Hoi dames ik ben Hanuna, ik had gister voor het eerst een duidelijke test in handen nooit eerder zo donker geweest, de vorige keren ging het helaas al mis met 6,5, en 4 weekjes, maar toen had ik mijn moeder al verteld over die testen omdat ik heel erg twijfelde. dit keer heb ik haar nog niks verteld en ik wil het ook eigelijk nog voor me houden en haar juist kunnen verassen ofzo, maar op welke manier en vooral wanneer? mijn moeder en ik hebben een hele goede leuke vriendinneband, heb verder geen vrienden of kennisen waarmee ik dit nieuws al voorzichtig mee kan delen, dus met ander woorden ik wil het zo graag van de daken schreewen!!! 15 feb heb ik al wel een afspraak bij de gyneacoloog I.v.b met die Vmkraampjes Groetjes Hanuna
Ik heb het tijdens mijn beide zwangerschappen ook niet verborgen kunnen houden voor mijn moeder, die wist het beide keren op de testdag zelf! Maar ik heb gelukkig ook nooit te maken gekregen met VMK, dat is natuurlijk wel een verschil... Je kunt je eerste echo afwachten. Mocht je daar hartactie zien, is de kans op een miskraam alweer veel kleiner. Uiteraard niet helemaal weg, maar ja, die garantie krijg je natuurlijk nooit, helaas! Je kunt ook wachten tot je eerste trimester voorbij is, maar dat moet je ook vol kunnen houden, hihi Het is misschien een mooi idee om een leuk klein cadeautje te kopen met iets als 'voor oma' erop met een lief kaartje met een gedichtje o.i.d erop? Of een ingelijste eerste echo-foto? Is het haar eerste kleinkind? Er zijn vast veel meer meiden met ideeën!
meteen !!!!! de eerste keer zwangerschap wist mijn moeder het al doordat de dolfijnen het een beetje verraden hadden, de 2e keer zwangerschap zei mijn moeder : je bent zwanger hé ?? uhhh hoe kom je daarbij ?? ja dat zie ik in je ogen zegt ze, nou ik kon gewoon niet liegen.( dit is een mk geworden) 3e zwangerschap, had net mijn ei gehad ( getest met ovu testen)... die dag geklust, zeg mijn moeder : je bent alweer zwanger !!!! ik zeg ... nee joh, heb net 2,5 week geleden een mk gehad, mijn hele cyclus is nog door de war, moet eerst ongesteld worden. nou dan zou ik over 2 of 3 weken maar een test doen zegt mijn moeder, je bent zwanger hoor !! 10 dpo een test gedaan en ik was indd zwanger en dat moest ik haar natuurlijk ook mededelen
@ Mamamarije Mijn moeder is al heel lang een oma, mijn zus beviel bijna 18½ jaar geleden al van haar eerste kindje, ze was toen een maand 17, mijn moeder was op haat 36e al oma daarna heeft mijn zus nog 2 andere kindjes gekregen nu alweer 14 & 12. Ik dacht inderdaad aan iets met een echofoto want in die tijd had je nog niet echt van die duidelijke echo's dus dat is ook wel weer bijzonder @Mejojo jeetje wat bijzonder is jou moeder zeg, maar aan de andere kant ook niet leuk dat je haar dan niet meer kan verassen @All, de 15e heb ik dus die ene afspraak, zouden ze dan al een echo maken en of een hartje horen/zien? dan ben ik net 6 weken
O, ja, dan is het niet helemaal nieuw meer voor je moeder , maar zeker niet minder bijzonder! Echofoto is dan zeker wel leuk! Maar het is wel de vraag of die eerste echo al genoeg laat zien, zeg maar. Op de eerste echo bij mij (met 8 wkn), was net een klein bolletje te zien naast een ander bolletje (het vruchtzakje ofzo, weet het niet meer precies ). Op de echo met 11 weken was al echt een mensje te zien! Dus wat dan handig is... de eerste echofoto met een wat onduidelijker beeld of de tweede echofoto met duidelijker beeld, maar dan moet je langer wachten... hmmm... lastig... Ik denk dat ze bij jou met 6 weken al wel een echo maken. Ze willen sowieso waarschijnlijk wel kijken óf er ook echt wat zit, zeg maar... Het hartje zou je wellicht kunnen zien, dat gaat vanaf ongeveer 5-6 weken kloppen. Maar mocht je nog geen hartje zien, hoef je je niet meteen zorgen te maken hoor! Wellicht maken ze wel een inwendige echo, dan zien ze vaak veel meer. Het hartje horen zal nog niet kunnen denk ik! het is nog maar zo piepklein!
