Ik ben op zoek naar een mooi romantisch luchtig boek om te lezen voor het slapen gaan. Ik slaap al maanden heel slecht en hoop dat het lezen van een boek mij zal helpen zodat ik wat makkelijker in slaap val. Ik jeb al jaaaaaaren geen boek gelezen. wat is het mooiste boek die je gelezen hebt? Kun je het samenvatten in een paar zinnen? Liefst wat recentere boeken en niet van de moddelbare school tijd 😊
Ik heb wel hele mooie boeken gelezen maar dat zijn allemaal meer echt literatuur. Lichte romantische boeken, nou daar zijn er toch genoeg van. Gewoon ff langs de boekwinkel lopen.
De roep van de wilde zwaan. De vlucht van de wilde zwaan en. Het lied van de wilde zwaan. Zijn favoriete boeken van mij. Als je de titel in tikt De roep van de wilde zwaan in je zoek balk kom je bij de boeken uit en staat er een beschrijving bij. Ze zijn romantisch maar niet van die dokters roman en daar hou ik totaal niet van. Dokters van erich segal. Deze boeken heb ik vaak herlezen en zal dat vast en zeker nog wel eens doen. Je moet er van houden. Maar ik vind het echte aanraders. Vele kennen ze niet en toch ze zouden gelezen moeten worden.
Als je romantisch en luchtig zoekt zou ik kijken naar een chicklit. Ik vind dat persoonlijk altijd leuk om te lezen als ik niet zozeer zin heb om echt m'n aandacht er continu bij te houden. Leest makkelijk weg en de humor/schrijfstijl spreekt me (op sommige momenten) aan. In dat genre heb je verschillende goede schrijfsters o.a Sophie Kinsella, Candace Busnell, Jil Karoly, Jil Mansel en Chantal van Gastel. Verder lees ik alleen (psychologische) thrillers en (gebaseerd op) waargebeurde verhalen maar daar ben je niet naar op zoek
Ik heb het woord chicklit moeten googlen had er nog noooooit van gehoord ☺️ Maar dat zijn niet het soort boek dat ik zoek De roep van de wilde zwaan klinkt interessant! Zoiets zoek ik dus ongeveer...
Kan ik je niet mee helpen sorry, ik lees eigenlijk alleen thrillers en horrors. Succes met zoeken en ik hoop dat je snel beter slaapt!
Ik lees over het algemeen alleen fantasy en historisch, maar de Twilight serie vond ik licht en romantisch.
Misschien vind je boeken van Virginia Andrews wel leuk. Ik heb de Casteel serie gelezen en vond ik leuk weg lezen.
Haar naam was Sara, is het mooiste boek wat ik de afgelopen tijd heb gelezen. Maar is niet heel romantisch, meer in het genre drama.
Memoires van een geisha vond ik heel mooi! Gaat over een meisje dat opgeleid wordt als geisha. Romantisch ook, maar niet als het vriendje-vriendinnetje-romantiek. Het wordt heel mooi omschreven. Sindsdien staat japan op mijn reislijst. (Niet de film kijken trouwens, die is but) Ik lees nu de boeken van; philippa gregory Gaan over de engelse koningshuizen in de middeleeuwen, heerlijk. (Hier is de serie Tudors op gebaseerd en The White Queen) Ik lees heel veel dus heb vast wel meer ideeen... Maar dan moet je iets beter omschrijven waar je van houdt.
Heb net Wilde Bloemen uit van kimberly Freeman, heerlijk boek, makkelijk te lezen. Heb er echt van genoten!
Heb ik ook gelezen (en vond het vreselijk), maar lijkt me hoe dan ook niet echt een boek om bij in slaap te vallen.
Had ik ook inderdaad. En de boeken van Nicholas Sparks ( van oa the notebook ) en het vervolg daar op.
Mijn mooiste boek is 'the clash of civilisations and the remaking of world order'. Geenluchtige kost, maar het geeft je voor altijd een nieuw perspectief op waarom in sommige gedeelten van de wereld altijd culturele frictie en/of oorlog is. Aanrader!
Honderd jaar eenzaamheid van Gabriel García Márquez. Literair gezien. Fijne boeken voor het slapen vind ik vooral van Paige Toon.
Shopaholic serie van Sophie Kinsella, en Jill Mansel schrijven beiden erg luchtig en heel grappig én romantisch.