wij hadden al de kinderwens voor de paniekstoornis ineens om de hoek kwam zetten. Gebruik je nog medicijnen?
Hi Senna, Ik gebruik 112.5 mg Efexor. 75 is heel basis, dus ik zit niet zo hoog. En jij? Je kreeg tijdens je zwangerschap een paniekstoornis of daarna? En hoe doe je dat met je kindje? Kan je het makkelijk aan de kant zetten of is het extra moeilijk voor je?
ik heb ook effexor 225 mg extra opgehoogd door de pop poli. Die zijn veilig mag je mee zwanger worden. Hier gaat het heel goed. We zaten al een tijdje te hikken van wel of geen medicijnen voor mijn depressie gevoelens na het overlijden van mijn zoontje. uiteindelijk hebben die emoties en andere emoties 3 jaar later gelijk tot een gigantische paniek aanval toen moest ik wel. Nu gaat het heel goed. Geniet van me 2 meiden om me heen
Ach, wat vreselijk dat je je zoontje bent verloren! Hoe oud was hij bij het overlijden? Heb je eerst je zoontje gekregen en daarna je paniekklachten? Ik ben ook op de POP-poli geweest, heel fijn dat ze bestaan! Hij vertelde ook dat veel vrouwen veel hoger zitten qua dosis, dus dat zegt ook iets over jouw hevigheid qua aanvallen denk ik? Knap dat je dan toch verder bent gegaan met kinderen krijgen! Of waren de meiden er al toen?
ik heb een dochter van 8 en toen kwam mijn zoontje die is overleden in de buik met 23 weken en toen kwam de jongste die is nou 3. zit nou ruim een jaar aan de effexor en bevalt mij prima om eerlijk te zijn.
De persoon die Efexor heeft uitgevonden bedank ik op mijn blote knietjes heerlijk is het..zo fijn om de normale dingen in het leven weer te kunnen doen. En heb je veel last van angstaanvallen? En wat doe je dan als je je klote voelt en je moet je kindjes van school halen?
nee helemaal niet meer. ik gebruik ook nog 7.5 mg mirtazipine dat is AD voor de nacht. maar als ze ineens aan het rommelen gaan dan krijg ik ze wel. Maar nu is stabiel gelukkig. Ik heb ook nog emetofobie ( overgeven) zelfs laatst toen ik ziek was kreeg ik er geen angst aanval door
Oh kijk dat is goed nieuws! Hartstikke fijn dat het zo goed gaat! Ik ben 2 jaar geleden van Efexor overgestapt op Venlafaxine (B merk), dat kreeg ik van de apotheek mee.. Efexor ging uit de vergoeding van de verzekering en toen ging het bij mij ook helemaal mis. Half jaar heel slecht gegaan, dosis terug naar 300 (van 37.5!!!) en daarna weer opnieuw afbouwen tot nu... en we zijn meteen 2 jaar verder.. zo zonde van de tijd. Maar goed, nu dus de kinderwens.
JA oke venlafaxine heet het tegenwoordig. Maar je kunt er prima mee zwanger raken hoor. gaan jullie boor jullie eerste kindje?
Ik mag nooit meer aan de Venlafaxine Ik moet het echte merk Efexor hebben.. anders gaat het mis.. Gevoelig typje noemen ze me Ja eerste kindje... maar heb 7 jaar flink veel last van angst gehad, dus ben nu een beetje aan het orrienteren.. kijken hoe andere vrouwen het doen enzo...
@ Paniekertje, succes met wachten. Maar voor je t weet heb je misschien ook ineens een positieve test ! Ik was ook echt zo verbaasd! @ Nieltje, heel herkenbaar hoor. Ik heb ook een paniekstoornis. Maar ik moet zeggen dat het idee nu zwanger te zijn me wel sterk maakt. TOen de test positief was heb ik een uur zitten trillen en dacht' oh jee wat gaat er allemaal gebeuren...'. Maar nu het idee gealnd is wil ik alles doen om dit goed te doen en dat geeft me kracht en voel me er heel goed bij !
Ik ben klaar met de therapie. Alleen eens in de 4 maanden nog een consult met de psychiater voor mijn medicatie. Zij vonden ook dat ik alles wel wist en weer kon mooi zijn we het eens.. @ Tiepetje, hoe lang ben je nu zwanger? Spannend zeg.. Die aanval zie ik bij mezelf ook aankomen als het eenmaal zover is haha.. Slik jij ook medicijnen en loop je bij de pop-poli?
Hoi GOed zo !! Ik slik geen medicijnen en ben ook niet meer in behandeling of bij de POP poli. Ik ga vandaag de verloskundigepraktijk bellen..spannend.. Ik denk dat ik nu 4-5 weken ben
Gefeliciteerd!!! Geniet er lekker van! kwaaltjes... tja natuurlijk kun je ze krijgen die horen erbij maar je weet waar het vandaan komt dus dat scheelt al een heleboel. Toen ik zwanger was dacht ik meteen hetzelfde maar de hormonen en het idee dat er een kleintje in je groeit maken je echt heel sterk!
Ik ben afgelopen zondag begonnen met afbouwen van Lexapro en ben nu vandaag begonnen met het opbouwen van Citalopram, wel onder begeleiding van de huisarts maar ik moet zeggen.... ik voel me prima! Tot nu toe merk ik er niets van en ik was er behoorlijk zenuwachtig voor!
@fommeltje, ik gebruik ook citalopram. Hoeveel mg ga jij gebruiken? Ik was begonnen met 10 en zit nu al een jaar op 20..
Ik zat op 10 mg lexapro en dat schijnt hetzelfde te zijn als 20 mg citalopram. Dus vandaag en morgen heb ik 10 mg citalopram en vanaf vrijdag 20 mg. Bevalt het jou goed?
Oké! Ja bevalt mij heel goed! In het begin had ik wel bijwerkingen van een beetje manisch maar na een paar week was dat voorbij. Ik kan nu gewoon de hele wereld aan zou ik maar zeggen Maar misschien dat jij die bijwerking niet hebt omdat je al een soortgelijk medicijn slikte?