Toen ik zwanger was van mijn eerste, had mijn moeder het al door toen ik 6 weken zwanger was. Omdat ik toen steeds misselijk was, en wrijven over mijn buik hielp, en dat dus ook veel deed.. had mijn moeder door dat ik wel eens zwanger kon zijn We hebben het toen wel pas verteld met 15 weken, dmv een kaartje met daarop hoera jullie worden opa en oma, en de echo in het kaartje geplakt. Ze vertelde me toen dus ook dat ze dat vermoeden al had. Nu ben ik voor 2e keer zwanger, en was ik weer zo misselijk.. dus nu heb ik met 8 weken al verteld aan me moeder dat ik zwanger was, puur omdat ze het anders zelf al wel weer door zou hebben
Bij mijn oudste had mijn moeder ook iets in mijn ogen gezien. We hebben het verteld bij een week of 5. Bij de 2e waren ze erg verrast, ze hadden het nog niet verwacht! Omdat mijn zusje trouwde in het weekend dat ik mijn NOD had, had ze ook geen tijd gehad om er op te letten.... Ook weer rond de 5 weken verteld.
Bij de 1e MOEST ik van mn moeder een test doen want ik was zwanger volgens haar!! Ik vond het onzin was aan de pil maar bleek al 6 weken zwanger!!!! Bij deze zwangerschap heb ik het op de dag van de test zelf verteld Zou het gewoon niet voor me kunnen houden als ik dr zie hihi
De eerste keer wisten mijn ouders het met goed 4 weken. Ik heb het een dag of 5 verborgen gehouden (we wilden het perse met kerst vertellen) maar dat vond ikal erg moeilijk . Helaas werd dit ook een miskraam en ben ik erg boos geworden dat het de hele familie door ging, dat wilde ik niet en dat wisten ze. De keer er op hield ik het dus voor me en wilde we het pas met 11/12 weken vertellen maar weer ging het met 9 weken mis. En tsja, dan komt het toch uit. Ook vond ik het rot dat er weer een beetje strubbelingen kwamen omdat ik gesloten was (pure stres) en hun natuurlijk niet wisten waarom. De 3e keer zou mijn moeder smaandags mee gaan voor ene hysteroscopie en die zaterdag ervoor teste ik positief dus moest ik het wel meteen vertellen want de hysto moest afgeblazen worden. Gelukkig gaat het deze keer dusver wel goed, en vond ik het toen fijn dat ik het er wel met iemand over kon hebben en die snapte dat ik even niet het zonnetje in huis was...
Hoi, Ik weet nog niet of ik zwanger ben, maar heb ook zitten denken wanneer ik het mijn moeder vertel. Ik wilde eigenlijk niemand laten weten dat wij bezig zijn, maar ik had medicijnen voor het hoesten en ik zat net met mijn moeder in de auto toen de huisarts terug belde. Jah hoe hou je dat dan stil. Heb toen tegen mn moeder gezegd dat ik miss zwanger ben. (was voor oud en nieuw) Zij helemaal blij, gewoon over het feit dat we bezig zijn. Ze zei dat ze dat wel stil kon houden en dat geloof ik ook, maar ze zal onbewust anders reageren wanneer we het de familie zouden vertellen. Maar op oudjaarsdag ongi geworden en dat wel even laten weten aan haar. En nu 4dagen overtijd. En toevallig vroeg ze het van de week... en?? Nee zei ik deze maand niet, ben ongesteld. Wil het toch als verrassing houden voor haar. En mocht ik een posi test in handen krijgen dan denk ik dat ik toch nog een aantal weken wacht met vertellen.
Hoi hoi, Ik heb een paar dagen gewacht met vertellen. Ik wilde het namelijk persoonlijk vertellen en niet door de telefoon. Mijn moeder woont namelijk niet in de buurt maar ze wist het wel als de eerste ( op de huisarts na dan ) Als je een echo krijgt met 6 weken dan is er een vruchtzakje te zien. Ik had mijn 1ste echo met 6 weken en 3 dagen. Ik zelf dacht dat ik al 7 á 8 weken was Ik kreeg een inwendige echo zo ze het beter kon zien. Volgens mij zie je pas met 7 weken een kloppent hartje. Groetjesss Jetje
Deze vraag kan eigenlijk niemand voor je beantwoorden. Je verteld het je moeder als jij daar aan toe bent. Maakt niks uit of je dan 4 weken of 12 weken zou zijn ofzo...
