sorry dames. heb een migraine aanval en ben niet zo opper fit. deze ronde is gestopt omdat mijn eitjes niet reageren op stimulatie. Sorry even een ego berichtje maar voel me niet opper best
Jaaaa, jippie.. fijn zeg! Nou dat is een goede meevaller Mijn nichtje (10) heeft nu ook de 5e ziekte.. kunnen ze gezellig samen op de bank!
Frommeltje nog gefeliciteerd. Fijn dat je niet meer vatbaar bent voor de 5 de ziekte. En nog gecondoleerd. Hoe voel je je verder? Nieltje. Ik heb al van jongs af aan klachten Zit in de Fam. Denk ik. Mijn zus heeft een meervoudige persoonlijkheidsstoornis. En is ook psychotisch. Dus ik val nog mee Ik begon het te merken met omgang met mensen dat ik anders was. Werd ook gepest. Vond het eng om alleen te zijn of iets anders te doen bij voorbeeld bellen. Maar op mijn 27 escaleerde het. Ik was voogd voor mijn zus en trok het niet meer. Raakte zelf in de knoei. Wilde niet meer leven dus toen in therapie gegaan 3,5 jaar lang 3 dagen per week. En nu gaat het vergeleken met toen erg goed. Ik herken de signalen wanneer ik moet oppassen en herken ik ze niet dan mijn man wel. Fijn dat jij ook zo'n man hebt die er rekening mee houd en ook niet van drukte houd. Goed dat je al 4 jaar bij de zelfde baas werkt. En je het leuk vind top hoor. Hebben jullie ook therapie gevolgd of volgen jullie dat nu? En gebruiken jullie medicijnen? Senna sterkte met de migraine. En wat kl.te dat de stimulatie niet werkt. Grrrr
Haha, flauw.. zo doe ik ook altijd over mijn familie Zit psychose in, depressies etc. Bij mij in mijn gezin heeft mijn moeder paniekklachten, maar dat komt uit trauma.Heftige tijd hoor meid! En flinke therapie heb je gehad, maar ook heel goed denk ik. Meteen goed aangepakt! Slim! Ik heb ook iets van 3-4 jaar therapie gehad (ik was 26 toen het mis ging). Elke twee weken een uur, soms elke week en dan weer eens in de maand. Ik slik nu 112.5 efexor, maar zat op mijn dieptepunt op 300MG en had oxazepam en alprazolan (niet heel lang). Nu loop ik sinds een paar maanden alleen nog bij Psychiater, alleen voor check up. Eens in 3 maanden, heerlijk! Ik weer alweer 6 jaar bij dit bedrijf, gaat ook super. Zit alleen nog wel in de fase dat ik nog wik en weeg of ik echt wil.. kinderen.. Oh Senna, wat vervelend, sterkte meid!! liefs
Alles goed met de meiden hier?? Hier wel. Mijn kleine meid is zindelijk aan het worden en het gaat onwijs goed! Ben er trots op!
Ik heb afgelopen woensdag een spoedoperatie achter de rug. Ik had een buitenbaarmoederlijke zwangerschap in mijn eileider. Deze is samen met het vruchtje verwijderd. Wij waren 8 weken zwanger. Het dringt nog niet allemaal tot mij door. Ik heb geen tijd gehad voor angst of paniek. Het ging allemaal zo snel.
Jemig joh... wat erg! Het enige fijne is dan nog dat je niet in paniek bent geweest, dat zou het nog moeilijker hebben gemaakt! Hoe gaat het nu met je?
Even een update van deze kant: Ik ben afgelopen weken super druk geweest met de voorbereidingen van het 40 jarig huwelijk van mijn ouders. We zijn met gezin (2 zussen en broertje met kinderen, aanhang) 15 personen naar Beekbergen gegaan in een huisje, super leuk. Eerste avond spelletjes gedaan en bijna hele nacht wakker gelegen. Was mijn eerste logeertripje sinds het heel slecht was gegaan met mij.. dus vol adrenaline lag ik wakker.. maar goed.. eerste nacht overleefd zonder aanvallen. Zaterdag gezwommen, voetbal gekeken en toen de kindjes op bed lagen een Quiz gedaan. Vragen over mijn moeder aan mijn vader gesteld en andersom (meiden bij de meiden en jongens bij de jongens) en daarna als cadeau een boek gegeven dat we zelf hebben gemaakt: we hebben ALLE vrienden, (oude) buren, collega's, familie etc. gevraagd een herinnering in te sturen, recente foto en evt. oude foto's van mijn ouders.. Van 90% hebben we iets teruggekregen!! Super! Paul heeft het heel mooi vormgegeven en er een boek van laten maken... en dit in 9 maanden, dus een heel eigen kindje gemaakt zullen we maar zeggen Het was overweldigend.. super emotioneel!! Die nacht ook weinig geslapen, vol met adrenaline (ik was er sinds september ELKE dag mee bezig).. dus zondag wat wiebelig, toch gaan zwemmen en daarna even flink zitten huilen.. alle spanning moest er uit. We zijn die avond ook naar huis gegaan, want ik kon niet meer. Paul moest toch ook maandagochtend weer werken. Het was meer dan geslaagd! En weer een angst overwonnen dus binnenkort een weekendje weg met Paul xx
Het gaat zijn gangetje hier. Kan het moeilijk bevatten. Maar dat heeft tijd nodig. Nieltje. Je kan trots op jezelf zijn goed hoor. Ook goed dat je je grens hebt aangegeven en naar huis bent gegaan. Daar kan je op verder bouwen. Veel plezier met het weekend weg uitzoeken. Stoer hoor!
