nu wel met regelmaat en dagelijks. De eerste daadwerkelijke schopjes voelde ik met 16 weken, heb het ook wel eerder gevoeld maar wist het toen niet met zekerheid :D.

Ik voel 'm ook duidelijker als ik 's avonds in bed ga liggen, dus dan lig je waarschijnlijk zo dat je je ukkie beter kan voelen. En als ik overdag druk ben, schommelt hij lekker mee en dan is hij ook een stuk rustiger hoor.

Volgens mijn verloskundige moet je je baby met 24 weken pas voelen en alles daarvoor is meegenomen!

12. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Bij mijn eerste voelde ik het met 19 weken. Ik ben nu 15 weken en voelde vorige week voor het eerst het kindje bewegen. Dat is aan de vroege kant, maar volgens de vk kan dat wel, vooral bij een tweede. Bij mij ligt de placenta aan de achterkant en ik voel het vooral 's avonds in bed.

13. Hinata

Hinata Actief lid

22 nov 2009
    148
    0
    0
    Met 24 weken? dan moet ik dus nog even geduld hebben!
    heb volgende week donderdag afspraak bij gynecoloog dus dan zal ik eens vragen waar mijn placenta ligt, want ik heb geen idee

14. susy26

susy26 Niet meer actief

Ik had afgelopen maandag me 20weken echo,alles goed gelukkig,geen afwijkingen!! En toen vroeg ik wanneer ik nou is wat ga voelen haha dus toen zei ze ,nou jouw placenta ligt vanvoren,dus dan duurt t wat langer,zal waarschijnelijk rond de 22 weken zijn dat je dan DE BEWEGINGEN gaat voelen! dus nogg ff geduld haha ...ben zo nieuwschierig! ....

x suzanne

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik voel ons kleintje vanaf 18 weken, en mijn man kon het vanaf 23 weken voelen

16. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Ik ben voor het eerst zwanger en heb geloof ik erg veel geluk. Voelde mijn kindje al bij 15 weken voor het eerst bewegen. De bekende 'plopjes/bubbeltjes'. Toen was het 1x per dag, sporadisch, maar ondertussen ben ik bijna 18 weken en voel ik de baby elke dag :D
    Nog steeds geen echte harde schopjes, maar duwtjes. Gister voelde ik echt een hard duwtje, zo lief!

Deel Deze Pagina