Wat leuk om jullie verhalen te lezen Mijn moeder weet echt alles van dat we er bezig zijn want ik hou haar van alles op de hoogte, maar ik denk dat ze het nu zeker niet doorheeft een paar dagen geleden was ik bij haar en een tante van mij was er toen ook, en zij vroeg mij toen, hé wat ik me nou afvroeg, ben je nou dikker geworden of ben je in verwachting??? ik zo uh geen van beide. Tante ooo had toch gekund vroeg ze je bent er toch mee bezig? Ik ja maar het gaat niet zo als we dachten, zijn bezig met onderzoeken enzo, wat natuurlijk al geweest is maarja. de dag erna zat ik met men ma in de auto en ik zij toen tegen haar haha tante zat er helaas naast, ik had alleen maar een enorm opgeblazen buik omdat ik al dagen niet naar de wc ben geweest, moeder gelooft dat ook want ik heb al vanaf dat ik klein ben enorme moeite met de grote boodscah doen, dus moeders heeft echt niks door Ik probeer misschien te wachten tot ik die afspraak heb gehad eerst effe afwachten dan maar, een hele mooie duidelijke echofoto zou het dan niet zijn denk ik zo, maar het gaat om het idee, denk dat als mijn moeder zo'n ding in handen heeft dat ze heus weet wat het moet voorstellen
onze ouders hebben we het beide zwangerschappen snel verteld. Een week na de test ongeveer. Dan kon ik het tenminste met iemand delen
alle 2 de keren op dezelfde dag, zowel aan mijn ouders als aan mijn schoonouders. ik kan het echt niet langer voor me houden, en al helemaal niet voor mijn moeder ik heb zo`n goede band met haar. ook de dag waarop bleek dat we in verwachting waren van een tweeling, hoorde mijn moeder dit als eerste, ongeveer 5 minuten nadat ik de wachtkamer was uitgelopen.
Ik heb het mijn ouders tegelijk verteld, toen ik ongeveer 6 weken was. Ik kan goed met mijn moeder overweg en echt alles aan haar kwijt, maar een vriendinnenband hebben we ook weer niet en ik kan met mijn vader even goed. Ik had liever nog even gewacht omdat ik twee maanden ervoor een vmk gehad had, maar ik had geen keuze. Ik moest namelijk naar de tandarts, die familie van ons is en daar moest ik het zeggen i.v.m. verdoving. Ik vond het oneerlijk om het haar wel te vertellen en mijn ouders niet en bovendien was ik bang dat ze het niet voor zich kon houden. Dus toen moest ik wel.
Hoi, Als eerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Als je het gevoel hebt het nog even voor jezelf te houden zal ik dat ook gewoon doen!! Je kunt na de 15de februari de echo als verrassing meenemen, maar je kunt ook een ander leuk cadeautje geven (zoals een romper met :je wordt oma) Ikzelf heb het mijn moeder (ouders) na 10 weken verteld! Ook omdat we het zelf na 7 weken pas wisten en nog aan het idee moesten wennen.. (heel snel zwanger ).. Geniet ervan, mooi moment om het te vertellen!
Bedankt voor jullie reacties Ik ben er uit, kan het niet langer voor me houden mijn man en ik hebben besloten dat we het haar deze zaterdag gaan vertellen. eerst hadden we het idee dat mijn man dan een t-shirt zou aantrekken met daarop " over 241 dagen, 34 weken wordt ik papa" en dan zou hij er een dikke trui over heen doen en dan zeggen poe wat is het warm en dan trekt hij die trui uit en dan zou mijn moeders het natuurlijk gelijk lezen Maar!!! toen had ik ineens een ander leuk idee, ik heb sinds kort een nieuw jurkje gekocht waarbij je mijn buik best wel goed kan zien, ben best wel dik van mezelf maar ik dacht dus, als we daar zaterdag heen gaan trek ik dat jurkje aan. mijn moeder zegd gauw wanneer mijn borsten niet mooi staan in een truitje ofzo en dat zal ze dan ook wel over mijn buik zeggen, dus ik zeg dan tegen haar en wat vind je van mijn jurkje, zegd moeders natuurlijk! ja leuk alleen je buik zie je er wel in!, Dan ga ik zeggen NAJA VIND JE MIJN ZWANGERE BUIKIE NIET MOOI DAN??? hahaha ik zie het al helemaal voor me. niet dat je ziet dat ik zwanger ben maar jullie begrijpen me wel he Maar mijn man doet voor de zekerheid toch dat t-shirt onder z'n trui aan want je weet het natuurlijk nooit, zal je net zien zegd ze niks whaha
1e keer een paar dagen na de posi test verteld (was een week voordat we gingen trouwen) 2e keer bij 7 weken verteld (werd de dag erna een mk) 3e keer bij 6 weken verteld (werd óók de dag erna een mk) 4e keer bij 8 weken verteld (gaat goed )