Ben trots op je!!! Goed gedaan zeg! En dat je naar huis bent gegaan is super verstandig! Je hoeft niet alles in een keer te kunnen!
Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier en heb bijna al jullie berichten in dit topic gelezen (!!). Kort over mij: Ik ben 33, en heb al mijn hele leven last van een angststoornis. Eigenlijk pas na mijn eerste en enige opname vorig jaar zomer (2 maanden) en de start van medicatie, voelde ik me voor het eerst in mijn leven goed! Opeens durfde ik te dromen over dingen die ik eerst al had afgeschreven voor mezelf, zoals vliegen (iek!) en ja, zwanger worden. Nu ben ik 16 weken geleden onverwacht en ongepland zwanger geworden. Mijn kindje is zeer gewenst! Maar ik moet wel stoppen met mijn medicatie (Lexapro 20 mg., inmiddels zit ik op 10). Ik ben soms erg bang voor de toekomst hoewel ik me ook heel sterk voel. Heel dubbel. Ook heb ik wel last van het afbouwen, maar gelukkig niet zo erg dat ik bijvoorbeeld niet meer naar buiten durf etc, wat ik vorig jaar wel had. Het lijkt me fijn met jullie van gedachten te wisselen en ervaringen te delen!
Welkom hier... natuurlijk kan je hier je ei kwijt en met ons over ervaringen kletsen... wij hebben ook allemaal een gebruiksaanwijzing! Ik ben nu ook zwanger van de tweede en de eerste zwangerschap was zonder medicatie en deze met. Ik had Lexapro 10 mg en ben op verzoek overgegaan naar citalopram 20 mg. Is er geen optie dat je zeer rustig over mag stappen? Of vindt je het wel prima om af te bouwen? Met die ik heb mag ik ook gewoon borstvoeding geven! Succes met afbouwen en tot snel weer!
Ik heb vandaag de echo gehad!!!! YEAH alles zit goed!!! Ben helemaal in de wolken.... zo geweldig dat ik dit voor een tweede x mag meemaken!!! Zo bijzonder!
Hallo allemaal, Ook ik heb al heel lang last van een angst- en dwangstoornis, wat zich in eerste instantie heeft geuit als straatvrees. In mijn eerste zwangerschap is het weer helemaal fout gegaan. Zowel in mijn zwangerschap als na de geboorte van mijn dochter. Ik kreeg vooral last van overbezorgdheid naar mijn meisje toe, wat zich uitte in smetvrees met paniekaanvallen. Uiteindelijk ben ik weer AD gaan slikken. Nu gaat het gelukkig weer goed en willen we voor een tweede kindje gaan. Ik ben nu bezig om de antidepressiva af te bouwen. Ben wel bang dat het weer niet goed zal gaan, maar ik sta nu wel goed onder controle bij de huisarts. Gelukkig heb ik daar een goed contact mee. Zodra het fout gaat, krijg ik hulp. Ik vind het wel spannend allemaal. Ondanks die zware eerste zwangerschap ga ik er toch weer voor. Ik heb er een supermooie dochter voor teruggekregen! Als ik me niet zo goed voel, hoef ik maar naar haar te kijken en ben ik weer helemaal gelukkig
Hoi! Bedankt voor je lieve reactie. Ik sta onder strenge controle van zowel psychiater als POPpoli en niemand is eigelijk begonnen over andere medicatie? Ik ben vrij vroeg in de zwangerschap (ik wist het al bij 2 weken!) gaan afbouwen, eerst naar 15mg, toen 10. Eigenlijk moest ik vandaag beginnen met 5 mg maar ik heb gevraagd of het nog een maandje op 10 mag blijven, omdat ik toch voorloop op 'schema'(aleen het laatste trimester is gebruik schadelijk) en ik nu wel echt de effecten begi te merken. Ik moet zeggen dat ik vanavond voor het eerst een echte paniekaanval gehad heb, tijdens het cafébezoek. Maar ik krijg ook heel iets moois terug voor het afbouwen: Ik krijg weer vlinders in mijn buik en heb echt 'euforiemomenten', dat ik me écht kan verheugen op mijn kindje en het moederschap. Die vreugde was ik ook kwijt door het afvlakken van mijn gevoelens door de medicatie. Ik zal eens aankaarten of Citalopram iets voor me is, of een ander middel. Dankjewel!! Allemaal heel veel succes!
Jaaaa Frommel, wat leuk! Alles helemaal goed, waanzinnig! Nu kan je lekker gaan genieten............................. xx
Welkom FietjeMet en Pelikaantje! Jullie zijn aan het juiste adres.. heerlijk he, al die herkenning! Ik ben nog niet aan de kinderen.. na de zomer kijken we wat we willen gaan doen. Huis staat nl in de verkoop en kijken dat even aan. Ondertussen geniet ik van alle stapjes van jullie mee en ben ik zelf vertrouwen aan het opbouwen voor mijn eigen stap. Echt waanzinnig sterk, mooi en goed dat jullie er ondanks de paniekklachten met zoveel positiviteit voor gaan! Dat geeft de burger moed! Ik volg jullie.. Ik heb na mijn weekend vorige weer (40 jarig huwelijksweekend ouders) een flinke klap gehad, helemaal gesloopt, deprie en emotioneel. Ik snap waar het vandaan komt, dat scheelt al bijna alles, maar goed blijft vervelend. Gelukkig weet ik dat het overgaat en snel weer de oude ben en alles weer kan even er doorheen.. xxx